TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Lublin i 132 nowe trolejbusy, hybrydy i elektryki!
InfoBus.pl - Opublikowano: 09.06.2016 18:41:36 10 komentarzy
Lublin i 132 nowe trolejbusy, hybrydy i elektryki!

Ponad 500 mln zł ma kosztować program rozwoju ekologicznej komunikacji miejskiej w Lublinie, na który samorząd chce uzyskać dofinansowanie z funduszy unijnych. Miasto planuje zakupić 132 nowe pojazdy, trolejbusy oraz autobusy elektryczne i hybrydowe.

Prezydent Lublina Krzysztof Żuk podkreślił, że dzięki funduszom unijnym uzyskanym dotychczas, system komunikacji miejskiej został już znacznie unowocześniony, m.in. przez rozbudowę trakcji trolejbusowej i zakup 70 nowych trolejbusów.

-?Dziś mamy jedną z najnowocześniejszych komunikacji miejskich w Polsce, stworzono fundamenty pod dalszy rozwój nowoczesnego, zrównoważonego transportu. Sieć trolejbusowa pozwala świadczyć usługi taniej, w sposób przyjazny dla środowiska, a trolejbusy spełniają wysokie standardy, których oczekują mieszkańcy? ? powiedział Żuk w czwartek na konferencji prasowej. -?W nowej perspektywie finansowej z programu Polska Wschodnia chcemy uzyskać 500 mln zł wsparcia, tym razem dla zeroemisyjnego transportu. Będziemy kupowali trolejbusy, autobusy elektryczne? - dodał prezydent Lublina.

Modernizacja transportu miejskiego w Lublinie uznana została za projekt kluczowy w Programie Operacyjnym Polska Wschodnia na lata 2014-2020, co oznacza, że miasto nie będzie musiało startować w konkursie, aby otrzymać wsparcie. Dotacja może sięgnąć 85 proc. kosztów.

55 trolejbusów

Miasto zamierza kupić 55 nowych trolejbusów oraz rozbudować sieć trakcyjną. Trolejbusy pojadą m.in. ulicami Jana Pawła II, Mełgiewską i nową trasą od ul. Chodźki do północnych granic miasta, gdzie powstanie kolejna pętla trolejbusowa. Powstać ma też nowy dworzec metropolitalny, integrujący różne rodzaje komunikacji oraz 16 kilometrów buspasów. Wprowadzony ma być nowy system biletów elektronicznych.

32 elektryki i 45 hybryd (lub elektryków)

-"W planach jest także zakup 32 autobusów elektrycznych, w tej sprawie urzędnicy prowadzą tzw. dialog techniczny z dostawcami, aby przygotować się do ogłoszenia przetargu ? poinformował dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego Grzegorz Malec. - Zamierzamy zakupić łącznie 132 pojazdy. Co do kolejnych 45 pojazdów zastanawiamy się jeszcze, czy to będą autobusy elektryczne czy hybrydowe? ? dodał Malec.

Rozbudowa transportu trolejbusowego ? zdaniem Malca ? jest dobrym kierunkiem rozwoju, ponieważ są to pojazdy przyjazne dla środowiska i tanie w eksploatacji. Na świecie jest około 300 systemów trolejbusowych, w Europie - 150, a w Polsce ? trzy, w Lublinie, Gdyni i Tychach.

-?Mamy obecnie w Lublinie największy i najnowocześniejszy system trolejbusowy w Polsce? ? podkreślił Malec.

463 mln zł wydano

Zakończony już główny projekt modernizacji lubelskiej komunikacji miejskiej, który kosztował 463 mln zł, przyniósł podwojenie długości trakcji trolejbusowej. Powstało 27 km nowej sieci, zakupiono 70 trolejbusów, w tym 12 przegubowych, zbudowano nową zajezdnię dla tych pojazdów. Miasto kupiło też 100 nowych autobusów.

Obecnie po Lublinie na 10 liniach jeździ blisko sto trolejbusów; przewożą on około jednej czwartej wszystkich pasażerów.

Zakup 70 trolejbusów przez samorząd Lublina uznany został za najlepsze Zielone Zamówienie Publiczne w konkursie zorganizowanym przez Bałtycką Agencję Poszanowania Energii, w kategorii miast liczących powyżej 100 tys. mieszkańców. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Lublin
ZTM Lublin
RPO
Polska Wschodnia
elektrobus
hybryda
  • . – 09.06.2016

    Tylko nie kupujcie tego badziewia elektrycznego Bogdano-ursus.Solaris jeździ i prezentuje się o wiele wiele lepiej.

  • Bogdan – 09.06.2016

    Ursus to kon trojanski

  • yolo – 09.06.2016

    MPK Lublin zrobi pod Ursus-AMZ przetargi. Widać to przecież po podejściu do trolejbusow i elektrobusow.

  • solaris2284 – 09.06.2016

    Jeśli chodzi o komfort podróżowania,to Ursus bije na głowę Solarisa.Po pierwsze jest pojemniejszy więc przestronniejszy,chociaż wadę ma taką,że na tyle zamiast półtoraków lepsze byłoby fotele 2 podwójne i 1 pojedynczy(jak było w Jelczach),dzięki temu miejsc siedzących by przybyło bez uszczerbku dla stojących.Po drugie duża rzeźnia,gdzie wejdzie kilka wózków lub rowerów,a w solarce już z dwoma są problemy,no i po trzecie klimatyzacja( kiedy już działa)jest idealna.Nie jestem fanem wschodniej motoryzacji,ale wnętrze nie przybija tak jak w Solarisie,gdzie czuję się jak w trumnie przy większej ilości pasażerów.Oczywiście mam świadomość,że przyszłe Ursusy to już nie od Bogdana,więc kolejny prototyp i kolejna zagadka.

  • Też kierowca tego wszystkiego – 10.06.2016

    Też dawno przeszła mi fascynacja produktem z Bolechowa, a tym bardziej tym mało rewelacyjnym drogocennym nowym. Ale żeby fascynować się wschodnią technologią Bogdana, to już co najmniej lekka przesada. Na rynku brakuje wystrzałowej naprawdę rewelacyjnej krajowej konkurencji. Liczę na NOWY AUTOSAN, jeśli będzie.

  • ursusbus.com – 10.06.2016

    Teraz będą Ursus City Smile.

  • jarke – 10.06.2016

    463+500 ile to jest. A ile dostały lub dostaną z UE .reszta mieścin w woj. lubelskim na transport miejski.

  • jarke – 10.06.2016

    nawet nie można nazwać to promilem.

  • solaris2284 – 11.06.2016

    Jak już napisałem nie jestem fanem wschodniej motoryzacji,więc trudno nazwać mnie jej fascynatem,ale z perspektywy pasażera trudno pochwalić w tym duecie Solarisa ...i tyle.

  • Lubelak – 21.06.2016

    Ja tam lubię jeździć trolejbusami Ursus. Są dużo przestronniejsze od Solarisów.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....