Łomianki bliżej buspasa. O 15 minut szybciej

infobus
04.10.2019 11:00
0 Komentarzy

30 września odbyło się spotkanie prezydenta Warszawy RafałaTrzaskowskiego i burmistrza Łomianek – Małgorzaty Żebrowskiej-Piotrak. Rozmowadotyczyła wyznaczenia buspasa w pasie drogowym ul. Pułkowej.

Efektem końcowym spotkania było powołanie zespołu roboczegods. oceny kosztów i wykonalności inwestycji oraz koordynacji działań.

9 czy 40?

Choć prezydent Warszawy w pozytywnym tonie wypowiadał się wkwestii założenia inwestycyjnego, obecnie zauważa zbyt wysoką dysproporcję w potencjalnychwyliczeniach nakładu pieniężnego niezbędnego do realizacji projektu.

-„Jestem pozytywnie nastawiony do tej inwestycji. W ratuszu powstał zespół, który oszacuje koszty i wybierze optymalny wariant poprowadzenia buspasa. Na razie kosztorysy są skrajnie rozbieżne – władze Łomianek mówią o ok. 9 mln zł, stołeczny ratusz – o ponad 40 mln zł. – cytujeprezydenta Trzaskowskiego portal se.pl.

Alternatywy pas dla autobusów miałby powstać na ul.Pułkowej, będącej częścią ekspresowej trasy S7.Autobusy jechałyby uprzywilejowanym pasem najpierw ul. Brukową, na rondzie przy centrum handlowym zjeżdżałyby w ul. Glinianki, wjeżdżał na Pułkową i kończył przy metrze Młociny.

Walka o kwadrans

O buspasie łączącym Łomianki i Warszawę urzędnicy i mieszkańcy mówiony już w 2008 roku, czyli od otwarcia stacji metra Młociny. Teraz ten projekt nareszcie nabiera kształtów.

-„Buspas bardzo przysłużyłby się mieszkańcom. Czas przejazdu do centrum stolicy skróciłby się nawet o 15 minut – argumentuje w portalu se.pl Małgorzata Żebrowska-Piotrak.



Komentarze