TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Lubelskie Autosany zasilane słońcem w komplecie
InfoBus.pl - Opublikowano: 15.05.2017 16:34:09 7 komentarzy
Lubelskie Autosany zasilane słońcem w komplecie

W marcu 2017 r. spółka MPK Lublin zakończyła proces uzbrajania wszystkich swoich niskopodłogowych autobusów miejskich Autosan Sancity 12LF w kolejne systemy fotowoltaiczne, które zgodnie z przetargiem dostarczyła firma In-Lab.

W ramach tegorocznej akcji, solarne systemy zamontowany zostały na 53 pojazdach a moc znamionowa każdego z nich to 1,35 kWp. Inwestycja została zrealizowana przy udziale środków pochodzących z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie. Łączna wartość projektu wyniosła ok. 1,6 mln. zł. Ich dostawcą – w ramach przetargu – została firma In-Lab, która przeprowadziła już instalację swojego systemu SUN-BUS na prawie 300 pojazdach komunikacji miejskiej, także zagranicą.

Lublin po stronie słońca

-"W ostatnim czasie w naszej spółce często dochodziło do sytuacji, w których pojazdy będące na linii, po dłuższym postoju na przystanku końcowym, nie były w stanie kontynuować jazdy z powodu rozładowanych akumulatorów. W takim wypadku wysyłane były służby techniczne których zadaniem było usunięcie awarii celem umożliwienia pojazdom kontynuowania jazdy – powiedział Tomasz Fulara, prezes MPK Lublin.

Na chwilę obecną MPK Lublin zainstalowała na swoich pojazdach ponad 100 systemów fotowoltaicznych.

-"W okresie eksploatacji pojazdów, na których system został zainstalowany, zaobserwowano zmniejszenie zużycia paliwa oraz wydłużenie żywotności akumulatorów instalacji 24V – dodał prezes MPK. - Co istotne, dodatkowo wyeliminowany został problem nadmiernego rozładowania akumulatorów w czasie postoju, co w konsekwencji doprowadzało do ich uszkodzenia i konieczności wymiany na nowe. Odnotowano także całkowite wyeliminowanie wyjazdów służb technicznych na naprawy pojazdów w związku z awarią systemów zasilania elektrycznego."

Dlaczego Autosan?

Oczywiście wybór typu pojazdu w których system SUN-BUS został zainstalowany nie był przypadkowy. Pojazdy te z uwagi na mnogość zainstalowanych w nich urządzeń elektronicznych sprawiały spółce dużo problemów z utrzymaniem ich w odpowiedniej gotowości technicznej. Warto tu zaznaczyć, iż na obecnym etapie rozwoju transportu miejskiego ukształtował się już pewien typowy zakres wyposażenia autobusów w urządzenia, które z jednej strony służą bezpośrednio pasażerom, a z drugiej kierowcom i operatorom.

Wśród tych urządzeń i systemów możemy wymienić:

• automaty do sprzedaży biletów;

• urządzenia systemu klimatyzacji całego wnętrza pojazdu;

• system otwierania drzwi przez pasażerów (tzw. "ciepłe guziki");

• urządzenia sygnalizacyjne dla pasażerów (przyciski "stop");

• kasowniki biletów papierowych (wraz ze sterownikiem / komputerem pokładowym);

• urządzenia systemu pobierania opłat za pomocą karty elektronicznej;

• urządzenia systemu informacji wizualnej dla pasażerów;

• monitory informacyjno-reklamowe wewnątrz pojazdów;

• urządzenia systemu zapowiadania głosowego przystanków, emitującego wewnątrz pojazdu poprzez głośniki komunikaty głosowe o bieżącym i następnym przystanku;

• urządzenia systemu monitoringu wnętrza;

• systemy zliczania pasażerów (tzw. "bramki liczące");

• tzw. hot-spoty czyli nadajniki wi-fi, zapewniające pasażerom bezprzewodowy dostęp do sieci internetowej.

Słońca pomaga technologii

Zaawansowanie technologiczne tych produktów rodzi jednak określone trudności, a mianowicie znaczne zwiększenie zużycia energii elektrycznej w autobusach. Naturalnym remedium dla powyższego jest system technologii fotowoltaicznej, w którym promieniowanie słoneczne jest bezpośrednio przetwarzane na energię elektryczną. Proces wytwarzania energii odbywa się tu bez zanieczyszczeń, hałasu i niekorzystnych czynników dla środowiska naturalnego. System fotowoltaiczny pozwala pokryć znacząco zapotrzebowanie autobusu na energię elektryczną.

W wyniku zastąpienia ok. 25% energii elektrycznej generowanej ze spalania oleju napędowego w silniku, darmową energią słoneczną, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa przez pojazdy nawet do 5%.

Dodatkowymi korzyściami z instalacji systemu jest ograniczenie zużycia paliwa przez pojazdy pogotowia technicznego, które w przypadku awarii systemów zasilania w autobusach są często wysyłane do ich usuwania.


Sprawdź też:
MPK Lublin
fotowoltaika
Autosan
  • Roger – 15.05.2017

    A ile waży taki system? Panele fotowoltaniczne są dość ciężkie, więc i spalanie rośnie

  • Kierowca – 15.05.2017

    To nie są "zwykłe" panele jak na domach tylko elastyczne/cienkie co za tym idzie lekkie. Waga całości instalacji pewnie nie przekracza wagi 1 pasażera a na pewno nie jest odczuwalna podczas prowadzenia

  • Kkk – 15.05.2017

    Ważniejsza informacja z dziś to otwarcie ofert w przetargu na 15 MEGA trolejbusow w którym pojedynek Ursusa i Solarisa. Przy czym tylko ursus mieści się w kosztorysie ZTM (34 mln Ursusa i 42 Solarisa)

  • LU – 15.05.2017

    No to będą pierwsze przeguby od Ursusa !!!Tylko URSUS !!!

  • a – 15.05.2017

    Kto widział przeguba URSUSA ? Ja widziałem C-330 z trzema przyczepami i miał pantograf .

  • zari – 15.05.2017

    A Bogdan -Łuck to pies

  • Angelo – 27.06.2017

    Ale durnota .......... w autobusie po postoju na końcowym 2-10 min rozładowuje mu się akumulator i muszą do niego przyjeżdżać mechanicy i usuwać awarię wg Prezesa !!! Autobusy na całym świecie (nie wspomnę już o autokarach) mają akumulatory obliczone na wielogodzinny postój na światłach i często z klimatyzacją lub ogrzewaniem. W Lublinie AKUMULATORY wytrzymują 2-5 min !!!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...