TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Londyn z trzecią linią z elektrycznymi piętrusami
InfoBus.pl - Opublikowano: 20.02.2020 11:00:56
Londyn z trzecią linią z elektrycznymi piętrusami; fot. TfL

W lutym, w zachodnim Londynie, ruszyła pierwsza w pełni elektryczna, trasa autobusowa obsługiwana przez dwupokładowe autobusy elektryczne - BYD-ADL Enviro400EV.

18 lutego trasa 94 - kursująca między Acton Green i Piccadilly Circus - stała się pierwszą całkowicie elektryczną, dwupokładową trasą w zachodnim Londynie. Działania na rzecz poprawy jakości powietrza i rozwiązania problemu zanieczyszczenia powietrza w stolicy Anglii to kluczowe priorytety Transport for London (TfL).

Najnowsze plany londyńskiego zarządu przewidują m.in. wprowadzanie aż 2000 bezemisyjnych autobusów w Londynie do 2025 roku.

Warto dodać, że lutowa elektryfikacja linii 94 to już trzecia taka operacja TfL - po trasach nr 43 i 134, które przeszły na stronę elektryczności w 2019 r.

Aktualnie całkowita liczba elektrycznych autobusów dwupokładowych w Londynie wynosi 280 szt.

Nowe rozwiązania

Oprócz ekologii, nowe elektrobusy oferują również szereg korzyści dla pasażerów i innowacyjne funkcje bezpieczeństwa.

Nowe pojazdy TfL / RATP Dev generują mniejsze wibracje i oferują darmowe punkty ładowania USB. Ponadto wyposażone je w nowe, innowacyjne funkcje bezpieczeństwa, zgodne z wytycznymi TfL i będą uczestniczyć w próbie akustycznego systemu ostrzegania pojazdu (AVAS), który ostrzega on dźwiękowo innych użytkowników dróg o obecności cichszych pojazdów elektrycznych.

Co dalej?

Oprócz trasy 94, w tym roku TfL przewiduje pełną elektryzację jeszcze 12 tras. W najbliższym czasie ten proces obejmie linię C3, kursujący między West Cromwell Road i Clapham Junction oraz 23, kursujący między Westbourne Park i Hammersmith.

18 lutego Heidi Alexander, zastępca burmistrza Londynu ds. transportu, powiedział: -"W City Hall robimy wszystko, co w naszej mocy, aby zaradzić toksycznemu powietrzu i kryzysowi klimatycznemu. Cieszę się, że mogę uruchomić trzecią elektryczną trasę w Londynie, która będzie wykorzystywała wyłącznie elektryczne, dwupokładowe autobusy, a do końca roku będzie ich jeszcze więcej. Dzisiejsza inicjatywa stanowi część naszego planu, aby cała flota autobusów w Londynie była bardziej ekologiczna i czystsza. W efekcie chcemy zmniejszyć emisje NOx z autobusów w stolicy średnio o 90 procent do października 2020 r."

Z kolei Claire Mann, dyrektor ds. przewozów autobusowych w TfL, powiedziała: -"Londyn jest wiodącym, światowym liderem w zakresie zielonych innowacji. Nowe elektryczne autobusy dwupokładowe , które po raz pierwszy wprowadzono na trasach 43 i 134 w północnym Londynie, a teraz na trasie 94 w zachodnim Londynie, to znaczący moment na drodze do osiągnięcia całkowicie bezemisyjnej flory. Od przyszłego roku wszystkie nowe autobusy jednopokładowe w sieci TfL muszą być zeroemisyjne."

Trochę techniki

Na koniec przyjrzyjmy się bliżej elektrycznym piętrusom BYD-ADL Enviro400EV., które Londyn wprowadza na linie. Pojazdy zostały wyprodukowane w kooperacji BYD (podwozie) i Alexander Dennis (nadwozie). Podwozie chińskiej firmy BYD ma długość 10,9 m i szerokość 2,55 m. Z kolei maksymalna wysokość pojazdu może wynosić 4,2 m lub 4,3 m.

Zasięg działania elektrobusu to ok. 260 km na jednym ładowaniu, w zależności od cyklu pracy i warunków pracy. BYD w podwoziu umieścił dwa silniki elektryczne zintegrowane w osi napędowej, o mocach 2x150kW. Do tego mamy podwójną wtyczkę do ładowania 2x40 kW AC i system baterii litowo-żelazowo-fosforanowych BYD.

W systemie ogrzewania zastosowano technologię zeroemisyjnej pompy ciepła. Oś przednia to ZF RL82A, a oś napędowa to BYD EQ13B.

Pojemność pasażerska BYD-ADL Enviro400EV wynosi 83 pasażerów, w tym 67 miejsc siedzących w standardzie TfL.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
piętro
ADL
BYD
W. Brytania
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....