TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Lotniskowe Solarisy dla Rygi
Zbigniew Rafalski - Opublikowano: 29.01.2008 10:14:32 1 komentarz
Lotniskowe Solarisy dla Rygi

Jeszcze w grudniu 2007 roku na lotnisko w Rydze trafiły cztery nowe autobusy Solaris Urbino 12. Jest to o tyle istotna informacja ponieważ różnią się one od dotychczas dostarczonych Solarisów, przeznaczonych do obsługi płyt lotnisk m.in. w Warszawie i Ostrawie, gdzie w 2007 roku przekazano łącznie 3 sztuki Urbino 15.

Dotychczas produkowane przez Solaris Bus&Coach autobusy z przeznaczeniem na lotniska posiadały nieznacznie zmienione wnętrze w stosunku do standardowych autobusów miejskich. Charakteryzowały się one przede wszystkim mniejszą ilością siedzeń oraz dodatkowymi półkami na bagaż podręczny, a z zewnątrz wyróżniały je dodatkowo montowane na dachu lampy błyskowe koloru pomarańczowego.

Specjalne fabryczne autobusy lotniskowe widywane na praktycznie każdym większym lotnisku charakteryzują się jednak jeszcze czymś innym. Przede wszystkim posiadają dodatkowo drzwi pasażerskie umieszczone po lewej stronie pojazdu. Różnią się one również dużo większą szerokością, nie dopuszczaną w ruchu na drogach publicznych. Niestety mimo tak licznych zalet mają one również jedną poważną wadę - są bardzo drogie i nie każde lotnisko może sobie pozwolić na ich zakup.

Wychodząc naprzeciw takim klientom Solaris Bus&Coach wprowadził do produkcji autobus lotniskowy w niczym nie ustępujący „szerszym”konkurentom. Bazuje on na standardowym modelu Urbino 12 jednak w odróżnieniu do niego posiada dodatkowo zamontowane dwie pary drzwi dwuskrzydłowych z lewej strony, zlokalizowanych pomiędzy osią przednią a mostem napędowym. W związku z tym stanowisko dla wózków inwalidzkich przeniesiono na prawą stronę przed drugie drzwi. Zgodnie z życzeniem klienta, po lewej stronie przy drzwiach zlokalizowano dodatkowo półki na bagaże. We wnętrzu zamontowano tylko 20 siedzeń pasażerskich firmy STER.

Po otwarciu którychkolwiek drzwi pasażerskich cały autobus opuszcza się na podobnej zasadzie jak przyklęk prawej strony stosowany w komunikacji miejskiej. Takie rozwiązanie znacznie ułatwia wejście i opuszczenie pojazdu na płycie lotniska.

By zapewnić odpowiednią ilość paliwa, umożliwiającą jak najdłuższą pracę bez dodatkowego tankowania, zamontowano dwa zbiorniki zlokalizowane przed tylnym mostem o łącznej pojemności 250 l. Zbiornik AD-BLUE o standardowej pojemności 40 l został umieszczony po prawej stronie za przednią osią.

Zgodnie z obowiązującymi normami autobusy wyposażono w silniki DAF PE 183 o mocy 183 kw / 249 KM współpracujące z automatycznymi skrzyniami VOITH D854.5.

Opcjonalnie istnieje możliwość zamontowania klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej, jednak w przypadku klienta z Rygi takie rozwiązanie nie jest potrzebne.

Z całą pewnością nowe Urbino 12 będzie doskonałą ofertą przede wszystkim dla mniejszych lotnisk, które nie mogą sobie pozwolić na zakup drogich specjalistycznych autobusów lotniskowych. Miejmy nadzieję, że już niedługo na zakup tego typu autobusów zdecydują się również polskie lotniska.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
lotnisko
Ryga
Solaris
Ad-Blue
  • Trajluś – 30.01.2008

    Przydałaby się bardziej pojemna wersja lotniskowego Urbino, najlepiej na bazie Urbino 18 lub chociażby 15.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....