TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Łódź: Dalekobieżny autobus z poduszką i kołdrą
GAZETA WYBORCZA - ŁÓDŹ 17.07.2007 - Opublikowano: 18.07.2007 14:15:23 1 komentarz
Na tej samej trasie jeden kierowca częstuje napojami, rozdaje pledy, życzy udanego urlopu. Drugi niczym nie częstuje, o herbacie i jaśku pod głowę można tylko pomarzyć. - Dlaczego? - zastanawiają się pasażerowie. Jest 22 czerwca. Nocny autobus do Kołobrzegu odjeżdża sprzed Dworca Fabrycznego o godz. 22.30. Czeka na pasażerów pół godziny wcześniej. Kierowca oznacza każdą sztukę bagażu numerkiem. Nie ma mowy, żeby ktoś pomylił torby i plecaki. Przed odjazdem sympatyczne powitanie podróżnych i krótki wykład: w jakich miastach będą postoje, jak długie, gdzie można skorzystać z WC i zrobić nocne zakupy. Przy każdym fotelu foliowy woreczek - jak w samolocie. Na pierwszym postoju zaskoczenie: kobietom i dzieciom proponuje 'kołderki' - pledy i poduszki. Kierowca serwuje chętnym darmową kawę i herbatę. Żartuje, życzy wszystkim dobrej pogody i miłego urlopu na 'pięknym wybrzeżu województwa zachodniopomorskiego'. Autobus jest w Kołobrzegu co do sekundy. Dworzec czysty, zadbany. Po dwóch tygodniach powrót do Łodzi. Mija godzina odjazdu - autobusu nie ma. Podstawia się dziesięć minut po czasie. Mrukliwy kierowca otwiera jeden bagażnik. Dopiero kiedy pojemnik jest pełny, otwiera drugi. Nerwowe przepychanki. Nie ma żadnych numerków i kwitków. Nie ma też kawy, herbaty, poduszek, pledów i worków. Na postojach żadnej informacji poza 'odjazd za kwadrans'. Na Fabrycznym ludzie przede wszystkim chcą wyrzucić puste butelki po napojach. Choć jest godz. 6 rano, nikt nie opróżnił koszy od poprzedniego dnia. Śmieci walają się po ziemi. Pierwszy autobus należał do kołobrzeskiego PKS. Drugi do łódzkiego. Kursują na zmianę. - Jak to jest, że jedna linia potrafi tak dopieścić pasażerów, a druga nie? - zastanawia się Marek Czernik, który opisał nam swoją podróż w obie strony. - Przecież to chyba nic trudnego dać kierowcy parę koców i jaśków, powiesić przy siedzeniach woreczki dla cierpiących na chorobę lokomocyjną. Cena biletu jest taka sama, a jakość usług zupełnie różna. Różnica wynika zapewne stąd, że lokalne PKS-y są sprywatyzowane. Kołobrzeski od kwietnia należy do francuskiego koncernu Veolia Transport. Łódzki jest spółką pracowniczą. Ale Marianna Ziółkowska, wiceprezes firmy, nie uważa, żeby różnice w komforcie podróży były znaczące. - Sama jechałam niedawno kołobrzeskim autobusem i nie było w nim żadnych atrakcji - mówi. - Na dodatek podstawili mały, bo większe skierowali do Zakopanego. Nie było w nim nawet numeracji siedzeń. Chwalę nasze, łódzkie autobusy. Mam wrażenie, że z tymi pledami i poduszkami wasz czytelnik trochę podkoloryzował. Nie spotkałam się z czymś takim. Kierownik działu przewozów kołobrzeskiego przedsiębiorstwa Grzegorz Krysza wyjaśnia, że w podróży zawsze można poprosić o pled, poduszkę czy napoje: - Na długich trasach kursują przeważnie autobusy turystyczne, więc mają takie wyposażenie. Łódzkie nie są gorsze, standard jest taki sam. Wszystko zależy od kierowcy. A skoro wszystko zależy od kierowców, to pozostaje jedno: sprawić, żeby im też zależało na komforcie jazdy pasażerów.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKS
Łódź
Kołobrzeg
  • Magdalena – 01.07.2013

    Nie mam pojęcia jak jest na trasie Łódź-Kołobrzeg ale na pewno mam kilka uwag co do taboru autobusowego na trasie Łódź-Zakopane. Jest to podróż ponad 8 godzinna a czasem zdarza się nawet dłuższa. Wiadomo korki na Zakopiance itd. Z tego co zauważyłam jeździ tam tylko Setra S 215HR i Mercedes 0302. Często jeżdżę do Zakopanego i jeszcze nie zdarzyło się żebym jechała albo wracała innym autokarem. Nie dosyć że te autobusy zżera rdza to jest w nich straszny hałas i nie za miłe zapachy. Autobus podstawiony z Zakopanego w ogóle nie był posprzątany a w Mercedesie jest dużo miejsc siedzących ale odległość między fotelami bardzo mała jednym słowem jest strasznie ciasno. Poza tym nie był zbyt miły kierowca autobusu co nie mogę powiedzieć o kierowcy z Setry. On chociaż był uprzejmy o wszystko można było się zapytać i dostało się odpowiedź bez awantur i w Setrze chociaż jest klimatyzacja bo w Mercedesie to można o niej zapomnieć. Wiec moja skromna uwaga dotycząca taboru....może czas go wymienić na nowszy??

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....