TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Lublin: Dwa razy więcej trolejbusowych szelek
MMLUBLIN - Opublikowano: 10.02.2009 12:29:45 7 komentarzy
Lublin: Dwa razy więcej trolejbusowych szelek
Do 2015 roku z Abramowic na Choiny mieszkańcy Lublina pojazdą trolejbusem. To nie jedyna nowość, bo w najbliższych latach powstanie w sumie 12 nowych połączeń. Ratusz planuje wydłużenie trakcji w Lublinie z 28 do aż 60 kilometrów! W ubiegłym tygodniu magistrat ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji technicznej nowych odcinków trasy. Trolejbusy pojadą al. Unii Lubelskiej i dalej ul. Podzamcze i Unicką. Nie zakończa jednak swojej trasy przy obecnej pętli przy ul. Chodźki, a pojadą aż na Choiny do nowego przystanku końcowego.

Najwięcej nowych drutów zawiśnie nad południowymi dzielnicami Lublina

Trakcja pojawi się na całej długości ul. Jana Pawła, odcinku Bohaterów Monte Cassino, Filaretów oraz na Nadbystrzyckiej. Uzupełniona zostanie też linia nad Wileńską (obecnie trolejbusy kursują tylko w stronę Głębokiej). Pojazdy na szelkach pojadą też przez ul. Lwowską, Andersa, Mełgiewską i Grygowej, którędy dojadą do zajezdni na Majdanie Tatarskim. W planach jest także budowa trakcji nad przedłużeniem ul. Muzycznej do Młyńskiej.

Trolejbusy na pewno nie powrócą na Krakowskie Przedmieście

Początkowo trasa miała prowadzić przez ul. 3 Maja. Przeciwni temu pomysłowi byli jednak radni. Ostatecznie, tę inwestycję wykluczyła opinia konserwatora zabytków. Rozbudowa trakcji będzie związana z przebudową pięciu skrzyżowań. Chodzi o krzyżówki Jana Pawła II i Armii Krajowej, al. Kraśnickiej i Bohateów Monte Cassino, Chodźki i Czapskiego, Unickiej i Lubartowskiej oraz Zemborzyckiej i Diamentowej. Przy tym ostatnim skrzyżowaniu powstanie plac postojowy dla ponad 30 trolejbusów z halą obsługi i myjnią. W trakcie prac kierowcy będą musieli przygotować się na pewne utrudnienia.

Rozbudowa trakcji to fragment powstawania Zintegrowanego Systemu Transportu Miejskiego, współfinansowanego przez Unię Europejską. Jego łączna wartość wynosi 394 mln zł.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Lublin
trakcja
MPK
trolejbus
  • Zbigniew Rusek – 11.02.2009

    Przy obecnych tendencjach cenowych w dziedzinie paliw i energii lepiej stawiać na autobusy. Prąd podrożał i stale będzie drożeć.

  • JP – 11.02.2009

    Lepiej jest raczej inwestować w trakcję elektryczną, która nie generuje takiej ilości chorych w już przeciążonych szpitalach.

  • straphan – 11.02.2009

    @Zbigniew Rusek: i za pol roku ktos w Iraku wysadzi rurociag, Hugo Chavez w Wenezueli oglosi wojne przeciw wszystkim zgnilym kapitalistom i cena barylki znowu wroci do $130. I co wtedy?

  • da – 11.02.2009

    Ale wzrost cen ropy naftowej pociągnie za sobą też inne surowce energetyczne. Przyszłość to pojazdy hybrydowe.

  • straphan – 12.02.2009

    Prad mozna wyprodukowac z wielu roznych zrodel - po prostu zalezy co podlaczysz na drugim koncu kabla - elektrownie weglowa, jadrowa, panele sloneczne, bio-reaktor czy wiatrak. Albo cokolwiek innego madre glowy tego swiata wymysla. Dlatego przyszloscia jest raczej naped elektryczny.

  • aron – 12.02.2009

    będą trolejbusy, za to w autobusach nie będzie klimy. Śmiech na sali.

  • criters – 14.02.2009

    jednak przyszłość należy do transportu trolejbusowego i wszelkiego elektrycznego. Należy tylko ubolewać nad faktem, iż w grodzie nad Wisłą ekspansja trolejbusowa w oczach urzędników, jest nie realna/za droga/nie da się - bo po co ?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....