TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Lublin pokazuje elektrobus Ursusa
INFOBUS - Opublikowano: 19.12.2014 20:05:30
Lublin pokazuje elektrobus Ursusa
 Z okazji wizyty Petro Poroszenki, prezydenta Ukrainy, w Lublinie został po raz kolejny zaprezentowany elektrobus marki Ursus z nadwoziem firmy Bogdan Motors. To wspólny projekt Ursusa, MPK Lublin i Politechniki Lubelskiej. Aktualnie przechodzi on testy homologacyjne, a w pierwszy regularny kurs wyruszy w I kwartale 2015 r. Prototyp, który zaparkował przed lubelskim Centrum Kultury , waży 18 ton, rozwija prędkość do 70 km/h, a jego pojemność pasażerska to 75 miejsc, w tym 26 miejsc siedzących. Serce jego układu napędowego stanowi silnik elektryczny o mocy 170 kilowatów, który jest zasilany poprzez zestaw baterii litowo-jonowych (wyprodukowanych przez chińską firmę A123 Systems), ulokowanych na poziomie podłogi we wnętrzu pojazdu. Dzięki temu można je łatwo wyjąć i zastąpić naładowanym zestawem. Samo ładowanie odbywa się przez wtyczkę plug-in. Proces ten w trybie nocnym trwa do sześciu godzin, natomiast jest możliwe tzw. doładowanie szybkie podczas dziennej eksploataci. Wówczas na jednym z lubelskich przestanków zostanie zamontowane „gniazdko”(zasilane z sieci trolejbusowej), które w ciągu 15-20 minut zwiększy zasięg pojazdu o dalsze 20-30 kilometrów. Wstępna lokalizacja dla zewnętrznej stacji doładowującej to al. Unii Lubelskiej. Jak powiedział lokalnym mediom Tomasz Fulara, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Lublinie, uzyskanie homologacji dla elektrobusu Ursusa potrwa do dwóch miesięcy. Potem MPK odkupi go od konsorcjum i zacznie wozić pasażerów. Dodajmy, że zdaniem lubelskiego magistratu transport elektryczny to przyszłość zbiorowej komunikacji w tym mieście. Do 2022 r. Lublin chce kupić ok. 60 szt. elektrobusów oraz ok. 50 szt. trolejbusów. Oczywiście te plany zależą od wielkości i dostępności unijnych dotacji. Więcej zdjęć z lubelskiej prezentacji elektrobusu Ursusa tutaj
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Lublin
Ursus
trolejbus

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....