TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Łódź zrewolucjonizuje autobusową komunikację
PAP - Opublikowano: 23.12.2014 21:41:38 7 komentarzy
Łódź zrewolucjonizuje autobusową komunikację
Władze Łodzi chcą, by transport publiczny w mieście opierał się głównie na komunikacji tramwajowej, a autobusy mają dowozić pasażerów do węzłów przesiadkowych. Nowy plan transportu publicznego ma obowiązywać w 2016 roku, a od stycznia 2015 r. ruszą konsultacje społeczne. Miasto kończy przygotowywanie projektu nowego planu transportowego związanego z komunikacją publiczną. Wiceprezydent miasta Marek Cieślak zapowiedział we wtorek, że będzie on 'rewolucyjny'. Dodał, że liczy, iż uda się go wprowadzić w 2016 r. Przypomniał, że w przyszłym roku powinny zakończyć się główne inwestycje infrastrukturalne w mieście m.in. rozbudowa i modernizacja trasy tramwajowej W-Z (wschód-zachód), a także budowa dworca multimodalnego Łódź Fabryczna. Powstanie kilka centrów przesiadkowych, w tym nowoczesne centrum w okolicach ul. Piotrkowskiej, które połączy linie W-Z z Łódzkim Tramwajem Regionalnym (północ-południe). Miasto chce także kupić - wykorzystując pieniądze unijne - w sumie kilkadziesiąt nowych tramwajów, wprowadzić nowy system sterowania ruchem, poprawić numerację linii autobusowych i tramwajowych. 'Kręgosłupem' miejskiej komunikacji mają być tramwaje. –„Autobusy mają pełnić funkcję pomocniczą w stosunku do komunikacji tramwajowej' - dodał Cieślak.Zgodnie z planem tramwaje mają jeździć z dużą częstotliwością (nawet co 3 minuty) na głównych ciągach komunikacyjnych: ŁTR i Trasie W-Z. Powstaną na nich punkty przesiadkowe, a także trzy duże centra przesiadkowe - na trasie W-Z przy Dworcu Łódź Kaliska, stadionie Widzewa oraz Centrum-Piotrkowska. Według założeń planu transportowego przesiadki następować mają 'drzwi w drzwi', a autobusy będą dowozić pasażerów do punktów przesiadkowych i rozwozić ich po osiedlach. Plan transportowy zakłada także integrację połączeń miejskiej komunikacji z pociągami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, co ma wiązać się z budową nowych przystanków ŁKA. Pod koniec stycznia władze Łodzi chcą rozpocząć konsultację nowego planu transportowego z mieszkańcami. Prawdopodobnie będą to największe konsultacje społeczne w historii miasta. 'Pokażemy plan transportowy, który będzie podstawą do dyskusji. Mamy nadzieję, że mieszkańcy włączą się aktywnie w te konsultacje' - dodał wiceprezydent Łodzi. W rozmowie z PAP przypomniał, że miasto chce pozyskać środki unijne jeszcze w ramach starej perspektywy na zakup przez MPK 20 tramwajów. –„W nowej perspektywie finansowej MPK złożyło projekt związany z zakupem kilkudziesięciu tramwajów. Trwają też prace związane z Łódzkim Tramwajem Aglomeracyjnym, gdzie też przewidziano zakup taboru ze środków unijnych. Jeżeli optymalnie udałoby się to zrealizować, to wydaje się, że bylibyśmy w stanie wymienić większość taboru tramwajowego MPK' - ocenił Cieślak. Modernizacja trasy W-Z łączącej osiedla mieszkaniowe: Retkinia i Olechów obejmuje m.in. budowę 18,5 km nowych torowisk tramwajowych oraz czterech punktów przesiadkowych. Linia tramwajowa ma być przedłużona o ok. 4 km, a nowa pętla najej wschodnim krańcu powstanie na Olechowie. Projekt obejmuje również m.in. budowę tunelu dla samochodów, ścieżek rowerowych i bezkolizyjnych skrzyżowań. Dodatkowo powstanie najnowocześniejszy w kraju - zdaniem magistratu - system sterowania ruchem, a to dzięki podłączeniu do jednej sieci ponad 220 skrzyżowań. Zakończenie prac zaplanowano na wrzesień 2015 r. Inwestycja kosztować ma 741 mln zł, z czego ponad połowa to unijna dotacja.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Łódź
  • Wstretne Kebaby – 25.12.2014

    Taa, dobrze maja te idioci. Unijne pieniadze dostaja a zostawiaja je w Turcji, kupujac tam szmelcedesowskie autobusy. Za to powinni dostac ban na kolejne pieniadze i powinni wszystko oddac, co dostali razem z procentami i kara!

  • Wstretne Cebulaki – 26.12.2014

    Dokładnie! A jeszcze gorsi są Niemcy! Dokładają tym polskim świniom z Solarisa! Jak tak można. I to wszystko za publiczne niemieckie pieniądze! Ludzie płacą podatki, a pieniądze idą do Polski! Skandal!

  • Wstretne Pyry – 26.12.2014

    A tak w ogóle to MPK Łódź powinno kupować tylko autobusy wyprodukowane w Łodzi! Łodzianie płacą podatki, a ich pieniądze mają być wyprowadzane do Bolechowa, Sanoka albo Kutna? Tak nie może być! Łódzkie autobusy dla łodzian w Łodzi!

  • Lodz! – 26.12.2014

    Patologia.. Skoro biora pieniadze z UE to powinien byc nakaz, aby tez zostaly w UE, jednoczesnie wyklucza to kupowanie autobusy poza UE. Tak jest tez w Niemczech. Przetargy sa na cala UE, ale nie poza nia. I tak powinno byc tez w Polsce! A nie zostawiac pieniadze w takim patologicznym kraju jak abdula-cebula.

  • biały stoczek – 30.12.2014

    W niemieckim rynku solaris ma udział z 10 %, za to Turcy z Mercedesa w Polsce ponad 50 %. Niemcy bardzo dobrze pilnują swojego rynku! Polacy to ciapy, szkoda..swojego nie chcą :/

  • Teofilow – 30.12.2014

    No wlasnie, ale barany tego nie zrozumiejo.. ;)

  • xXx – 31.12.2014

    Czy Wy dwaj jesteście jacyś upośledzeni umysłowo? Nawet statystyk nie potraficie czytać.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....