TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Łódź zrewolucjonizuje autobusową komunikację
PAP - Opublikowano: 23.12.2014 21:41:38 7 komentarzy
Łódź zrewolucjonizuje autobusową komunikację
Władze Łodzi chcą, by transport publiczny w mieście opierał się głównie na komunikacji tramwajowej, a autobusy mają dowozić pasażerów do węzłów przesiadkowych. Nowy plan transportu publicznego ma obowiązywać w 2016 roku, a od stycznia 2015 r. ruszą konsultacje społeczne. Miasto kończy przygotowywanie projektu nowego planu transportowego związanego z komunikacją publiczną. Wiceprezydent miasta Marek Cieślak zapowiedział we wtorek, że będzie on 'rewolucyjny'. Dodał, że liczy, iż uda się go wprowadzić w 2016 r. Przypomniał, że w przyszłym roku powinny zakończyć się główne inwestycje infrastrukturalne w mieście m.in. rozbudowa i modernizacja trasy tramwajowej W-Z (wschód-zachód), a także budowa dworca multimodalnego Łódź Fabryczna. Powstanie kilka centrów przesiadkowych, w tym nowoczesne centrum w okolicach ul. Piotrkowskiej, które połączy linie W-Z z Łódzkim Tramwajem Regionalnym (północ-południe). Miasto chce także kupić - wykorzystując pieniądze unijne - w sumie kilkadziesiąt nowych tramwajów, wprowadzić nowy system sterowania ruchem, poprawić numerację linii autobusowych i tramwajowych. 'Kręgosłupem' miejskiej komunikacji mają być tramwaje. –„Autobusy mają pełnić funkcję pomocniczą w stosunku do komunikacji tramwajowej' - dodał Cieślak.Zgodnie z planem tramwaje mają jeździć z dużą częstotliwością (nawet co 3 minuty) na głównych ciągach komunikacyjnych: ŁTR i Trasie W-Z. Powstaną na nich punkty przesiadkowe, a także trzy duże centra przesiadkowe - na trasie W-Z przy Dworcu Łódź Kaliska, stadionie Widzewa oraz Centrum-Piotrkowska. Według założeń planu transportowego przesiadki następować mają 'drzwi w drzwi', a autobusy będą dowozić pasażerów do punktów przesiadkowych i rozwozić ich po osiedlach. Plan transportowy zakłada także integrację połączeń miejskiej komunikacji z pociągami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, co ma wiązać się z budową nowych przystanków ŁKA. Pod koniec stycznia władze Łodzi chcą rozpocząć konsultację nowego planu transportowego z mieszkańcami. Prawdopodobnie będą to największe konsultacje społeczne w historii miasta. 'Pokażemy plan transportowy, który będzie podstawą do dyskusji. Mamy nadzieję, że mieszkańcy włączą się aktywnie w te konsultacje' - dodał wiceprezydent Łodzi. W rozmowie z PAP przypomniał, że miasto chce pozyskać środki unijne jeszcze w ramach starej perspektywy na zakup przez MPK 20 tramwajów. –„W nowej perspektywie finansowej MPK złożyło projekt związany z zakupem kilkudziesięciu tramwajów. Trwają też prace związane z Łódzkim Tramwajem Aglomeracyjnym, gdzie też przewidziano zakup taboru ze środków unijnych. Jeżeli optymalnie udałoby się to zrealizować, to wydaje się, że bylibyśmy w stanie wymienić większość taboru tramwajowego MPK' - ocenił Cieślak. Modernizacja trasy W-Z łączącej osiedla mieszkaniowe: Retkinia i Olechów obejmuje m.in. budowę 18,5 km nowych torowisk tramwajowych oraz czterech punktów przesiadkowych. Linia tramwajowa ma być przedłużona o ok. 4 km, a nowa pętla najej wschodnim krańcu powstanie na Olechowie. Projekt obejmuje również m.in. budowę tunelu dla samochodów, ścieżek rowerowych i bezkolizyjnych skrzyżowań. Dodatkowo powstanie najnowocześniejszy w kraju - zdaniem magistratu - system sterowania ruchem, a to dzięki podłączeniu do jednej sieci ponad 220 skrzyżowań. Zakończenie prac zaplanowano na wrzesień 2015 r. Inwestycja kosztować ma 741 mln zł, z czego ponad połowa to unijna dotacja.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Łódź
  • Wstretne Kebaby – 25.12.2014

    Taa, dobrze maja te idioci. Unijne pieniadze dostaja a zostawiaja je w Turcji, kupujac tam szmelcedesowskie autobusy. Za to powinni dostac ban na kolejne pieniadze i powinni wszystko oddac, co dostali razem z procentami i kara!

  • Wstretne Cebulaki – 26.12.2014

    Dokładnie! A jeszcze gorsi są Niemcy! Dokładają tym polskim świniom z Solarisa! Jak tak można. I to wszystko za publiczne niemieckie pieniądze! Ludzie płacą podatki, a pieniądze idą do Polski! Skandal!

  • Wstretne Pyry – 26.12.2014

    A tak w ogóle to MPK Łódź powinno kupować tylko autobusy wyprodukowane w Łodzi! Łodzianie płacą podatki, a ich pieniądze mają być wyprowadzane do Bolechowa, Sanoka albo Kutna? Tak nie może być! Łódzkie autobusy dla łodzian w Łodzi!

  • Lodz! – 26.12.2014

    Patologia.. Skoro biora pieniadze z UE to powinien byc nakaz, aby tez zostaly w UE, jednoczesnie wyklucza to kupowanie autobusy poza UE. Tak jest tez w Niemczech. Przetargy sa na cala UE, ale nie poza nia. I tak powinno byc tez w Polsce! A nie zostawiac pieniadze w takim patologicznym kraju jak abdula-cebula.

  • biały stoczek – 30.12.2014

    W niemieckim rynku solaris ma udział z 10 %, za to Turcy z Mercedesa w Polsce ponad 50 %. Niemcy bardzo dobrze pilnują swojego rynku! Polacy to ciapy, szkoda..swojego nie chcą :/

  • Teofilow – 30.12.2014

    No wlasnie, ale barany tego nie zrozumiejo.. ;)

  • xXx – 31.12.2014

    Czy Wy dwaj jesteście jacyś upośledzeni umysłowo? Nawet statystyk nie potraficie czytać.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....