TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Łódź: Dalekobieżny autobus z poduszką i kołdrą
GAZETA WYBORCZA - ŁÓDŹ 17.07.2007 - Opublikowano: 18.07.2007 14:15:23 1 komentarz
Na tej samej trasie jeden kierowca częstuje napojami, rozdaje pledy, życzy udanego urlopu. Drugi niczym nie częstuje, o herbacie i jaśku pod głowę można tylko pomarzyć. - Dlaczego? - zastanawiają się pasażerowie. Jest 22 czerwca. Nocny autobus do Kołobrzegu odjeżdża sprzed Dworca Fabrycznego o godz. 22.30. Czeka na pasażerów pół godziny wcześniej. Kierowca oznacza każdą sztukę bagażu numerkiem. Nie ma mowy, żeby ktoś pomylił torby i plecaki. Przed odjazdem sympatyczne powitanie podróżnych i krótki wykład: w jakich miastach będą postoje, jak długie, gdzie można skorzystać z WC i zrobić nocne zakupy. Przy każdym fotelu foliowy woreczek - jak w samolocie. Na pierwszym postoju zaskoczenie: kobietom i dzieciom proponuje 'kołderki' - pledy i poduszki. Kierowca serwuje chętnym darmową kawę i herbatę. Żartuje, życzy wszystkim dobrej pogody i miłego urlopu na 'pięknym wybrzeżu województwa zachodniopomorskiego'. Autobus jest w Kołobrzegu co do sekundy. Dworzec czysty, zadbany. Po dwóch tygodniach powrót do Łodzi. Mija godzina odjazdu - autobusu nie ma. Podstawia się dziesięć minut po czasie. Mrukliwy kierowca otwiera jeden bagażnik. Dopiero kiedy pojemnik jest pełny, otwiera drugi. Nerwowe przepychanki. Nie ma żadnych numerków i kwitków. Nie ma też kawy, herbaty, poduszek, pledów i worków. Na postojach żadnej informacji poza 'odjazd za kwadrans'. Na Fabrycznym ludzie przede wszystkim chcą wyrzucić puste butelki po napojach. Choć jest godz. 6 rano, nikt nie opróżnił koszy od poprzedniego dnia. Śmieci walają się po ziemi. Pierwszy autobus należał do kołobrzeskiego PKS. Drugi do łódzkiego. Kursują na zmianę. - Jak to jest, że jedna linia potrafi tak dopieścić pasażerów, a druga nie? - zastanawia się Marek Czernik, który opisał nam swoją podróż w obie strony. - Przecież to chyba nic trudnego dać kierowcy parę koców i jaśków, powiesić przy siedzeniach woreczki dla cierpiących na chorobę lokomocyjną. Cena biletu jest taka sama, a jakość usług zupełnie różna. Różnica wynika zapewne stąd, że lokalne PKS-y są sprywatyzowane. Kołobrzeski od kwietnia należy do francuskiego koncernu Veolia Transport. Łódzki jest spółką pracowniczą. Ale Marianna Ziółkowska, wiceprezes firmy, nie uważa, żeby różnice w komforcie podróży były znaczące. - Sama jechałam niedawno kołobrzeskim autobusem i nie było w nim żadnych atrakcji - mówi. - Na dodatek podstawili mały, bo większe skierowali do Zakopanego. Nie było w nim nawet numeracji siedzeń. Chwalę nasze, łódzkie autobusy. Mam wrażenie, że z tymi pledami i poduszkami wasz czytelnik trochę podkoloryzował. Nie spotkałam się z czymś takim. Kierownik działu przewozów kołobrzeskiego przedsiębiorstwa Grzegorz Krysza wyjaśnia, że w podróży zawsze można poprosić o pled, poduszkę czy napoje: - Na długich trasach kursują przeważnie autobusy turystyczne, więc mają takie wyposażenie. Łódzkie nie są gorsze, standard jest taki sam. Wszystko zależy od kierowcy. A skoro wszystko zależy od kierowców, to pozostaje jedno: sprawić, żeby im też zależało na komforcie jazdy pasażerów.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKS
Łódź
Kołobrzeg
  • Magdalena – 01.07.2013

    Nie mam pojęcia jak jest na trasie Łódź-Kołobrzeg ale na pewno mam kilka uwag co do taboru autobusowego na trasie Łódź-Zakopane. Jest to podróż ponad 8 godzinna a czasem zdarza się nawet dłuższa. Wiadomo korki na Zakopiance itd. Z tego co zauważyłam jeździ tam tylko Setra S 215HR i Mercedes 0302. Często jeżdżę do Zakopanego i jeszcze nie zdarzyło się żebym jechała albo wracała innym autokarem. Nie dosyć że te autobusy zżera rdza to jest w nich straszny hałas i nie za miłe zapachy. Autobus podstawiony z Zakopanego w ogóle nie był posprzątany a w Mercedesie jest dużo miejsc siedzących ale odległość między fotelami bardzo mała jednym słowem jest strasznie ciasno. Poza tym nie był zbyt miły kierowca autobusu co nie mogę powiedzieć o kierowcy z Setry. On chociaż był uprzejmy o wszystko można było się zapytać i dostało się odpowiedź bez awantur i w Setrze chociaż jest klimatyzacja bo w Mercedesie to można o niej zapomnieć. Wiec moja skromna uwaga dotycząca taboru....może czas go wymienić na nowszy??

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....