Ruszył pilotażowy projekt De Lijna i lotniska w Brukseli, które do roku 2021 chcą połączyć autonomicznymi autobusami trasy pomiędzy terminalem a parkingami. Testowy pojazd dostarczyła flamandzka firma 2getthere, w której niedawno 60% udziałów wykupiła Grupa ZF.
W maju bezzałogowy pojazd wykonał pierwsze, demonstracyjne podróże - jeszcze bez pasażerów - aby przetestować technologię w realnym środowisku.
-"Projekt ten ma stać się wizytówką transportu publicznego we Flandrii" - powiedział flamandzki minister ds. Mobilności, Ben Weyts. -"Dzięki temu zagraniczni goście od razu postrzegają nas jako region innowacyjny".
Ruch mieszany
Pojazdy bez kierowcy zazwyczaj jeżdżą własnymi, wydzielonymi pasami. Brukselski projekt zakłada poruszanie się wahadłowców w ruchu mieszanym, co stanowi dodatkową trudność.
-"Inteligentna mobilność " to jeden z naszych strategicznych priorytetów w zakresie zrównoważonego rozwoju w nadchodzących latach" - dodał dyrektor generalny Brussels Airport Company, Arnaud Feist. -"Chcemy zachęcić pasażerów i pracowników do coraz częstszego podróżowania na lotnisko środkami transportu publicznego. Ten wspólny projekt z De Lijn, który rozpoczął się w 2015 r., jest jedną z inicjatyw ukierunkowanych na osiągnięcie tego celu. Badamy teraz, jak można zastosować bezzałogowe autobusy, aby poprawić wydajność transportu pasażerskiego na terenie lotniska. "
Z kolei Carel C. van Helsdingen, dyrektor firmy 2getthere, która dostarczyła pojazd stwierdził: - "De Lijn i brukselskie lotnisko wyznaczają nowy globalny standard w tym projekcie. Wybór, oparty na określonych wymaganiach dotyczących niezawodności i bezpieczeństwa, oprócz sprawdzonych wyników testów, wymaga rygorystycznego podejścia opartego na innowacyjnej technologii. To trudny projekt i jesteśmy dumni, że zostaliśmy wybrani jako producent. Z niecierpliwością czekamy na dalszą współpracę, wdrożenie systemu i przyszły transport pasażerów. "
Dalsze etapy
W 2020 r. przewidziane są dalsze testy - już przez dłuższy czas - w ruchu mieszanym w strefie biznesowej Brucargo. Jazdy próbne będą dalej przeprowadzane bez pasażerów, a na pokładzie będzie steward.
Jeśli testy te przyniosą pozytywne wyniki, powstaną interfejsy przystanków autobusowych i stacje ładowania.
Przewiduje się, że autonomiczny transport pasażerski rozpocznie się w połowie 2021 roku.
Zobaczcie jak wypadły pierwsze testy:
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.