Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Londyn szykuje się na Ultra Low Emission Zone

infobus
01.12.2018 13:00
0 Komentarzy

W listopadzie na ulicach stolicy Anglii pojawiły się pierwszeznaki Strefy Ultra Low Emission Zone, która na dobre ruszy 8 kwietnia przyszłegoroku.

Londyn zainstalował już ponad 300 znaków.

-„Ciężko pracujemy, aby przygotować londyńczyków do ULEZ izachęcić ich do wyboru pojazdów, które emitują mniej zanieczyszczeń lub do podróżowaniatransportu publicznego, rowerem czy na piechotę. – powiedział Nick Fairholme, dyrektords. projektu TLEZ w TfL.

Znaki są instalowane w tych samych miejscach, w których rozpoczynasię pobór opłat za wjazd. Od wiosny TfL prowadzi szeroko zakrojoną kampaniękomunikacyjną, aby przygotować kierowców na ULEZ. To ponad 2,5 miliona maili doposiadaczy pojazdów, które nie spełniają standardów ULEZ, aby przypomnieć im,że nowa strefa zaczyna się 8 kwietnia 2019 roku.

Przy okazji TfL zachęcawszystkich zmotoryzowanych do sprawdzenia na stronie , czy ich pojazdy są zgodnez ULEZ. Z tej możliwości TUTAJ skorzystało już 1,3 mln osób.

Cel – czyste miasto

Strefy Ultra Low Emission pomogą usunąć najbardziejzanieczyszczające pojazdy z ulic Londynu. i tym samym uczynić to miasto zdrowszymi bardziej ekologicznym miejscem. TfL dąży do tego, aby transport w Londyniebył liderem w wdrażaniu pojazdów o niskiej emisji spalin. To m.in. nowe, elektrycznetaksówki, a także cała flota autobusowa, które operuje w centrum Londynu. Do kwietnia2019 r. ma zostanie spełniać standard ULEZ. Docelowo wszystkie autobusy wLondynie spełnią ten standard do 2020 r. Ostatecznie wszystkie autobusy mają miećzerową emisją spalin do 2037 r. Ambitnie.

Drogi jak Ultra Low Emission Zone

Aby zniechęcić do korzystania z najbardziejzanieczyszczających pojazdów, kierowców w obrębie strefy czekają słone opłaty wULEZ. To koszt rzędu 12,50 GBP za dobęprzez 24 godziny na dobę i 365 dni w roku. Opłata obejmuj:

  1. motocykle, które nie spełniają norm Euro 3 (ok. 12 letnie w2019 r.)

  2. samochody na benzynę niespełniające norm Euro 4 (ok. 13 latw 2019 r.)

  3. samochody z silnikami wysokoprężnymi, które nie spełniająnorm Euro 6 (ok. 4 lata w 2019 r.)

Autobusy, autokary będą musiały spełnić lub przekroczyć normęEuro 6 lub zapłacić 100 GBP dziennie.

Komentarze