TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Londyn zawiesił eko-ograniczenia dla autobusów
InfoBus.pl - Opublikowano: 23.04.2020 10:00:06
Londyn zawiesza czyste strefy. Na czas epidemii

TfL czasowo zawiesił obecne strefy niskoemisyjne oraz opłatę congestion charge do odwołania, aby pomóc pracownikom w dotarciu do pracy i zapewnić niezbędne dostawy

Zarząd teraz chce pójść dalej i czasowo odroczyć wprowadzenie surowszych norm w strefie niskiej emisji (LEZ), które miały zostać wprowadzone 26 października 2020 r.

Wówczas wszystkie ciężkie pojazdy, w tym autobusy i autokary musiałyby spełniać normy emisji Euro 6 (NOx i PM) lub uiścić dzienną opłatę za przejazd w obrębie Wielkiego Londynu.

Teraz burmistrz Londynu, Sadiq Khan, zwrócił się do TfL o opóźnienie egzekwowania tych nowych przepisów o co najmniej cztery miesiące, aby tym samym umożliwić branży transportowej skoncentrowanie się na swojej podstawowej działalności podczas pandemii.

Zasady LEZ

Od 8 kwietnia 2019 r. w centrum Londynu funkcjonuje Strefa Ultra Niskiej Emisji (ULEZ). W celu poprawy jakości powietrza większość pojazdów, w tym autobusy muszą spełniać normy emisji spalin Euro 6.

Właścicieli pojazdów, którzy nie spełniają wysokich standardów emisyjnych normalnie są zmuszeni do ponoszenia wysokich opłat: 12,5 funta za dzień dla samochodów oraz 100 funtów dla ciężarówek, autobusów i autokarów.

Londyn wziął też te ograniczenia na siebie. Wprowadzono m.in. dziesięć stref autobusowych o niskiej emisji, a TfL poinformował, że obecnie 75 procent wszystkich miejskich autobusów (prawie 7 tysięcy) - w tym wszystkie, które poruszają się po wyznaczonych 10 strefach - spełnia wymogi ULEZ. Do do października 2020 roku ta liczba ma wzrosnąć do 100 procent (9,2 tysiąca). Stolica wprowadziła też do ruchu 165 zeroemisyjnych miejskich autobusów. Tym samym szkodliwy poziom dwutlenku azotu spadł o 90 % na najbardziej ruchliwych drogach miasta.

Słynne czarne taksówki w Londynie są także już zielone. Obecnie ponad 1700 tego typu pojazdów ma napęd elektryczny. Są one ładowane w ramach blisko 200 punktów szybkiego ładowania.

Zawieszenie LEZ

Planowo od 26 października 2020 roku obszar czystej strefy miał zostać rozszerzony o obrzeża Londynu i dotyczyć pojazdów powyżej 12 t DMC, czyli też autobusów i autokarów. Jeżeli nie spełniałyby nowych, bardziej rygorystycznych norm emisji musiałyby codziennie płacić opłatę za jazdę w strefie niskiej emisji w wysokości do 550 GBP.

Jak informuje TfL, chociaż przemysł transportowy od pewnego czasu przygotowuje się do wprowadzenia nowych przepisów, a wiele pojazdów jest już zgodnych, to pandemia koronawirusa zakłóciła łańcuchy dostaw i nałożyła na nas wszystkich dodatkowe wymagania. Wyzwania te utrudniłyby terminowe spełnienie nowych standardów, szczególnie dla firm, które nie były w stanie wprowadzić zmian w swojej flocie podczas pandemii koronawirusa.

Tym samym TfL podjął decyzję, że nowe zasady będą obowiązywać od dnia 26 października, ale do końca lutego 2021 r. nie będą naliczane ani egzekwowane żadne opłaty dodatkowe.

Christina Calderato, dyrektor ds. Strategii i planowania transportu w TfL, powiedziała: "Zaostrzone standardy strefy niskiej emisji i standardu bezpośredniego widzenia są absolutnie niezbędne dla naszych planów uczynienia Londynu czystszym, ekologicznym i bezpieczniejszym miejscem do życia. Chcemy wprowadzić te zmiany tak szybko, jak to praktycznie możliwe, jednocześnie wspierając przemysł transportowy i uznając, że pandemia wirusa koronawirusa nałożyła nowe wymagania na ludzi i organizacje w stolicy. Będziemy nadal ściśle współpracować z branżą transportową i proponujemy rozpoczęcie egzekwowania przepisów cztery miesiące później niż planowano, czyli od końca lutego 2021 r."


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wirus
strefa
elektromobilność
W. Brytania

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....