TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Lublin wybiera Mercedesa Conecto LF
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 24.03.2009 23:39:02 22 komentarze
Lublin wybiera Mercedesa Conecto LF

12 marca br. MPK Lublin ogłosiło zwycięzcę przetargu na dostawę 30 autobusów niskopodłogowych, w tym 20 szt. w wersji solo (klasa maxi) i 10 szt. w wersji przegubowej (klasa mega). Zwyciężyła firma EvoBus Polska, która zaoferowała autobusy Mercedes-Benz Conecto LF / Mercedes-Benz Conecto LF G w cenie 820 429 zł netto za wersję solo i 1 132 827 zł netto za przegub. Łącznie daje to kwotę zamówienia na poziomie 27 736 850 zł netto. Minimalnie droższa była druga, konkurencyjna oferta Solarisa (łączny koszt –27 857 800 zł netto), który zaproponował jednostkowe kwoty na poziomie: 807 030 zł netto za Urbino 12 i 1 171 720 zł netto za Urbino 18. To zapewniło EvoBusowi minimalną przewagę w najważniejszym kryterium przetargowym –czyli koszcie zamówienia (znaczenie 65%), jednak los kontraktu rozstrzygnął się w kolejnych kategoriach przetargowych: warunki techniczne i komfort autobusów (po 15%). Tutaj Solaris zdobył mniej punktów niż Mercedes i mimo lepszego wyniku w ostatnim kryterium (warunki gwarancji i serwisu –5%), w generalnej klasyfikacji zyskał o 4,48 pkt. mniej niż EvoBus. I przegrał.

Generalnie od samego początku lubelski przetarg przebiegał dość burzliwie. Ne będziemy już wspominali szczegółów protestów, zwoływanych konferencji prasowych, listów wyjaśniających, etc. Generalnie była to kolejna próba sił między aktualnymi, głównymi graczami na polskim rynku autobusów miejskich, którzy –jak pokazuje przykład Lublina –nie odpuszczają sobie i dalej będą ze sobą ostro konkurować. Tym bardziej, że w tym roku sprzedaż na krajowym rynku będzie mniejsza niż w zeszłym roku i jest po prostu mniej zamówień do podziału. Warto podkreślić, że już sam koniec procedury przetargowej w Lublinie –ogłoszenie wyniku bez wniesienia protestu –był wyjątkowo spokojny, dzięki czemu mieszkańcy miasta będą mogli cieszyć się nowymi nabytkami MPK już na początku wakacji. Poniżej prezentujemy porównania punktacji dwóch złożonych ofert, natomiast na końcu artykułu, dla wytrwałych, znajduje się specyfikacja istotnych warunków zamówienia.

Numer oferty  

Firma (nazwa) lub nazwisko wykonawcy               

Liczba punktów

w kryterium: „Cena”

Liczba punktów

w kryterium: „Warunki techniczne”

Liczba punktów

w kryterium: „Komfort autobusów”

Liczba punktów

w kryterium: „„Warunki gwarancji

i serwisu””               

Liczba punktów

1

EvoBus Polska

 

65

15

15

4,25

99,25

2

Solaris Bus &Coach

64,72

13,05

12

5

94,77

Conecto przyjedzie latem

Łączna wartość lubelskiego kontraktu wyniosła 33,8 mln zł, czyli znacznie więcej niż zakładał przewoźnik. MPK chciało bowiem zakupić trzydzieści autobusów za kwotę 28 mln zł. Brakującą sumę 5,8 mln złotych udało się jednak wyasygnować ze specjalnych środków magistratu. Dzięki temu pierwsze zamówione autobusy Mercedes-Benz Conecto mają pojawić się na lubelskich ulicach już w czerwcu br., a kolejne na przełomie września i października br. Nie będą to pierwsze Mercedesy Conecto w Lublinie – pod koniec 2008 r. MPK zakupiło już dwa takie pojazdy w wersji solo. Natomiast do tej pory nie został zaprezentowany w Polsce model przegubowy –Conecto LF G, także lubelskie egzemplarze będą pierwszymi tego typu pojazdami w naszym kraju. Wszystkie nowe Mercedesy zostaną wyposażone w monitoring wnętrza oraz urządzenia nagrywające rozmowy między pasażerami a kierowcą. Mercedesy mają zastąpić na lubelskich ulicach część najstarszych Jelczy i Ikarusów, których codziennie wyjeżdża na linie ok. 80 szt. Ponadto w skład floty przewoźnika wchodzą: Mercedesy O405, wspomniane dwa Mercedesy Conecto, niskowejściowe Jelcze M121 i M125 i M181 oraz trzyosiowe Neoplany 4020. MPK eksploatuje także 20 Solarisów, które do Lublina dotarły w ubiegłym roku. Do wymiany jest ok. 80 najstarszych pojazdów –typu Ikarus 280 czy Jelcz M11, z których większość powinna przejść na zasłużoną emeryturę. Czesław Rydecki, od listopada ub.r. nowy dyrektor MPK Lublin, cały czas podkreśla, że priorytetem w jego działalności jest odnowa taboru. W zeszłym roku firma –pod jego dowództwem –zakupiła dwa autobusy, w tym roku powinno pojawić się ich 30. Całkiem niezły początek.  

