TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Lotniskowe autobusy z nową stylistyką GZM
InfoBus.pl - Opublikowano: 15.11.2018 10:00:57
Lotniskowe autobusy z nową stylistyką GZM

Wracamy do wtorkowego startu flagowego projektu GZM, czyli autobusowych linii na lotnisko w Pyrzowicach. Nowe BMC i Solarisy mają nowe barwy, które w przyszłości będą obowiązywały w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

System identyfikacji wizualnej, który możemy zobaczyć na nowych autobusach, przygotowała dla GZM pracownia Atelier Szewski Paweł Miszewski. Logiem Metropolii jest prosta litera M przedstawiona z dodatkowym kształtem mogącym kojarzyć się z sercem czy matematycznym znakiem większości.

-"Celem i zamierzeniem było to, by elementy tworzące logotyp Metropolii – przekształcały się, zmieniały, układały w nowe piktogramy, symbole, ikony" - wskazał autor, Paweł Miszewski. - "Chciałem przedstawić ewolucję tej strzelistej litery +M+ z akcentem znajdującym się nad nią" - dodał.

W księdze znaku opisano m.in. kolory, którymi będzie posługiwała się GZM. To fuksja, żółć i granat, które otrzymały nazwy: Fuksja Metropolii, Słońce Metropolii oraz Metroblue. Według Miszewskiego fuksja, jako kolor podstawowy, symbolizuje otwartość i nową wartość, jaką wnosi utworzenie Metropolii, natomiast dwa pozostałe kolory syntezują barwy heraldyczne obu metropolitalnych regionów.

Autobusowa premiera

Księga znaku to także różne warianty wykorzystania metropolitalnej identyfikacji w przestrzeni publicznej. Pierwsze jej elementy możemy dostrzec w grafice umieszczonej na autobusach czterech linii ekspresowych na lotnisko Katowice, które Metropolia uruchamia 13 listopada br.

-"Nowoczesna, oryginalna, tworząca nowy język projektowy, zrywająca ze stereotypami, integrująca wszystkie gminy i miasta tworzące Metropolię. Myślę, że w tych kilku słowach można opisać księgę znaku Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii" - podsumował cytowany przewodniczący zarządu GZM Kazimierz Karolczak.

-"Chcieliśmy, żeby identyfikacja wizualna Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii była odważna, wyrazista, nietuzinkowa, ponadstandardowa, o unikalnym designie, idealnie pasująca do nowych mediów" - dodał Karolczak.

Najbardziej rozbudowaną częścią księgi znaku jest prezentacja ikon, odnoszących się do wszystkich 41 miast i gmin GZM. Stworzono je w oparciu o powtarzalny akcent, występujący w logo - przypominają elementy z popularnej grze tetris. W ten sposób odwzorowano m.in. dwie wieże ze Świętochłowic, ratusz z Siemianowic Śląskich, pomnik Kiepury z Sosnowca, Spodek z Katowic, symbol lotniska z Ożarowic czy Żyrafę z Tychów i Radiostację z Gliwic.

Historia metropolitarnego logo

Wcześniej w materiałach graficznych GZM posługiwała się różnymi wzorami zapisu swej nazwy. Podczas tegorocznego Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach w maju br. reklamowała się dużą pomarańczową literą "M", w którą wpisano białymi wersalikami pełną nazwę "Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia". Przedstawiciele Metropolii akcentowali jednak, że było to rozwiązanie tymczasowe.

W końcu czerwca zarząd GZM ogłosił konkurs na "opracowanie projektu logotypu, który stanie się podstawą systemu identyfikacji wizualnej". Deklarowano wówczas wolę, by logo kojarzyło się m.in. ze współpracą, nowoczesnością, ideą smart city, a także pokazywało potencjał gospodarczy i intelektualny Metropolii.

Konkurs podzielono na dwa etapy. Do pierwszego z nich wpłynęło ponad 140 zgłoszeń. Ostateczny wybór nastąpił spośród propozycji, które zgłosili: Zofia Konarska PARA-BUCH, Walk with David, Wojciech Janicki, zespół wespół oraz Atelier Szeski Paweł Miszewski. Każdy z finalistów otrzymał po 3 tys. zł nagrody. Zwycięzca dostał dodatkowe 17 tys. zł oraz propozycję przygotowania księgi znaku i systemu identyfikacji wizualnej GZM.(PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
GZM
KZK GOP
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....