TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Lublin kupuje 30 trolejbusów i autobusów
KURIER LUBELSKI, 15.06.2010 - Opublikowano: 16.06.2010 16:17:09 6 komentarzy
Lublin kupuje 30 trolejbusów i autobusów

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie chce kupić 5 autobusów przegubowych i 30 trolejbusów. Te pierwsze mają przyjechać pod koniec tego roku. Piętnaście trolejbusów pojawi się na ulicach do maja 2011 r., a kolejne piętnaście na wiosnę 2012 r. To największe tego typu trolejbusowe zakupu w tym roku w Polsce. Przypomnijmy, że niedawno PKT Gdynia podpisało z Solarisem umowę na dostawę 25 szt. Trollino 12. A kto wygra w Lublinie? Zobaczymy, ale wydaje się, że tutaj zostanie złożona więcej niż jedna oferta. Aktualnie w taborze MPK jeździ 60 trolejbusów. Cztery to kilkuletnie Solarisy Trollino 12, jeden MAZ 203 z tego roku, a w większości to stare Jelcze PR110 (43 sztuki). Nowe trolejbusy mają być niskopodłogowe, monitorowane i wyposażone w monitory LCD, na których będzie wyświetlana trasa przejazdu. Ich pojemność pasażerska ma wynosić minimum 100 osób, w tym maksymalnie 28 miejsc siedzących (nie licząc siedzenia kierowcy). Pożądane wymiary to: długość całkowita od 11,5 m do 12,5 m;szerokość całkowita do 2,55 m;wysokość do 3,50 m. Niska podłoga na całej długości trolejbusu, bez stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu oraz bez stopni we wszystkich drzwiach trolejbusu, maksymalna wysokość podłogi na progu drzwi 350 mm. MPK zastosuje następujące kryteria wyboru oferty: 1. Cena. Waga 70%;2. Warunki techniczne. Waga 15%;3. Warunki gwarancji. Waga 10%;4. Komfort trolejbusów. Waga 5%. Zwycięską ofertą poznamy najszybciej 19 lipca.

 

 

Nowy tabor będzie dostarczany partiami. Autobusowe przegubowce zobaczymy na ulicach w grudniu. Pierwszych pięć trolejbusów przyjedzie do 10 marca 2011 roku, zaś następnych 10 dotrze do maja tego samego roku. Co ciekawe - jeśli MPK otrzyma dotację z UE, to w ciągu kolejnego roku wzbogaci się o 15 kolejnych trolejbusów. Czyli łącznie do Lublina może dotrzeć łącznie aż 45 nowych trolejbusów. –„Wszystkie pojazdy będą wyposażone w automaty do sprzedaży biletów - mówi Weronika Opasiak, rzeczniczka MPK. - Urządzenia mają być umieszczone w okolicach drugich drzwi. Będą przyjmowały bilon i wydawały resztę. Bilety będą nieskasowane, co znaczy, że pasażer będzie mógł kupić kilka na zapas - wyjaśnia. Automaty będą przystosowane do zmiany waluty na euro. Zostaną umieszczone w 30 nowych trolejbusach i 5 autobusach.

Jak informuje gazeta Kurier Lubelski - oprócz tych w pojazdach, do końca roku na lubelskich ulicach zostanie postawionych 10 automatów stacjonarnych. –„We wtorek pracownicy Mennicy Polskiej, z którą mamy podpisaną umowę, zamontują pierwsze trzy”- zapowiedziała w poniedziałek Justyna Góźdź, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego. Staną przy Dworcu Głównym PKS, Dworcu PKP oraz na przystanku przy Katolickim Uniwersytecie Lubelskim.

- „Zostaną uruchomione na początku lipca. Na razie muszą przejść fazę testów i zostać wyposażone w pieniądze i bilety”- mówi Justyna Góźdź.

Co do autobusów to ich pojemność pasażerska ma wynosić minimum 160 osób, w tym minimum 33 miejsca siedzące. Długość całkowita pojazdu od 17,5 m do 18,5 m. Niska podłoga na całej długości autobusu, bez stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu, maksymalna wysokość podłogi na progu drzwi 350 mm. MPK zastosuje następujące kryteria wyboru oferty: 1. Cena. Waga 65%;2. Warunki techniczne. Waga 15%;3. Komfort autobusów. Waga 10%;4. Warunki gwarancji i serwisu. Waga 10%.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MPK Lublin
trolejbus
  • Krzysiek – 16.06.2010

    Wydaje mi się, że do artykułu wkradł się błąd. Trolejbusów będzie maksymalnie 30. Bez dofinansowania z UE tylko 15 szt.

  • Janis – 17.06.2010

    Już nie 30, a 26....

  • lub – 17.06.2010

    Mam nadzieję że wygra Solaris z trolejbusami a nie tandetny jakościowo Maz. A co do autobusów to stanowcze NIE dla tandetnych Mercedesów "made in Turcja"

  • Trajluś – 17.06.2010

    Dziwne, że Mercedes nie proponuje trolejbusów na bazie Conecto lub Citaro, podobnie MAN na bazie Lion's City

  • olaf – 18.06.2010

    mazy to tańsza dobre oferta dla MPK które dzięki budzie MAza mogłoby produkować trolejbusy na lokalny rynek Polski wschodniej. Przecież płacimy za markę. Buda maza środek =polski cena niższa. co do mercedesów z Turcji to złomy. Nigdy nie będzie już tak jak z mercedesami busami z lat 80 i 90. One nie pożyją 20 lat

  • michał – 18.06.2010

    mpk nie dostało tyle funduszy z ue ile chciało i teraz kupi 26 trolejbusów a nie 30. więcej na www.lubelskakomunikacja.oz.pl pozdrawiam

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....