TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Lublin też tnie wydatki na komunikację
INFOBUS.PL - Opublikowano: 28.01.2020 14:00:25 1 komentarz
Lublin też tnie wydatki na komunikację

Komunikacja miejska w Lublinie również pada ofiarą mniejszych wpływów z PIT. Od 1 lutego Zarząd Transportu Miejskiego wprowadza okrojony rozkład jazdy. Powodem są pieniądze. Na ten rok miasto zaplanowało o 15% mniej na zakup usług przewozowych.

Mniejsze wpływy z PIT i subwencji oświatowej
W sytuacji znacznego uszczuplenia dochodów budżetu miasta na 2020 rok, ze względu na zmiany wprowadzone centralnie, m.in. w systemie podatku dochodowego (obniżenie stawki PIT z 18% do 17%, podwyższenie kosztów uzyskania przychodów dla pracowników, wprowadzenie zwolnienia od podatku PIT dla pracowników w wieku do 26 lat) czy negatywne konsekwencje związane z niedoszacowaniem subwencji oświatowej, konieczne było podjęcie działań mających na celu ograniczenie wydatków gminy, czego konsekwencją jest m.in. zmniejszenie środków na funkcjonowanie komunikacji miejskiej.

Ponadto, intensywny wzrost kosztów osobowych związany ze wzrostem płacy minimalnej, jak i kosztów eksploatacyjnych (koszty energii elektrycznej, oleju napędowego) bezpośrednio dotyka także branżę komunikacyjną i przekłada się na wzrost kosztów funkcjonowania komunikacji miejskiej. Jest to problem ogólnopolski, z którym zderzają się także inne samorządy, nie tylko Lublin. Niektóre miasta (np. Kielce, Białystok, Łódź, Górnośląsko – Zagłębiowska Metropolia) w obliczu rosnących kosztów zdecydowały się na podwyżkę cen biletów.

Znając ostateczną kwotę środków przeznaczonych na funkcjonowanie komunikacji miejskiej oraz poziom kosztów, mających realny wpływ na stawkę wozokilometra, została zaktualizowana oferta przewozowa komunikacji miejskiej.

Mniej kursów
Nowe rozkłady jazdy zaczną obowiązywać z początkiem lutego i są one wypadkową możliwości finansowych, jak również pierwszego etapu analiz badań napełnienia pojazdów komunikacji miejskiej. Wraz z wejściem w życie nowych rozkładów jazdy, będziemy kontynuować monitorowanie napełnienia w pojazdach, szczególnie na tzw. głównych liniach autobusowych i trolejbusowych, tak aby w miarę możliwości finansowych, sukcesywnie korygować rozkłady jazdy, adekwatnie do potrzeb przewozowych.

Założenia przy opracowywaniu zmian w rozkładach jazdy:

  • zmniejszone środki finansowe w stosunku do roku 2019 o około 15%
  • pozostawienie obecnej liczby połączeń
  • zmiany w zakresie częstotliwości kursowania (zastosowanie jako podstawowego modułu częstotliwości 20-minutowej w dzień powszedni)
  • zmniejszenie częstotliwości w weekendy, gdzie zapotrzebowanie na komunikację miejską jest znacznie mniejsze w porównaniu do dnia powszedniego, w celu wzmocnienia względem modułu podstawowego (20-minutowego), głównych linii trolejbusowych (151, 158 i 159)
  • utrzymanie koordynacji na głównych ciągach komunikacyjnych
  • urealnienie czasów przejazdów

Szczegóły zmian
1/ Wydłużenie trasy przejazdu linii 150, poprzez skierowanie jej do os. Poręba po trasie: … - al. Kraśnicka - Jana Pawła II - Granitowa. Wydłużenie trasy przejazdu linii 150 ma na celu wzmocnienie obsługi komunikacyjnej rejonu ul. Jana Pawła II i jest odpowiedzią na wnioski mieszkańców tamtego rejonu miasta.


2/ Częstotliwość kursowania linii autobusowych

  • Dzień powszedni: podstawowy moduł częstotliwości kursowania linii autobusowych to 20 minut przez cały dzień (linie nr: 6, 13, 17, 18, 26, 29, 31, 32, 34, 39 i 57) lub w szczycie (linie nr: 2, 3, 7, 14, 15, 40 i 55)
  • Weekend: podstawowy moduł częstotliwości kursowania linii autobusowych to 30 minut w sobotę i 50 minut w niedzielę

3/ Częstotliwość kursowania linii trolejbusowych - dzień powszedni:

  • Linia 158 – częstotliwość kursowania co 10 minut w szczycie i 20 minut poza szczytem (wzmocnienie częstotliwości kursowania w szczycie)
  • Linia 151– częstotliwość kursowania w dzień powszedni co 10 minut w szczycie i co 20 minut poza szczytem
  • Linia 159 – częstotliwość kursowania w dzień powszedni co 15 minut w szczycie i co 20 minut poza szczytem
  • Linie nr: 150, 153, 155, 156 i 160 – częstotliwość kursowania co 20 minut przez cały dzień
  • Linia 161 – częstotliwość kursowania co 30 minut przez cały dzień
  • Linia 152 – częstotliwość kurowania co 30 minut w szczycie i co 60 minut poza szczytem
  • Linia 157 – częstotliwość kursowania co 40 minut przez cały dzień
  • Linia 154 – częstotliwość kursowania co 60 minut przez cały dzień
  • Linia 162 – częstotliwość kursowania co 40-60 minut w szczycie

4/ Częstotliwość kursowania linii trolejbusowych - weekend:

Linia 151

  • Sobota – częstotliwość kursowania co 15 minut w szczycie (pomiędzy 9.00 a 17.00) i co 30 minut poza szczytem
  • Niedziela – częstotliwość kursowania co 25 minut w szczycie (pomiędzy 9.00 a 17.00) i co 50 minut poza szczytem

Linie nr: 150, 153, 155, 156, 158, 159 i 160

  • Sobota – częstotliwość kursowania co 30 minut przez cały dzień
  • Niedziela – częstotliwość kursowania co 50 minut przez cały dzień
  • Linia 161 – częstotliwość kursowania co 45 minut przez cały dzień w sobotę i co 60 minut przez cały dzień w niedzielę
  • Linie nr: 152, 154 i 157 – częstotliwość kursowania co 60 minut przez cały dzień w sobotę i w niedzielę


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
budżet
linie
ZTM Lublin
  • Aurelia – 29.01.2020

    Typowo polskie: kupić autobusy z dofinansowaniem środków unijnych, a potem nie mieć finansów na ich utrzymanie i likwidować kursy... Jeszcze trzeba promować zrównoważony transport publiczny po to żeby kierowcy odstawiając swoje prywatne samochody nie mieli się do czego przesiąść bo kurs autobusu został zlikwidowany. Rządzący powinni zrozumieć jedną kluczową kwestię: aby się przesiąść z prywatnego samochodu na transport publiczny, to ten transport publiczny musi być dostępny, likwidowanie połączeń to przeczenie samemu sobie. Jeśli autobus nie przyjedzie na przystanek odpowiednio często to ja z niego nie skorzystam i wybiorę prywatny samochód.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....