TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Lublin podaje kalendarz elektrycznych dostaw
InfoBus.pl - Opublikowano: 22.03.2020 18:00:34
Lublin podaje kalendarz elektrycznych dostaw

Lublin z niecierpliwością czeka na pierwsze swoje autobusy elektryczne i kolejne trolejbusy. Wiemy, kiedy przyjadą.

Przypomnijmy, że pula lubelskich dostaw wynosi obecnie aż 20 elektrobusów i 15 trolejbusów. Wszystkie zostaną wyprodukowane w fabryce Solarisa w Bolechowie. Wszystko wskazuje na to, że pierwsze pojawią się modele Trollino 18 – już w listopadzie 2020 roku.

Na kolejne nowe pojazdy Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie poczeka do 20-21 r. Wówczas odbierze:

  • 10 trolejbusów Solaris Trollino 18 - kwiecień 2021 r.

  • 5 elektrobusów Solaris Urbino 12 electric - czerwiec 2021 r.

  • 15 elektrobusów Solaris Urbino 12 electric - wrzesień 2021 r.

To nie koniec

Aktualnie ZTM w Lublinie finalizuje zamówienie na dostawę łącznie 12 elektrobusów klasy MAXI, który to kontrakt został rozbity na dwa osobne przetargi:

  • na 5 elektrobusów klasy MAXI z budżetem 13425911,25 zł brutto, gdzie jedyna ofertę złożył Solaris z ceną 13407000,00 zł brutto, co daje jednostkową cenę nU12e na poziomie 2180000 PLN netto plus pięcioletnią gwarancję całopojazdową;

  • na 7 elektrobusów klasy MAXI z budżetem 18 796 275,72 PLN brutto, gdzie jedyna ofertę złożył Solaris z ceną 18 769 800 PLN brutto, co daje jednostkową cenę nU12e na poziomie 2 183 075 PLN netto plus pięcioletnią gwarancję całopojazdową;

To oznacza, że obie oferty Solarisa mieszczą się w lubelskich budżetach. W tej sytuacji rozstrzygnięcie to formalność. Wygląda więc na to, że łącznie w wyniku trzech zamówień Lublin kupi 32 elektrobusy od Solarisa i najprawdopodobniej wszystkie te egzemplarze zostaną dostarczone w 2021 r.

Jakie elektrobusy dla Lublina?

ZTM w Lublinie kupuje wyłącznie autobusy elektryczne klasy MAXI, czyli o długości 11,5 – 12,5 m i szerokości 2,5 – 2,55 m. Mają one umożliwiać podróż przynajmniej 70 pasażerom. Nie mniej niż 27 osób ma mieć zagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Min. osiem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki trzem parom drzwi w układzie 2-2-2.

Pojazdy muszą posiadać jeden lub dwa silniki trakcyjne o mocy min. 150 kW lub dwa nie słabsze niż 120 kW. ZTM wymaga wyposażenia elektrobusów w baterie litowo-jonowe. Ich pojemność ma być nie mniejsza niż 96 kWh. Układ napędowy oraz zarządzanie energią mają być tak skonfigurowane, aby dziennie elektrobus mógł pokonywać dystansu min. 300 km. Pomiędzy szybkimi ładowaniami pokona on ok. 40 km.

Elektrobusy będą przystosowane do wolnego ładowania poprzez złącze plug-in oraz szybkiego za pomocą pantografu. Pojazdy będą monitorowane i klimatyzowane jednym agregatem o mocy min. 24 kW.

Nie zabraknie także gniazdek USB dla pasażerów oraz automatu biletowego przyjmującego płatności bilonem oraz kartą. Kolejny raz zadbano także o komfort pracy kierowcy, który będzie miał do dyspozycji "dużą" kabinę.

System informacji pasażerskiej ma się opierać na trzech zewnętrznych wyświetlaczach diodowych o wysokiej rozdzielczości, dwóch wewnętrznych tablicach (jedna LED i jedna LCD 38" – tzw. "e-koraliki") oraz głosowych zapowiedziach przystanków.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
ZTM Lublin
Solaris

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....