Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Łódź: najpierw nowa zajezdnia – potem elektrobusy

infobus
08.06.2018 06:48
0 Komentarzy

Łódź złożyła wniosek na dofinansowanie zakupu 17 elektrycznych autobusów. Na ulicach miasta mają pojawić się na początku 2021 r., czyli już po zakończeniu gruntownej przebudowy Zajezdni Limanowskiego.

– Sukcesywnie unowocześniamy nasz tabor. Do tej pory wymienialiśmy starsze pojazdy na niskoemisyjne, ale spalinowe. Przyszedł czas, żeby powoli wymieniać je na elektryczne – mówi Hanna Zdanowska, Prezydent Miasta Łodzi.

– Chcemy wystawić rurę wydechową autobusów poza miasto – dodaje Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź. – Chcemy, aby w centrum miasta nie emitowały nadmiernej ilości spalin i gazów.

Jak przekonuje Prezydent Miasta oraz Zbigniew Papierski, obecna technologia eliminuje ryzyko wystąpienia problemów z użytkowaniem elektrycznych autobusów z powodu braku miejsc do ich ładowania.

– Zbieramy doświadczenie z innych miast, m.in. Warszawy i Krakowa, aby nie popełnić błędu – mówi prezes MPK-Łódź. – Projekt zakłada nie tylko zakup autobusów elektrycznych, ale również całej infrastruktury do ich eksploatacji.

Oprócz dużej stacji do ładowania w Zajezdni Limanowskiego powstanie również 6 stacji szybkiego ładowania w różnych częściach miasta na pętlach: Wydawnicza, Cmentarz, Szczecińska, Janów, Retkinia Wyszyńskiego, Dw. Łódź Fabryczna oraz Retkinia Kusocińskiego.

– Autobus wyjedzie z zajezdni w pełni naładowany za pomocą wtyczki. Na krańcówkach będzie ładowany przy pomocy pantografu. Zastanawiamy się jeszcze, czy będzie umieszczony na pojeździe (trochę jak w trolejbusie), czy ma być na niego opuszczany – wyjaśnia prezes Zbigniew Papierski.

Wszystkie elektryczne autobusy będą przejeżdżały przez centrum, a kończyć bieg mają na dużych osiedlach (tam gdzie umieszczone zostaną stacje ładowania). Szacowany koszt projektu to blisko 65 mln złotych. Staramy się o dofinansowanie w wysokości 45 mln złotych. Prace będą mogły rozpocząć się w przyszłym roku.

Komentarze