Po inwestycjach w autobusy przyszedł czas odnowę parku taborowego trolejbusów. O ile w przypadku tych pierwszych MPK obrało kierunek zachodni, w przypadku trolejbusów może to być opcja wschodnia. W ostatnich dniach z wizytą w Łucku przebywała delegacja miejskich urzędników, z zastępcą prezydenta miasta - Elżbietą Kołodziej-Wnuk na czele. Wszystko po to, aby zobaczyć trolejbusy produkowane przez tamtejszą fabrykę. Być może w przyszłości także białoruskie podwozia będą wykorzystywane przy produkcji lubelskich trolejbusów. Nie wykluczone również, iż niebawem na testach w MPK pojawią się trolejbusy, wyprodukowane przez firmy MAZ i ŁAZ. Dziś trzon trolejbusowego taboru MPK Lublin stanowią Jelcze i Solarisy Trollino.
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia

 

Tabela 2. Autobusowy tabor MPK Lublin

MARKA

TYP

Liczba

IKARUS

280.26 (przegubowy)

25 szt.

IKARUS

280 (solo)

5 szt.

IKARUS

260

2 szt.

JELCZ

M-11

51 szt.

JELCZ

M121M

40 szt.

JELCZ

L-11

1 szt.

JELCZ

M125M

3 szt.

JELCZ

120M

2 szt.

JELCZ

120M/3

2 szt.

JELCZ

120MM/2

2 szt.

JELCZ

M181M

2 szt.

JELCZ

M121MB

lszt.

JELCZ

M181MB

1 szt.

NEOPLAN

N4020

26 szt.

SOLARIS

URBINO 18(CNG)

1 szt.

SOLARIS

URBINO 15

1 szt.

KAPENA

IVECO 65C URBANINO

10 szt.

MERCEDES-BENZ

O405N

16 szt.

MERCEDES-BENZ

405(CNG)

2 szt.

MERCEDES-BENZ

O405N(10,5m)

3 szt.

SOLARIS

URBINO 12

20 szt.

MERCEDES-BENZ

628 CONECTO LF

2 szt.

RAZEM.

 

218 szt.

Tabela 3. Trolejbusowy tabor MPK Lublin

MARKA

TYP

Liczba

JELCZ

PR110

44 szt.

JELCZ

120MT

6 szt.

SAM

(JELCZ PR110)

1 szt.

ZIU

9UP

1 szt.

JELCZ

EKO-BUS M121E

1 szt.

SAM

M120M

3 szt.

SOLARIS

TROLLINO 12 M

3 szt.

SOLARIS

TROLLINO 12 AC

1 szt.

RAZEM

 

60 szt.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Mercedes
MPK
Lublin
przetarg
EvoBus
Solaris
  • M. Wolanski – 25.03.2009

    Zwyciężyła firma EvoBus Polska, która zaoferowała autobusy Mercedes-Benz Conecto LF G w cenie 820 429 zł netto za wersję solo i 1 132 827 zł netto za przegub. Minimalnie droższa była druga, konkurencyjna oferta Solarisa, który zaproponował: 807 030 zł netto za Urbino 12 i 1 171 720 zł netto za Urbino 18. Chyba jakis blad sie wkradl - bo ceny Solarisa sa wg. tego porownania NIZSZE.

  • AK – 25.03.2009

    nie ma bledu. Przegub Solarisa jest drozszy, co dalo minimalnie wysza, laczna sume zamowienia. Wpisalem teraz laczne sumy dla jasnosci.

  • M. Wolanski – 25.03.2009

    Fakt - racja :)

  • bista – 25.03.2009

    W ostatnich dniach z wizytą w Łucku przebywała delegacja miejskich urzędników (...) Wszystko po to, aby zobaczyć trolejbusy produkowane przez MAZ-a. Łuck jest na Ukrainie. Znajduje się tam fabryka pojazdów «Bohdan». http://zik.com.ua/pl/news/2009/03/11/172805

  • dobry – 25.03.2009

    A czy te mercedesy nie są przypadkiem produkowane w Turcji?

