TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Londyn z trzecią linią z elektrycznymi piętrusami
InfoBus.pl - Opublikowano: 20.02.2020 11:00:56
Londyn z trzecią linią z elektrycznymi piętrusami; fot. TfL

W lutym, w zachodnim Londynie, ruszyła pierwsza w pełni elektryczna, trasa autobusowa obsługiwana przez dwupokładowe autobusy elektryczne - BYD-ADL Enviro400EV.

18 lutego trasa 94 - kursująca między Acton Green i Piccadilly Circus - stała się pierwszą całkowicie elektryczną, dwupokładową trasą w zachodnim Londynie. Działania na rzecz poprawy jakości powietrza i rozwiązania problemu zanieczyszczenia powietrza w stolicy Anglii to kluczowe priorytety Transport for London (TfL).

Najnowsze plany londyńskiego zarządu przewidują m.in. wprowadzanie aż 2000 bezemisyjnych autobusów w Londynie do 2025 roku.

Warto dodać, że lutowa elektryfikacja linii 94 to już trzecia taka operacja TfL - po trasach nr 43 i 134, które przeszły na stronę elektryczności w 2019 r.

Aktualnie całkowita liczba elektrycznych autobusów dwupokładowych w Londynie wynosi 280 szt.

Nowe rozwiązania

Oprócz ekologii, nowe elektrobusy oferują również szereg korzyści dla pasażerów i innowacyjne funkcje bezpieczeństwa.

Nowe pojazdy TfL / RATP Dev generują mniejsze wibracje i oferują darmowe punkty ładowania USB. Ponadto wyposażone je w nowe, innowacyjne funkcje bezpieczeństwa, zgodne z wytycznymi TfL i będą uczestniczyć w próbie akustycznego systemu ostrzegania pojazdu (AVAS), który ostrzega on dźwiękowo innych użytkowników dróg o obecności cichszych pojazdów elektrycznych.

Co dalej?

Oprócz trasy 94, w tym roku TfL przewiduje pełną elektryzację jeszcze 12 tras. W najbliższym czasie ten proces obejmie linię C3, kursujący między West Cromwell Road i Clapham Junction oraz 23, kursujący między Westbourne Park i Hammersmith.

18 lutego Heidi Alexander, zastępca burmistrza Londynu ds. transportu, powiedział: -"W City Hall robimy wszystko, co w naszej mocy, aby zaradzić toksycznemu powietrzu i kryzysowi klimatycznemu. Cieszę się, że mogę uruchomić trzecią elektryczną trasę w Londynie, która będzie wykorzystywała wyłącznie elektryczne, dwupokładowe autobusy, a do końca roku będzie ich jeszcze więcej. Dzisiejsza inicjatywa stanowi część naszego planu, aby cała flota autobusów w Londynie była bardziej ekologiczna i czystsza. W efekcie chcemy zmniejszyć emisje NOx z autobusów w stolicy średnio o 90 procent do października 2020 r."

Z kolei Claire Mann, dyrektor ds. przewozów autobusowych w TfL, powiedziała: -"Londyn jest wiodącym, światowym liderem w zakresie zielonych innowacji. Nowe elektryczne autobusy dwupokładowe , które po raz pierwszy wprowadzono na trasach 43 i 134 w północnym Londynie, a teraz na trasie 94 w zachodnim Londynie, to znaczący moment na drodze do osiągnięcia całkowicie bezemisyjnej flory. Od przyszłego roku wszystkie nowe autobusy jednopokładowe w sieci TfL muszą być zeroemisyjne."

Trochę techniki

Na koniec przyjrzyjmy się bliżej elektrycznym piętrusom BYD-ADL Enviro400EV., które Londyn wprowadza na linie. Pojazdy zostały wyprodukowane w kooperacji BYD (podwozie) i Alexander Dennis (nadwozie). Podwozie chińskiej firmy BYD ma długość 10,9 m i szerokość 2,55 m. Z kolei maksymalna wysokość pojazdu może wynosić 4,2 m lub 4,3 m.

Zasięg działania elektrobusu to ok. 260 km na jednym ładowaniu, w zależności od cyklu pracy i warunków pracy. BYD w podwoziu umieścił dwa silniki elektryczne zintegrowane w osi napędowej, o mocach 2x150kW. Do tego mamy podwójną wtyczkę do ładowania 2x40 kW AC i system baterii litowo-żelazowo-fosforanowych BYD.

W systemie ogrzewania zastosowano technologię zeroemisyjnej pompy ciepła. Oś przednia to ZF RL82A, a oś napędowa to BYD EQ13B.

Pojemność pasażerska BYD-ADL Enviro400EV wynosi 83 pasażerów, w tym 67 miejsc siedzących w standardzie TfL.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
piętro
ADL
BYD
W. Brytania

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....