TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Łódzki debiut Isuzu. Jakie są Novociti Life?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.02.2019 16:10:39 1 komentarz
fot. UM Łódź

Łódź jest pierwszym miastem w Polsce, do którego dostarczono w pełni niskopodłogowe i klimatyzowane autobusy Isuzu Novocity Life. Ciekawe "maluchy" już na dobre zadomowiły na liniach obsługiwanych przez łódzkie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Pora im się bliżej przyjrzeć.

Przypomnijmy, że łódzki przewoźnik zamówił na początku sierpnia 2018 r. w firmie BusImport PL 24 egzemplarze debiutujących w Polsce Isuzu Novociti Life. Kontrakt opiewał na kwotę 20,2 mln PLN brutto. Koszt zakupu jednego małego Isuzu wyniósł więc 670 000 PLN netto. Jednak MPK może rozszerzyć zamówienie jeszcze o dodatkowych 18 takich autobusów.

Jaki jest więc następca Jelczy Vero na łódzkich ulicach? Isuzu Novociti Life to autobus, które charakterują jego rozmiary. Pojazd ma nadwozie długie na 7,86 m, szerokie na 2,435 m i wysokie na niespełna 2,9 m (jeżeli pominiemy klimatyzację). W wersji łódzkiej jeden Isuzu umożliwia podróż maksymalnie 63 pasażerom, w tym 23 na miejscach siedzących. Z niskiej podłogi mamy dostępnych osiem stałych foteli oraz dwa rozkładane, czyli straponteny. Jak na autobus tej wielkości to wynik nad wyraz zadowalający. Dostęp na pokład jest zapewniony przez dwa wejścia w układzie 1-2-0. Drugie drzwi są odskokowo przesuwne.

Czas na napęd. Isuzu są napędzane silnikami Iveco Tector 5. To jednostki o pojemności skokowej 4,5 l, mocy 137 kW i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Spełniają one normę czystości spalin Euro 6c. Silniki są zblokowane ze skrzyniami biegów firmy Allison. To najprawdopodobniej automatyczne sześciobiegowe przekładnie typu 2100. O wyniki spalania łódzkich Isuzu można więc być spokojnym.

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniają cztery przesuwne okna. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji. Odpowiada za nią najprawdobodobniej agregat firmy Sutrak. Jest także monitoring oraz biletomat grodziskiej firmy Mera-Systemy.

System informacji pasażerskiej jest oparty na rozwiązaniach mieleckiego R&G Plus. Autobusy są wyposażone w trzy zewnętrzne diodowe wyświetlacze. W środku znajdujemy trzy typy tablic. Za kabiną kierowcy zamontowany LED typu ETL416120. Na środku autobusu, przy drugich drzwiach widzimy stelaż z dwoma LCD ETM23. Natomiast wcześniej, bo po prawej stronie zamontowano ETM38, czyli nic innego jak "e-korale". Nie zabrakło także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków. Całością steruje najprawdodpodobniej autokomputer SRG6000P.

Podsumowując- łódzki debiut Isuzu Novociti Life odbywa się w naprawdę niezłym stylu. Autobusy są bardzo przyzwoicie wyposażone, do tego niewątpliwym i atutem jest duży udział niskiej podłogowi. Śmiało więc można powiedzieć, że Jelcze Vero zastąpią pojazdy, które jak na swoją wielkość oferują bardzo dużo korzyści.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Łódź
Isuzu
Busimport PL
  • Łukasz Kalociński – 19.02.2019

    Debiut? To jakie egzemplarze są w Kościerzynie?

  • citaro – 20.02.2019

    "dostarczono w pełni niskopodłogowe i klimatyzowane autobusy"No nie wiem czy w pełni, bo ja tam na zdjęciu wyraźnie widzę schody.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....