Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Łódzkie w Funduszu Autobusowym: 92 linie

infobus
22.08.2019 11:00
0 Komentarzy

20 sierpnia łódzki wojewoda Zbigniew Rau wziął udział w briefingu prasowym na temat: „Wnioski o objęcie dopłatą w roku 2019, podczas którego przedstawił wyniki naboru wniosków o środki z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych o Charakterze Użyteczności Publicznej na rok 2019.

Co ważne, wszystkie wnioski zostały rozpatrzone pozytywnie. Szerzej o łódzkim projekcie przywracania komunikacji regionalnej pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Profesjonalne podejście

-„Wszystkie wnioski samorządów zostały rozpatrzone pozytywnie, gdyż zostały profesjonalnie przygotowane, bez zarzutów pod względem formalnym i merytorycznym” – powiedział wojewoda.

Samorządy województwa łódzkiego wnioskowały o objęcie dopłatą 92 linii autobusowych o łącznej długości ponad 3 600 km. Oznacza to przywrócenie na drogach województwa łódzkiego ponad 3 tys. przystanków oraz 62 tys. kursów autobusowych.

Na wniosek gmin uruchomione będą 34 linie o długości 930 km.

Na wniosek powiatów: 29 linii na długości 1067,5 km.

Na wniosek samorządu województwa łódzkiego uruchomionych zostanie 29 linii na długości 1637,5 km.

Autobusowy timing

Fundusz rozwoju przewozów autobusowych ma dofinansowywać przywracanie lokalnych połączeń autobusowych. Dofinansowanie ma dotyczyć linii komunikacyjnych nie funkcjonujących od co najmniej 3 miesięcy przed wejściem w życie ustawy. Pierwsze przewozy z wykorzystaniem środków funduszu powinny zostać uruchomione we wrześniu tego roku. Od 23 sierpnia ma rozpocząć się podpisywania umów z samorządami. Po zawarciu umowy samorządy maja niezwłocznie wybrać operatora usługi, czyli firmę przewozową.

Do podziału w województwie łódzkim jest 15 mln 586 tys. 487 zł. Dopłata w wysokości nie wyższej niż 1 zł do 1 wozokilometra będzie obowiązywała do końca 2021 r. W kolejnych latach dopłata będzie ustalana w kwocie nie wyższej niż 0,80 zł do 1 wozokilometra. Jednocześnie samorząd terytorialny będzie zobowiązany dopłacić do kwoty deficytu na danej linii komunikacyjnej nie mniej niż 10 proc. ze środków własnych.

Autobusowy fundusz

Z funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej dofinansowywane będzie przywracanie lokalnych połączeń autobusowych. Dofinansowanie ma dotyczyć linii komunikacyjnych niefunkcjonujących od co najmniej 3 miesięcy przed wejściem w życie ustawy i na które umowa o świadczenie usług dotyczących publicznego transportu zbiorowego zostanie zawarta po jej wejściu w życie.

W tym roku do samorządów w całej Polsce trafi 300 mln zł na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym, w tym:

  • dla województwa dolnośląskiego 20,2 mln zł;

  • kujawsko-pomorskiego 18,5 mln. zł;

  • lubelskiego 24,2 mln zł;

  • lubuskiego 13,2 mln zł;

  • łódzkiego 15,6 mln zł;

  • małopolskiego 16,2 mln zł;

  • mazowieckiego 19,7 mln zł;

  • opolskiego 11,6 mln zł;

  • podkarpackiego 19,6 mln zł;

  • podlaskiego 24,8 mln zł;

  • pomorskiego 15,8 mln zł;

  • śląskiego 18,4 mln zł;

  • świętokrzyskiego 21,5 mln zł;

  • warmińsko-mazurskiego 22,9 mln zł;

  • wielkopolskiego 19,8 mln zł;

  • zachodniopomorskie 17,9 mln zł.

Komentarze