TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Lotniskowe elektryki w Oslo. Od VDL
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.01.2020 09:00:08
Lotnisko w Oslo kupiło 8 autobusów Citea SLFA-181 Electric

Dzięki ośmiu autobusom Citea SLFA-181 Electric, VDL Bus & Coach w znacznym stopniu przyczyni się do dalszej elektryfikacji lotniska w Oslo w Norwegii. Autobusy lotniskowe wejdą do użytku w 2020 roku.


E-lotnisko

Wdrożenie tych przegubowych pojazdów VDL pomoże osiągnąć cele klimatyczne określone przez lotnisko Avinor Oslo, które jest już jednym z wiodących portów lotniczych w Europie pod względem surowych wymagań środowiskowych.

"Podjęto decyzję o zakupie modelu BRT (Bus Rapid Transit), za pomocą którego zdobyliśmy prestiżową międzynarodową nagrodę Red Dot Award w 2017 roku", wyjaśnił Frank Reichel, dyrektor zarządzający VDL Bus & Coach Norway AS. "Jednak Avinor interesuje się czymś więcej niż tylko designem. Wybierając nasze elektryczne autobusy, wiele mówi się o ambicjach lotniska. To doskonale łączy się z ogólnym obrazem Norwegii jako lidera w dziedzinie elektrycznych podróży w Europie".

Wsparcie finansowe

Każdego roku 1,2 miliona pasażerów jest przewożonych pomiędzy bramkami, a samolotem na lotnisku w Oslo. W czerwcu 2018 roku lotnisko Avinor w Oslo otrzymało wsparcie finansowe w wysokości około 1,6 mln euro od norweskiej organizacji Enova. Misją Enova, której właścicielem jest Ministerstwo Klimatu i Środowiska, jest wspieranie rozwoju technologii klimatycznych i zrównoważonych systemów energetycznych.

"Wprowadzenie elektrycznych autobusów jest ważnym środkiem zmniejszania emisji gazów cieplarnianych na lotnisku", wyjaśnił Stine Ramstad Westby, wiceprezes ds. infrastruktury w Avinor. "Lotnisko dąży do zmniejszenia o połowę całkowitej emisji gazów cieplarnianych do 2022 roku, w porównaniu z 2012 rokiem. Wsparcie Enova umożliwia nam szybsze wdrażanie rozwiązań przyjaznych dla środowiska. Chociaż początkowa cena zakupu autobusów elektrycznych jest wyższa niż wariant z silnikiem Diesla, inwestycja ta jest celowym wyborem, ponieważ w dłuższej perspektywie pojazdy elektryczne generują wyższe zyski".

Zalety Citea SLFA-181 Electric

W konkretnym zastosowaniu autobusu, dodatkowa uwaga zostanie poświęcona klimatyzacji i utrzymaniu komfortowej temperatury dla pasażerów, szczególnie w okresie zimowym. Dzięki inteligentnemu zarządzaniu energią ze strategicznymi sesjami ładowania, nawet w ekstremalnych warunkach pogodowych, zagwarantowany ma być komfort pasażerów i dostępność pojazdu. VDL Bus & Coach w swoim Citea SLFA-181 Electric wykorzystuje akumulator litowo-jonowy o wysokiej pojemności 216 kWh. Daje to elastyczność wyższej pojemności energetycznej, zachowując jednocześnie zalety szybkiego ładowania. System akumulatorów jest chłodzony powietrzem i ogrzewany elektrycznie, dzięki czemu akumulator jest zawsze utrzymywany w optymalnych warunkach pracy.

W zakresie urządzeń do ładowania firma VDL Bus & Coach po raz kolejny połączyła siły z holenderską firmą Heliox. W celu tymczasowego szybkiego ładowania przy bramkach zostanie zainstalowana szybka ładowarka o mocy 300 kW. Za pomocą pantografu na dachu autobusu, akumulator można będzie w pełni naładować w krótkim czasie. Dodatkowo 8 punktów ładowania zostanie zainstalowanych w zajezdni, każdy o mocy 30 kW. Tutaj autobusy będą w pełni ładowane w nocy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
VDL
Avinor
Oslo
Norwegia

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....