TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Lubelskie Autosany zasilane słońcem w komplecie
InfoBus.pl - Opublikowano: 15.05.2017 16:34:09 7 komentarzy
Lubelskie Autosany zasilane słońcem w komplecie

W marcu 2017 r. spółka MPK Lublin zakończyła proces uzbrajania wszystkich swoich niskopodłogowych autobusów miejskich Autosan Sancity 12LF w kolejne systemy fotowoltaiczne, które zgodnie z przetargiem dostarczyła firma In-Lab.

W ramach tegorocznej akcji, solarne systemy zamontowany zostały na 53 pojazdach a moc znamionowa każdego z nich to 1,35 kWp. Inwestycja została zrealizowana przy udziale środków pochodzących z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Lublinie. Łączna wartość projektu wyniosła ok. 1,6 mln. zł. Ich dostawcą – w ramach przetargu – została firma In-Lab, która przeprowadziła już instalację swojego systemu SUN-BUS na prawie 300 pojazdach komunikacji miejskiej, także zagranicą.

Lublin po stronie słońca

-"W ostatnim czasie w naszej spółce często dochodziło do sytuacji, w których pojazdy będące na linii, po dłuższym postoju na przystanku końcowym, nie były w stanie kontynuować jazdy z powodu rozładowanych akumulatorów. W takim wypadku wysyłane były służby techniczne których zadaniem było usunięcie awarii celem umożliwienia pojazdom kontynuowania jazdy – powiedział Tomasz Fulara, prezes MPK Lublin.

Na chwilę obecną MPK Lublin zainstalowała na swoich pojazdach ponad 100 systemów fotowoltaicznych.

-"W okresie eksploatacji pojazdów, na których system został zainstalowany, zaobserwowano zmniejszenie zużycia paliwa oraz wydłużenie żywotności akumulatorów instalacji 24V – dodał prezes MPK. - Co istotne, dodatkowo wyeliminowany został problem nadmiernego rozładowania akumulatorów w czasie postoju, co w konsekwencji doprowadzało do ich uszkodzenia i konieczności wymiany na nowe. Odnotowano także całkowite wyeliminowanie wyjazdów służb technicznych na naprawy pojazdów w związku z awarią systemów zasilania elektrycznego."

Dlaczego Autosan?

Oczywiście wybór typu pojazdu w których system SUN-BUS został zainstalowany nie był przypadkowy. Pojazdy te z uwagi na mnogość zainstalowanych w nich urządzeń elektronicznych sprawiały spółce dużo problemów z utrzymaniem ich w odpowiedniej gotowości technicznej. Warto tu zaznaczyć, iż na obecnym etapie rozwoju transportu miejskiego ukształtował się już pewien typowy zakres wyposażenia autobusów w urządzenia, które z jednej strony służą bezpośrednio pasażerom, a z drugiej kierowcom i operatorom.

Wśród tych urządzeń i systemów możemy wymienić:

• automaty do sprzedaży biletów;

• urządzenia systemu klimatyzacji całego wnętrza pojazdu;

• system otwierania drzwi przez pasażerów (tzw. "ciepłe guziki");

• urządzenia sygnalizacyjne dla pasażerów (przyciski "stop");

• kasowniki biletów papierowych (wraz ze sterownikiem / komputerem pokładowym);

• urządzenia systemu pobierania opłat za pomocą karty elektronicznej;

• urządzenia systemu informacji wizualnej dla pasażerów;

• monitory informacyjno-reklamowe wewnątrz pojazdów;

• urządzenia systemu zapowiadania głosowego przystanków, emitującego wewnątrz pojazdu poprzez głośniki komunikaty głosowe o bieżącym i następnym przystanku;

• urządzenia systemu monitoringu wnętrza;

• systemy zliczania pasażerów (tzw. "bramki liczące");

• tzw. hot-spoty czyli nadajniki wi-fi, zapewniające pasażerom bezprzewodowy dostęp do sieci internetowej.

Słońca pomaga technologii

Zaawansowanie technologiczne tych produktów rodzi jednak określone trudności, a mianowicie znaczne zwiększenie zużycia energii elektrycznej w autobusach. Naturalnym remedium dla powyższego jest system technologii fotowoltaicznej, w którym promieniowanie słoneczne jest bezpośrednio przetwarzane na energię elektryczną. Proces wytwarzania energii odbywa się tu bez zanieczyszczeń, hałasu i niekorzystnych czynników dla środowiska naturalnego. System fotowoltaiczny pozwala pokryć znacząco zapotrzebowanie autobusu na energię elektryczną.

W wyniku zastąpienia ok. 25% energii elektrycznej generowanej ze spalania oleju napędowego w silniku, darmową energią słoneczną, możliwe jest zmniejszenie zużycia paliwa przez pojazdy nawet do 5%.

Dodatkowymi korzyściami z instalacji systemu jest ograniczenie zużycia paliwa przez pojazdy pogotowia technicznego, które w przypadku awarii systemów zasilania w autobusach są często wysyłane do ich usuwania.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Lublin
fotowoltaika
Autosan
  • Roger – 15.05.2017

    A ile waży taki system? Panele fotowoltaniczne są dość ciężkie, więc i spalanie rośnie

  • Kierowca – 15.05.2017

    To nie są "zwykłe" panele jak na domach tylko elastyczne/cienkie co za tym idzie lekkie. Waga całości instalacji pewnie nie przekracza wagi 1 pasażera a na pewno nie jest odczuwalna podczas prowadzenia

  • Kkk – 15.05.2017

    Ważniejsza informacja z dziś to otwarcie ofert w przetargu na 15 MEGA trolejbusow w którym pojedynek Ursusa i Solarisa. Przy czym tylko ursus mieści się w kosztorysie ZTM (34 mln Ursusa i 42 Solarisa)

  • LU – 15.05.2017

    No to będą pierwsze przeguby od Ursusa !!!Tylko URSUS !!!

  • a – 15.05.2017

    Kto widział przeguba URSUSA ? Ja widziałem C-330 z trzema przyczepami i miał pantograf .

  • zari – 15.05.2017

    A Bogdan -Łuck to pies

  • Angelo – 27.06.2017

    Ale durnota .......... w autobusie po postoju na końcowym 2-10 min rozładowuje mu się akumulator i muszą do niego przyjeżdżać mechanicy i usuwać awarię wg Prezesa !!! Autobusy na całym świecie (nie wspomnę już o autokarach) mają akumulatory obliczone na wielogodzinny postój na światłach i często z klimatyzacją lub ogrzewaniem. W Lublinie AKUMULATORY wytrzymują 2-5 min !!!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...