Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lublin podaje kalendarz elektrycznych dostaw

infobus
22.03.2020 16:00
0 Komentarzy

Lublin z niecierpliwością czeka na pierwsze swoje autobusyelektryczne i kolejne trolejbusy. Wiemy, kiedy przyjadą.

Przypomnijmy, że pula lubelskich dostaw wynosi obecnie aż 20elektrobusów i 15 trolejbusów. Wszystkie zostaną wyprodukowane w fabryce Solarisaw Bolechowie. Wszystko wskazuje na to,że pierwsze pojawią się modele Trollino 18 – już w listopadzie 2020 roku.

Na kolejne nowe pojazdy Zarząd Transportu Miejskiego wLublinie poczeka do 20-21 r. Wówczas odbierze:

  • 10 trolejbusów Solaris Trollino 18 – kwiecień 2021 r.

  • 5 elektrobusów Solaris Urbino 12 electric – czerwiec 2021 r.

  • 15 elektrobusów Solaris Urbino 12 electric – wrzesień 2021r.

To nie koniec

Aktualnie ZTM w Lublinie finalizuje zamówienie na dostawę łącznie12 elektrobusów klasy MAXI, który to kontrakt został rozbity na dwa osobne przetargi:

  • na 5 elektrobusów klasy MAXI z budżetem 13425911,25zł brutto, gdzie jedyna ofertę złożył Solaris z ceną 13407000,00zł brutto, co daje jednostkową cenę nU12e na poziomie 2180000PLN netto plus pięcioletnią gwarancję całopojazdową;

  • na 7 elektrobusów klasy MAXI z budżetem 18 796 275,72 PLNbrutto, gdzie jedyna ofertę złożył Solaris z ceną 18 769 800 PLN brutto, codaje jednostkową cenę nU12e na poziomie 2 183 075 PLN netto plus pięcioletniągwarancję całopojazdową;

To oznacza, że obie oferty Solarisa mieszczą się wlubelskich budżetach. W tej sytuacji rozstrzygnięcie to formalność. Wyglądawięc na to, że łącznie w wyniku trzech zamówień Lublin kupi 32 elektrobusy od Solarisai najprawdopodobniej wszystkie te egzemplarze zostaną dostarczone w 2021 r.

Jakie elektrobusy dla Lublina?

ZTM w Lublinie kupuje wyłącznie autobusy elektryczne klasyMAXI, czyli o długości 11,5 – 12,5 m i szerokości 2,5 – 2,55 m. Mają oneumożliwiać podróż przynajmniej 70 pasażerom. Nie mniej niż 27 osób ma miećzagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Min. osiem foteli ma byćdostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki trzemparom drzwi w układzie 2-2-2.

Pojazdy muszą posiadać jeden lub dwa silniki trakcyjne omocy min. 150 kW lub dwa nie słabsze niż 120 kW. ZTM wymaga wyposażeniaelektrobusów w baterie litowo-jonowe. Ich pojemność ma być nie mniejsza niż 96kWh. Układ napędowy oraz zarządzanie energią mają być tak skonfigurowane, abydziennie elektrobus mógł pokonywać dystansu min. 300 km. Pomiędzy szybkimiładowaniami pokona on ok. 40 km.

Elektrobusy będą przystosowane do wolnego ładowania poprzezzłącze plug-in oraz szybkiego za pomocą pantografu. Pojazdy będą monitorowane iklimatyzowane jednym agregatem o mocy min. 24 kW.

Nie zabraknie także gniazdek USB dla pasażerów oraz automatubiletowego przyjmującego płatności bilonem oraz kartą. Kolejny raz zadbanotakże o komfort pracy kierowcy, który będzie miał do dyspozycji”dużą” kabinę.

System informacji pasażerskiej ma się opierać na trzechzewnętrznych wyświetlaczach diodowych o wysokiej rozdzielczości, dwóchwewnętrznych tablicach (jedna LED i jedna LCD 38″ – tzw.”e-koraliki”) oraz głosowych zapowiedziach przystanków.

Komentarze