  • tantus – 26.03.2009

    @dobry: oczywiście, że są.

  • cezar – 26.03.2009

    ... u nas kryzys, a dajemy zarobić Turkom - jakie to polskie... Czesi daja zarobić SOR-owi (czeskiemu - przypominam, producentowi) tylko nasi rządzący daja zarobić innym, byle nie Polakom. W warunkach kryzysu sytuacja taka nie powinna mieć miejsca.

  • adam2239 – 26.03.2009

    Wybiera się produkt lepszy. A, że Solaris jako polska marka dala dupy z SU12 (non stop jakieś problemy z wozami), to MPK dokonało wyboru oferty konkurencji. Nic w tym nadzwyczajnego.

  • Deco – 26.03.2009

    Od kiedy Jelcze M125 są niskowejściowe? A Solaris powinien się wstydzić za pazerność.

  • krz – 27.03.2009

    Jaka pazerność? Nie można sprzedawać za bezcen żeby nie popłynąć. A Solaris i tak był na straconej pozycji gdyż od początku postawiono na MB (warunki techniczne). Szkoda że nie zorganizowano przetargu w którym mogłoby wziąć udział więcej producentów i powalczyc ceną. Teraz kupili sobie MB a potem sobie kupią MAZa ach jaka przemyślana polityka.

  • Deco – 28.03.2009

    @ krz Co ty za głupoty piszesz - podam przykład: W Pile za jeden autobus SU 12 spełniający normę euro 5 MZK zapłaci 729.900 złotych netto. I co da się :)

  • Shadow238 – 28.03.2009

    Co to są Ikarusy 280 (solo) 5 szt. ??? Tyle mają wozów pogotowia technicznego :P ?

  • Zycho – 29.03.2009

    280 solo - są to skrócone na podobieństtwo 260 ikary. Są tak formalie zarejestrowane. Do autorów tekstu - LAZ a ŁAZ to zupełnei inne farbyki !!! Łaz mieści się w Łucku i produkuje Bogdany, a LAZ mieści się w Lwowie i produkuje trolejbusy serii np. LAZ E183. Zaś w Lublinie na dniach powinno pojawić się nadwozie MAZa, które zosatanie zabudowane na trolejbus w MPK. A na testy ma przyjechać trolejbus z ŁAZ-a czyli Bogdan.

  • PeeM – 30.03.2009

    merceCNG to tylko pozycja w statystyce,bo wiadomo,że nigdy nie wyjadą na ulice.MPK mogło mieć 2 3drzwiowe VolvoCNG,też używane ale wolało trupy z Niemiec

  • kynek – 30.03.2009

    Panowie na tych Turkach to jeszcze popłaczą jak Kielce na mazach, po za tym Pan Prezes Rydecki to fan mercedesa on przecież kiedyś był w Łodzi. A teraz Łódź kupiła Solarisa.

  • Zycho – 31.03.2009

    Szczerze mówiąc od tego co sie słyszy nazajezdni o solarisach, to wstyd że MPK przyjeło takie wybrakowowane i niedorobione pojazdy. Liczna usterek bije rekordy, średnio 3 pojazdy na 20 zostaje codziennie na usterki, a jak są mrozy to solarisa na mieście nie uświadczysz... Ale cóż chceić, jak okna się odklejaja, a przez dachy leje się woda. Paski do trzymania się zostają w rękach, a hałas w środku niewiele mniejszy niz w ikarusie. Niestety w mojej ocenie solaris dla Lublina do bubel jakich mało.

  • krz – 31.03.2009

    ->Deco

  • krz – 31.03.2009

    Dlatego piszę, że jakby był przetarg pod wielu producentów to by powalczyli ceną.

  • 69 – 02.04.2009

    tak , tak.. dalej kupujcie mercedesy, neoplany, many albo jeszcze jakieś zagraniczne gówna, a nie polskiego Solarisa!!!! Tak było pod koniec lat 90' i dlatego Jelcz upadł!

  • Przemek – 18.11.2009

    @69: Jakby to Jelcz oferował pełną gamę modeli 100% niskopodłogowych :D Ileż można oferować niskowejściowe potomki berlieta?

  • dexter – 19.03.2010

    u15 jest dobrze wykonane

  • Gość1 – 08.11.2010

    Jelcz nie upadł tylko właściciel chce sprzedać fabrykę i ogłosił upadłość że kryzys był to nikt nie kupił ponać znów wystawi na sprzedaż o ile to prawda

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....