TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Łódź: Izraelski potentat zastąpi MPK?
DZIENNIK ŁÓDZKI 27.10.2009 - Opublikowano: 27.10.2009 19:14:27 7 komentarzy

W listopadzie do Łodzi przyjadą przedstawiciele jednej z największych firm przewozowych z Izraela. Mają przedstawić 'koncepcję utworzenia w Łodzi od podstaw nowej instytucji przewozów pasażerskich'. Taka wiadomość pojawiła się na stronie internetowej urzędu miasta i zelektryzowała radnych. Powód? Miasto przygotowuje przetarg na wyłonienie firmy, która od 3 grudnia, być może, przejmie obowiązki MPK.
- Likwidujemy MPK? Izraelczycy chcą wykupić udziały naszego przewoźnika? - pyta Mateusz Walasek, radny PO.
Z informacji zamieszczonej na urzędowej stronie nie wynika, o jaką firmę z Izraela chodzi. Ale wiele wskazuje na Egged Holding, czyli jednego z najpotężniejszych przewoźników autobusowych na świecie, który po zakupie spółki Mobilis jest największym graczem w branży miejskiego transportu autobusowego w Polsce. To musi budzić niepokój radnych.
Ich obawy łatwo zrozumieć. Miasto musi ogłosić przetarg na usługi przewozowe. MPK kupiło udziały w kilku polskich PKS-ach i stało się grupą kapitałową. Dlatego, w myśl unijnych przepisów, miasto nie może już tak po prostu powierzyć swojej spółce świadczenia usług, tylko musi ogłosić przetarg. Prezydent chciał rozdzielić przewozy tramwajowe, autobusowe i sprzedaż biletów, co oznaczałoby, że w Łodzi pojawią się trzy firmy przewozowe. Radni przeforsowali jednak poprawkę, w myśl której do przetargu może stanąć jedynie firma, która podoła pełnej usłudze. Liczyli na to, że nikt, poza łódzkim MPK, tego nie zrobi. Ale mogą się przeliczyć.
- MPK dysponuje ogromnym majątkiem miasta, odebranie mu przewozów autobusowych może się skończyć wyprzedażą tego majątku za bezcen - tłumaczy Sławomir Worach, radny PiS.
Według Marzeny Korosteńskiej z biura prasowego magistratu, jeśli prezydent wykona uchwałę, narazi się na kontrolę Regionalnej Izby Obrachunkowej. Jeśli nie wykona - radni podniosą larum. Dlatego postanowiono znaleźć firmy, które mogą spełnić warunki przetargu. - Nie ma w tym nic złego - mówi Marzena Korosteńska.
Sławomir Worach zapowiada, że po powrocie prezydenta z Izraela poprosi o szczegółowe wyjaśnienia. Wtóruje mu Dariusz Joński z Lewicy, do którego zgłosili się związkowcy z MPK, zaniepokojeni wizytą potężnego izraelskiego przewoźnika.
- Jeśli prezydent chce sprzedać MPK, niech powie wprost - mówi Joński.
Sprawdź też:
Łódź MPK

Komentarze (7)

  • Piotr – 28.10.2009

    Jakie unijne przepisy rzekomo zmuszaja do zorganizowania przetargu ? Bzdura, miasto moze swoje spolce zlecic zadania bez przetargu... Zaraz po przystapieniu do UE czesto politycy probuja przepchnac jakies bezdurne przepisy probowali uzasadniac to wymogami unijnymi.

  • bartek – 28.10.2009

    tylko zauważ ze MPK jest już grupa kapitałowa a nie tylko spółką miejską.

  • igor – 28.10.2009

    Egged to powinien do GOPu zawitać. Będzie miał gdzie umieszczać swoje 10-letnie i starsze pojazdy. A jak narazie może stanowić realną konkurencje do objęcia conajmniej 48 linii w przetargu z wymogami śmiesznie małymi jak na tego przewoźnika.

  • – 28.10.2009

    Powinno pozbyć się udziałów w PKS-ach itp, aby jako spółka miejska być miejskim przewoźnikem. Ponad 100 lat tradycji do czegoś zobowiązuje.

  • bartek – 29.10.2009

    A teraz zauważcie jeszcze jedno.Umowa będzie obowiązywać od 3 grudnia.wiec nie realne jest żeby jaki kolwiek przewoźnik w nieco ponad miesiąc zdobył tyle autobusów i tramwajów żeby obsłużyć km w Łodzi.

  • lol – 29.10.2009

    Tramwaje pójdą do zaorania, a MPK nie pójdzie na dno ze swoimi autobusami, zostaną one wykupione. Stare szroty zostaną wyplewione z całości i już będzie można układać rozkład - typowo PKSowy, tzn. będziesz mógł dojechać w każde możliwe miejsce w Łodzi, jednak nie więcej niż 3 razy dziennie. W Łodzi zacznie być budowane metro (bez żadnych zgód czy pozwoleń miasta) z 1, max. dwoma wagonami na całą sieć. Jednym słowem - Łódź umarła. :)

  • xxx – 10.11.2009

    Łódź umarła na korzyść Żydów.

Dodaj komentarz

InfoBus nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w portalu infobus.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Od 2008 r. firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje wyjątkową usługę dla branży transportu publicznego. To na bieżąco aktualizowana informacja przetargowa na temat dostaw nowych i używanych...
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Merytoryczny poziom przekazywanych informacji i szeroki zakres tematyki powoduje, że z roku na rok portal TransInfo.pl odwiedza coraz więcej Czytelników. W zeszłym roku osiągnęliśmy wskaźniki na...