TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Lubelski MAZ 203T na linii
Karol Wach - Opublikowano: 29.04.2010 08:54:01 11 komentarzy
Lubelski MAZ 203T na linii
  • W ubiegłym tygodniu na lubelskie ulice wyjechał, najnowocześniejszy zdaniem niektórych, trolejbus eksploatowany przez tamtejsze MPK. Mimo, iż jego nadwozie jest białoruskie, to cały osprzęt wewnętrzny został opracowany przez polskich konstruktorów. Ich dziełem jest również deska rozdzielcza pojazdu. Jak zapewnia szef lubelskiego MPK, 50%  elementów wyposażenia pojazdu jest pochodzenia polskiego bądź europejskiego. Trolejbus MAZ 203T został zmontowany w halach lubelskiego MPK. Pojazd wyposażono w obrotnice wraz z pałąkami, produkcji czeskiej firmy Lekov oraz bębny Railtech. Tym razem jednak zwijacze zostały wyposażone w specjalne nakładki z rączkami, eliminujące konieczność noszenia przez kierowcę klucza. Służy on do nakręcania mechanizmu bezwładnościowego, który ma za zadanie ściągnięcie pałąka w razie wykolejenia się głowicy z sieci. Pierwsza prezentacja MAZ-a miała miejsce jeszcze w październiku 2009 roku. Niestety z uwagi na długie procesy homologacyjne mógł on wyjechać na ulice dopiero teraz. Trolejbus pojawiał się już wcześniej na jazdach testowych –podkreślał szef lubelskiego MPK Czesław Rydecki. Niestety, polskie przepisy homologacyjne są bardzo restrykcyjne, dlatego wprowadzenie wozu do ruchu tyle trwało. W nowym trolejbusie zastosowane zostało innowacyjne urządzenie do ciągłego pomiaru izolacji i wszystkich obwodów –wyjaśnia Czesław Rydecki. Wszystko po to, aby pasażerowie byli bezpieczniejsi. W związku z tym, iż takie urządzenie nie było jeszcze stosowane na polskim runku musiało zostać gruntownie zbadane. To też niewątpliwie wpłynęło na możliwość szybszego dopuszczenia pojazdu do ruchu.  Trolejbus jest oczywiście pojazdem niskopodłogowym, na swój pokład może zabrać 76 pasażerów, w tym 30 na miejscach siedzących. Na wyposażeniu wozu, oznaczonego numerem 3840, nie zabrakło również monitoringu oraz elektronicznego systemu informacji pasażerskiej. W MAZ-ie została zamontowana elektroniczna tablica, na której będzie wyświetlana trasa przejazdu oraz kolejne przystanki –mówi Czesław Rydecki. Zaznaczone zostaną również te przystanki, na których pasażerowie będą mieli dogodne przesiadki na inne linie. Trolejbus pomalowany został w nowe, czerwono-biało-zielone barwy lubelskie. MAZ 203T to zdaniem Czesława Rydeckiego pojazd o standardzie europejskim.

  • Kolejne trolejbusy mają pojawić się w Lublinie już wkrótce, bo w latach 2010-2011. Do 15 maja MPK ma ogłosić przetarg na dostawę 30 trolejbusów, wartych ponad 30 milionów zł. W tej chwili po mieście jeździ ich 50, a więc za kilkanaście miesięcy, jeśli wszystko pójdzie po myśli MPK, znaczna część taboru trolejbusowego zostanie odmłodzona i wymieniona. W kolejnych latach Lublin chce kupić kolejnych 15 wozów. Mało tego, planowana jest również rozbudowa lubelskiej sieci trolejbusowej, o 34 km. Do obsługi nowych linii zakupionych ma zostać 70 kolejnych trolejbusów. Jak podkreśla Czesław Rydecki jest szansa, aby niebawem po Lublinie jeździło tyle samo, trolejbusów i autobusów –po 125. To ewenement w tej części, a może nawet w całej Europie. MPK Lublin chce nadal współpracować z potencjalnym dostawcą trolejbusów w zakresie ich budowy, niezależnie czy będzie to MAZ, Solaris czy jeszcze ktoś inny –podkreślał Czesław Rydecki. Do dyspozycji jest czterostanowiskowa hala montażowa. Szef MPK chce, aby trolejbusy dla przewoźnika były montowane właśnie w Lublinie.

    Zdaniem kierowcy

    O nowym trolejbusie pochlebnie wypowiada się także jego pierwszy kierowca –Jacek Gorczyca. Komfort i dynamika jazdy są bardzo dobre. MAZ nie odbiega pod tym względem od innych nowoczesnych trolejbusów eksploatowanych przez MPK. Pojazd prowadzi się płynnie, nie ma żadnych szarpnięć. W porównaniu ze starymi trolejbusami jest ogromna różnica –mówi. Brak owych szarpnięć ma znaczenie zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów.   


  • Sprawdź też:
    MPK Lublin
    MAZ
    trolejbus
    • Jaro1991 – 29.04.2010

      fajne malowanie ma ten Maz :}.

    • kruczek – 29.04.2010

      szkoda ze nie ma zdjec tej super hiper megaa wypasnej deski rozdzielczej. no i wnetrza tego syfa.

    • Mig – 30.04.2010

      Deskę to chyba z modeliny lepili...

    • Tommy Lee JOnes – 01.05.2010

      powinni kupic polskie solarisy a nie wspierać białoruskie badziewie

    • Kazia – 02.05.2010

      A fuj z Solarisami.

    • Trajluś – 02.05.2010

      A co Wy chcecie od Solarisów? W Tychach śmigają Trollino aż miło, zwłaszcza 12AC... :)

    • Raffi – 03.05.2010

      50% jest z Europy, czy może 100%? Białoruś to też Europa!

    • kynek – 04.05.2010

      Kierowco MPK - Boga w to nie mieszaj i jak Ci Polskie przeszkadza to zawsze możesz jeździć u Łukaszenki. Zasiłki też tam pewnie dają. Już kupiliście tureckie mercedesy i wystarczy.

    • red – 05.05.2010

      i mercedesy sprawują się o niebo lepiej od solarek taka jest prawda mam nadzieję że będzie ich więcej a Maz wcale nie jest zły wygląda jak solarka tyle że jest dużo tańszy od nich więc nie widzę sensu kupowania autobusów za 1,5 banki

    • kierowca trolejbusu – 06.05.2010

      Na 30 nowych mercedesów "made in turcja" - chyba 8 stoi i czeka na serwis !! A co będzie jak się skończy gwarancja ?! Będzie jak z Kapenami połowa stoi na usterki a druga połowa (jeszcze) jeździ z usterkami. Mam nadzieję że przy kupnie czy montażu trolejbusów wygra Solaris a nie to tandetne badziewie łukaszenki.

    • Individoom – 13.06.2010

      Ej, hallo!! A co to za miszanie Maza z tureckim Mercedesem!? Co oni mają wspólnego!?

    Dodaj komentarz

    Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

    Twój planner podróży


    Z:
    DO:
    DATA
    ODJAZDU
    CZAS
    ODJAZDU

    SZUKAJ
    NASZE TOP 10
    Czytane
    Komentowane
    Filmy
    Newsletter

    Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
    Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
    Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...