TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Lotniskowe elektryki w Oslo. Od VDL
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.01.2020 09:00:08
Lotnisko w Oslo kupiło 8 autobusów Citea SLFA-181 Electric

Dzięki ośmiu autobusom Citea SLFA-181 Electric, VDL Bus & Coach w znacznym stopniu przyczyni się do dalszej elektryfikacji lotniska w Oslo w Norwegii. Autobusy lotniskowe wejdą do użytku w 2020 roku.


E-lotnisko

Wdrożenie tych przegubowych pojazdów VDL pomoże osiągnąć cele klimatyczne określone przez lotnisko Avinor Oslo, które jest już jednym z wiodących portów lotniczych w Europie pod względem surowych wymagań środowiskowych.

"Podjęto decyzję o zakupie modelu BRT (Bus Rapid Transit), za pomocą którego zdobyliśmy prestiżową międzynarodową nagrodę Red Dot Award w 2017 roku", wyjaśnił Frank Reichel, dyrektor zarządzający VDL Bus & Coach Norway AS. "Jednak Avinor interesuje się czymś więcej niż tylko designem. Wybierając nasze elektryczne autobusy, wiele mówi się o ambicjach lotniska. To doskonale łączy się z ogólnym obrazem Norwegii jako lidera w dziedzinie elektrycznych podróży w Europie".

Wsparcie finansowe

Każdego roku 1,2 miliona pasażerów jest przewożonych pomiędzy bramkami, a samolotem na lotnisku w Oslo. W czerwcu 2018 roku lotnisko Avinor w Oslo otrzymało wsparcie finansowe w wysokości około 1,6 mln euro od norweskiej organizacji Enova. Misją Enova, której właścicielem jest Ministerstwo Klimatu i Środowiska, jest wspieranie rozwoju technologii klimatycznych i zrównoważonych systemów energetycznych.

"Wprowadzenie elektrycznych autobusów jest ważnym środkiem zmniejszania emisji gazów cieplarnianych na lotnisku", wyjaśnił Stine Ramstad Westby, wiceprezes ds. infrastruktury w Avinor. "Lotnisko dąży do zmniejszenia o połowę całkowitej emisji gazów cieplarnianych do 2022 roku, w porównaniu z 2012 rokiem. Wsparcie Enova umożliwia nam szybsze wdrażanie rozwiązań przyjaznych dla środowiska. Chociaż początkowa cena zakupu autobusów elektrycznych jest wyższa niż wariant z silnikiem Diesla, inwestycja ta jest celowym wyborem, ponieważ w dłuższej perspektywie pojazdy elektryczne generują wyższe zyski".

Zalety Citea SLFA-181 Electric

W konkretnym zastosowaniu autobusu, dodatkowa uwaga zostanie poświęcona klimatyzacji i utrzymaniu komfortowej temperatury dla pasażerów, szczególnie w okresie zimowym. Dzięki inteligentnemu zarządzaniu energią ze strategicznymi sesjami ładowania, nawet w ekstremalnych warunkach pogodowych, zagwarantowany ma być komfort pasażerów i dostępność pojazdu. VDL Bus & Coach w swoim Citea SLFA-181 Electric wykorzystuje akumulator litowo-jonowy o wysokiej pojemności 216 kWh. Daje to elastyczność wyższej pojemności energetycznej, zachowując jednocześnie zalety szybkiego ładowania. System akumulatorów jest chłodzony powietrzem i ogrzewany elektrycznie, dzięki czemu akumulator jest zawsze utrzymywany w optymalnych warunkach pracy.

W zakresie urządzeń do ładowania firma VDL Bus & Coach po raz kolejny połączyła siły z holenderską firmą Heliox. W celu tymczasowego szybkiego ładowania przy bramkach zostanie zainstalowana szybka ładowarka o mocy 300 kW. Za pomocą pantografu na dachu autobusu, akumulator można będzie w pełni naładować w krótkim czasie. Dodatkowo 8 punktów ładowania zostanie zainstalowanych w zajezdni, każdy o mocy 30 kW. Tutaj autobusy będą w pełni ładowane w nocy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
VDL
Avinor
Oslo
Norwegia
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....