Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Liniowy debiut Sprintera City 75. W Niemczech

infobus
22.01.2019 09:00
0 Komentarzy

Po premierze na IAA 2018, nowe miejskie minibusy marki Mercedes-Benz zadebiutowały na regularnych liniach. Cztery takie autobusy typu Sprinter City 75 pojawiły się w Göppingen, w Niemczech.

W styczniu br.. firma Omnibusverkehr-Reisen Frank & Stöckleotrzymała cztery pierwsze Nowe Sprintery City 75. Miejskie autobusy obsługuję regularnepołączenia w Göppingen i okolicach. Z racji ich eksploatacyjnego debiutu w uroczystym przekazu udział wzięli Rolf Grübszef, szef sprzedaży Mercedes-BenzBuses i Max Witzel, dyrektor sprzedaży minibusów Mercedes-Benz. Kluczyki do nowych pojazdówodebrali Manfred i Carsten Frank, właściciele firmy Omnibusverkehr-Reisen Frank& Stöckle.

-„1 stycznia włączyliśmy do ruchu nowe Sprintery City 75 doruchu miejskiego w Göppingen. Ich zakup podyktowany był ich mniejszymi gabarytami -duże autobusy typu Citaro obsługujące nasze linie nie mogły obsługiwać centrum miasta i dlatego, abyzaoferować naszym pasażerom pełen komfort podróżowania postawiliśmy na model City 75.Pojazd ten spełnia nasze wymagania i jest bardzo atrakcyjny pod względemwzornictwa” – podkreślił Manfred Frank.

Nowy City 75

Najnowsza generacja minibusów Mercedes-Benz Sprinter City 75dzięki swojej pojemności może odegrać kluczową rolę w miejskim segmencie MINI. Przy długości8,5 m nowy minibus może pomieścić aż 38 pasażerów. Dzięki nowej tylnej osi i „bliźniakom”dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosi 6,8 tony, a standardowe zawieszeniepneumatyczne zapewnia wysokim poziom komfortu jazdy. Dodajmy, że City 75 jestdostępny tylko w konfiguracji dwuosiowej, czyli inaczej niż jego poprzednik.

Niezależna konstrukcja szkieletu City 75 umożliwia rozstaw osi na poziomie5095 mm, co przede wszystkim daje bardziej przestronną niskopodłogową platformęwe wnętrzu pojazdu. Dzięki większejodległości pomiędzy osiami można ją teraz wyposażyć w składane siedzenia,miejsca na wózki inwalidzkie i wózki dziecięce, fotele wyposażone w systemszybkiej wymiany lub miejsca stojące.

Przykładowo firma Frank & Stöckle w niskopodłogowej strefie zamontowała pięć składanych siedzeń + wygospodarowała miejsce na wózekinwalidzki i miejsca stojące.

Oprócz tego w pojeździe mamy nowy układ poręczy, wyświetlaczinformacji pasażerskiej i gniazda ładowania USB zainstalowane zarówno w strefieniskiej podłodze, jak i przy siedzeniach.

Coś dla kierowcy

W Nowym Sprinterze zmieniło się też miejsce pracy kierowcy. Prowadzący ma terazdo dyspozycji m.in. nowoczesną, wielofunkcyjnąkierownicę, system multimedialny MBUX z ekranem dotykowym o wysokiejrozdzielczości i elektryczną roletę przeciwsłoneczną. Ponadto miejsce pracykierowcy i przestrzeń pasażerskie są wyposażone w oddzielne, wydajne systemyklimatyzacji.

W odniesieniu do bezpieczeństwa, minibus City 75 standardowowyposażony jest w szereg systemów wspomagających. Wśród nich są Active BrakeAssist, Headlamp Assist i Crosswind Assist. Aby ułatwić pracę kierowcom w porzenocnej i po zmroku, używane są również reflektory High Performance.

Nowy Sprineter oferuje w standardzie automatyczną skrzyniębiegów 7G-TRONIC Plus z nową funkcją HOLD, która automatycznie utrzymuje pojazdna postoju przy wzniesieniach i pochyłościach, jednocześnie ułatwiając podjazd.

Czekamy na polską premierę!

Komentarze