Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lohr, czyli falstart nowego gracza na autobusowym rynku w Polsce [FILM]

infobus
20.03.2019 10:00
0 Komentarzy

21 marca, w Białymstoku, francuska firma Lohr miała po raz pierwszy pokazać w Polsce swój w pełni elektryczny autobus marki Cristal. Nic z tego jednak nie będzie. Debiut został przeniesiona na bliżej niekreśloną przyszłość.

Jak informuje spółka Lohr Polska: -„W imieniu LOHR Industrie niniejszym chcielibyśmy Państwa poinformować, iż niestety ze względów technicznych oficjalne testy autobusu CRISTAL zaplanowane na dzień 21-22.04 w Białymstoku muszą zostać przełożone.Dołożymy wszelkich starań, aby to wydarzenie odbyło się jak najszybciej, pod koniec marca lub na początku kwietnia 2019 roku. Przepraszamy za wszelkie niedogodności.”

To tyle a propos debiutu w Polsce. Przypomnijmy, że autobus elektryczny Lohr Cristal działa w dwóchtrybach:

  • indywidualnym (nazwijmy to roboczo trybem samochodowym dlakierowców posiadających prawo jazdy kat. B z max. pojemnością 5 osób (łącznie zkierowcą) i prędkością maksymalną 70 km/h);

  • autobusowym (czyli pełni funkcję transport publicznego).

Cristal jak autobus

Maksymalnapojemność pasażerska pojazdu – w wersji autobus – to 22 miejsc stojących. Zdaniem producenta Cristalmoże być uzupełnieniem form transportu masowego, zapewniając obsługę naostatnich odcinkach podróży pasażerów. Jego wymiary to:

  • Długość 3,97 m

  • Szerokość – 2,62 m

  • Wysokość – 1,87 m

  • Zasięg: 120 km.

  • Promień skrętu – 7,6-8 m

To generalnie parametry samochodu osobowego, ale w zestawie dajeto całkiem już ciekawe parametry:

  • System umożliwia łączenie poszczególnych kabin – od dwóch doczterech – wówczas kierowca jest tylko w pierwszym pojeździe, a pasażerowie niemają dostępu do kokpitu;

  • Pojemność pasażerska zestawu Cristal Standard waha się od 64do 82 osób (!);

  • Kierowca musi mieć prawo jazdy kat. D;

  • System umożliwia elastyczne planowanie tras;

  • Prędkość max. w tym trybie to 40 km/h;

Elastyczna innowacja

Dzięki tym dwóm trybom, pojazdy mogą być wykorzystywane w najbardziej optymalny sposób. To oznacza, że w szczycie komunikacyjnymmogą działać w opcji „transport publiczny”,a poza szczytem – w trybie „jazda indywidualna”. To spora innowacja, a do tego systemobsługiwany jest cały czas przez tego samego operatora. Dodatkowo w trybie autobusowym stacje mogą być zmieniane po każdymkursie w zależności od zapotrzebowania. Ciekawe.

Zobaczcie, jak to działa na filmie:

{https://www.youtube.com/watch?v=UE-FHKVO7Ts}

Komentarze