TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Lublin odebrał przegubowe trolejbusy Ursusa. Kiedy debiut?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 20.09.2018 17:00:55
fot. Rafał Nieściór, phototrans.pl

Lublin czeka na debiut przegubowych trolejbusów Ursusa. Pojazdy zostały wreszcie odebrane przez ZTM i są już gotowe do służby liniowej. Kiedy nastąpi ich debiut? Urzędnicy zapowiedzieli, że stanie się to jeszcze w tym tygodniu.

Przypomnijmy, że trolejbusy City Smile CS18LFT to pierwsze pojazdy przegubowe, które samodzielnie wyprodukował Ursus. 15 pojazdów tego typu w lipcu ubiegłego roku zamówił lubelski ZTM. Kontrakt opiewał na niespełna 34,08 mln PLN brutto. Jeden trolejbus jest wart 1 847 000 PLN netto.

Przegubowy Ursus “na szelkach" umożliwia podróż ok. 120 pasażerom. 40 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. Zastosowano fotele firmy Ster typu New City. 14 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2.

Trolejbusy są napędzane asynchronicznym silnikiem trakcyjnym Emit STD250 o mocy 240 kW. Jednostki zabudowano centralnie przed tylnią osią. Sterowanie oparto na rozwiązaniach warszawskiej formy Medcom. Układ jezdny to osie formy ZF. Przednia to niezależna RL82EC, środkowa wleczona AVN133 i ostatnia napędowa AV133/80. Przegubowe City Smile posiadają pomocnicze baterie. Ich pojemność dobrano tak, aby możliwy był przejazd dystansu 15 km bez sieci trakcyjnej, dodatkowo z włączoną klimatyzacją i ogrzewaniem.

Kierowca może liczyć na komfortowe warunki pracy. A to dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierującego. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami). To standard, który w Lublinie jest wdrażany od 2011 roku.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą dwóch agregatów firmy ThermoKing, każdy o mocy 22 kW. Naturalną wentylację zapewnia 11 okien przesuwnych. Autobusy wyposażono w monitoring.

Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest firma R&G Plus z Mielca. Każdy trolejbus wyposażony jest w cztery wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. We wnętrzu znajdziemy die tablice LCD 38" (tzw. “e-koraliki) oraz dwie LED. Do tego oczywiście system głosowych zapowiedzi przystanków.

Początkowo dostawy przegubowych CS18LFT dla Lublina miały zostać zakończone przed wakacjami. Jednak dopiero niedawno trolejbusy przeszły odbiór techniczny. Stało się to z ok. trzymiesięcznym opóźnieniem. Dotychczas ZTM zgłaszał uwagi co do stanu technicznego pojazdów. Ursus trochę zajęło usunięcie wszystkich usterek. Od tego tygodnia pojazdy są już gotowe do ruchu.

Co z 18 autobusami dla ZTM i MPK?

W tym roku Ursus musi zrealizować jeszcze dostawy 18 autobusów City Smile 12LF. Ósemka dla ZTM miała zostać dostarczona do końca czerwca. Z kolei dziesiątka dla lubelskiego MPK w ramach dziesięcioletniej dzierżawy na przełomie czerwca i lipca.

W przypadku tych pierwszych zostały one podstawione miesiąc po terminie i nie przeszły odbiorów. Tak jak w przypadku trolejbusów urzędnicy zażądali usunięcia usterek i ponownego podstawienia pojazdów. Obecnie trwa kolejna próba ich odbioru. Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić dwa spalinowe Ursusy zostały już przez ZTM odebrane. Na resztę, szczególnie CS12LF dla MPK będziemy musieli poczekać. Ile? Dobre pytanie.

Nieterminowy i wszechobecny jak... Ursus?

Terminowość nie jest mocną stroną Ursusa. Z jednej strony nie ma się co dziwić. W końcu jeszcze rok temu Ursus Bus był w zasadzie start up'em. Jednak rekordowy portfel zamówień, który udało się firmie zebrać na ten rok wymagał podjęcia pewnych kroków w zakresie organizacji produkcji. Z drugiej jednak strony gdyby punktualność dostaw Ursusa była podobna do obecności firmy na wszelkich elektromobilnych konferencjach i eventach to klienci byliby wniebowzięci. Czy znajdzie się w tym złoty środek?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
ZTM Lublin
MPK Lublin
Ursus
trolejbus
  • Antek Stefański – 20.09.2018

    W końcu...

  • Leszek Peczyński – 20.09.2018

    Niemożliwe.

  • Maciej Holecki – 20.09.2018

    Marcin Cinek jeździłbyś ?

  • Michał Pawłowski – 20.09.2018

    Leszek, bierz urlop w październiku ;)

  • Konrad Filip – 20.09.2018

    Podobno z katowickiego zamówienia się wycofali (na 5 szt) 12LFE ile w tym prawdy?

  • Kamil Nowakowski – 20.09.2018

    Nie chwaliłbym tego produktu przed zachodem słońca 😂

  • Waldemar Rumiński – 20.09.2018

    Panie Konrad Filip. Jak baba wierzysz we wszystkie brednie. Trochę rozumu. Co znaczy się wycofali . Czy wiesz ci to jest PZP?

  • Bartosz Puczyński – 20.09.2018

    Osobiście uważam że, jest to najgorszy zakup i wstyd jaki Zarząd Transportu w Lublinie zrobili zakupując wozy które nigdy nie były pewne. Jak dla mnie to osobiście to wielka nie wiadoma i nie tylko. Eh Lublin może sobie pomarzyć o IV Generacji Solaris, aby tylko elektryczne autobusy były lepsze.

  • Roman Boguszewski – 20.09.2018

    Gotowe do wyjazdu.najprawdopodobniej jutro będą widziane na linii.

  • Najlepszy Produkt – 20.09.2018

    Ciekawe dlaczego ktoś superkuje ten syf.

  • Piotr Łężak – 20.09.2018

    Te 8 "wrrr-wnerwów" to efekt jakiegoś specjalnego zgrupowania fejkowych kont? ;) Przezabawne.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....