TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Liniowa dogrywka w Obornikach. Warbus lepszy o 0,23 pkt.
InfoBus.pl - Opublikowano: 21.02.2017 17:13:26 8 komentarzy
Liniowa dogrywka w Obornikach. Warbus lepszy o 0,23 pkt.

13 lutego burmistrz Obornik wlkp. poinformował o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na obsługę przez ponad 6 lat miejskich linii w okresie od 1 maja 2017 r. do 31 grudnia 2023 r. Najlepszy okazał się warszawskich Warbus, który o 0,23 punktu wyprzedził wrocławskie DLA.

O wielkopolskie zamówienie na obsługę komunikacji miejskiej w Obornikach wlkp. (z pracą przewozową zaplanowaną na łącznie 3 845 308,20 wozokilometrów) ubiegały się trzy firmy:

  • Dolnośląskie Linie Autobusowe z Wrocławia

  • Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej z Poznania

  • Warbus z Warszawy

O ile w kryteriach: forma zatrudnia personelu i całopojazdowa klimatyzacja wszyscy oferenci otrzymali komplet punktów (odpowiednio 15 pkt i 5 pkt), tak różnice pojawiły się w:

  • jakości pojazdów na okres przejściowy ( DLA i Warbus po 5 pkt.; PKS Poznań ? 3 pkt)

  • cenie oferty (PKS Poznań 56,9 pkt., DLA ? 57,9 pkt. i Warbus 60 pkt.)

I to ostatnie kryterium zadecydowało o zgarnięciu przez warszawskiego przewoźnika największej liczy punktów (98,13 pkt.), podczas gdy pozostali konkurenci zgromadzili 97,9 pkt (DLA) i 94,9 pkt (PKS Poznań). Tym samym to Warbus jest o krok od zwycięstwa w Obornikach. Czy tak się stanie? O tym dowiemy się w piątek, kiedy mija czas składania protestów. Wartość oferty Warbusa opiewa na kwotę 17 634 024 PLN brutto.

ZAZ + Iveco

Dodajmy, że do końca nie było wiadomo, czy ten drugi przetarg na obsługę linii nie zostanie unieważniony, gdyż wszystkie oferty ponownie nie zmieściły się w budżecie zamawiającego. Jednak w ubiegłym tygodniu burmistrz Obornik zwiększył budżet i zapadła decyzja o wyborze oferty Warbusa. Jak deklaruje warszawski przewoźnik, jeżeli podpisze umowę w wielkopolski mieście zatrudni wszystkich pracowników na umowę o pracę, a cały tabor (11 sztuk) zostanie wyprodukowany w 2017 r. Będą to ukraińskie, niskopodłogowe pojazdy ZAZ A10 oraz niskowejściowe modele Iveco Crossway. Wszystkie autobusy z całopojazdową klimatyzacją przestrzeni pasażerskiej

Do dwóch razy sztuka

Przypomnijmy, że komunikacja miejska w Obornikach ruszyła 2 listopada 2011 roku i od 2013 r. ? w ramach dwóch 2-letnich zamówień - jest obsługiwana przez firmę Warbus. Dlatego w ramach zeszłorocznego przetargu na obsługę obornickich linii warszawski przewoźnik występował w roli gospodarza. Emocji dodawał tutaj fakt, że pierwszy komunikacyjny przetarg został unieważniony i tym samym powstała luka czasowa pomiędzy końcem dotychczasowego kontaktu, a startem nowego przewoźnika.

Zastępca burmistrza Obornik Piotr Woszczyk jednak uspokajał: -"Komunikacja w 2017 roku, pomimo unieważnienia przetargu jest bezpieczna! Jeżdżące dziś autobusy nie znikną jednak z ulic wraz z nastaniem nowego roku. By nic nie zagroziło pracy komunikacji gmina aneksuje umowę na 3-4 miesiące 2017 roku. Dobrą wiadomością jest również to, że utrzymano dotychczasową stawkę 2,83 zł netto za km, a rozmowy z dotychczasowym przewoźnikiem były konstruktywne i owocne."

Historia pierwszej przetargu

Pierwszy ogłoszony przez Oborniki przetarg został unieważniony z uwagi na zbyt dużą cenę w stosunku do gminnych środków. Tę decyzja tak komentuje Piotr Woszczyk:

-"Wymagania, owszem były bardzo wysokie i obostrzenia pracy przewozowej, ale trzeba też pamiętać o wejściu w życie płacy minimalnej od 01.2017 i wprowadzonych zmianach w przepisach, dotyczących przetargów. Kiedyś wygrywał najtańszy ceną, teraz cena to jedynie 60% wartości w ocenie. W powtórzonym przetargu nie mamy oczywiście wpływu na te czynniki, nie rezygnujemy też z wysokich kar i zabezpieczeń gwarancji bardzo wysokiej wykonalności kursów, nie rezygnujemy też z systemu informacji pasażerskiej. Natomiast zmieniliśmy czas trwania kontraktu, do 7 lat, uprościliśmy wymogi co do wozów - nie rezygnując z jakości autobusów - i lekko zmodyfikowaliśmy szczegóły co do wymaganych wymiarów, tablic i innych. Nadal też preferujemy umowy o pracę, co zmobilizuje przewoźników do poszanowania kierowców. Dodatkowo punktujemy między innymi takie czynniki jak wyposażenie wozu w klimatyzację i wiek pojazdu."

5 lat obornickiej komunikacji

2 listopada 2011 roku po raz pierwszy z dworca w Obornikach wyruszyły autobusy gminnej komunikacji, od tego czasu na wnioski mieszkańców kilka razy zmieniano rozkłady jazdy, tak aby najlepiej dostosować godziny odjazdów do ich potrzeb, a jednocześnie umożliwić komunikację z Poznaniem, co wówczas (po likwidacji KSK) było bardzo utrudnione. We wrześniu 2012 roku otworzono nowy kurs do Szamotuł. Zaowocował on kolejnym przystankiem w Osowie Nowym, gdzie nie istniał dotąd ze względu na brak możliwości zawracania. 1 sierpnia 2013 roku uruchomione zostały linie 31 i 32 ? po raz pierwszy pojechaliśmy komunikacją do Rogoźna. 30 maja 2014 na mocy porozumienia z przewoźnikiem obsługującym gminną komunikację wprowadzono ulgi w cenach biletów przysługujące osobom korzystającym z programu "Rodzina 3+". W czerwcu wprowadzono możliwość zakupu biletów miesięcznych.

Od 24 czerwca 2014 roku osoby po 65 roku życia mają prawo do zakupu biletów z 50% ulgą, natomiast 70 latkowie i starsi gminną komunikacją mogą jeździć zupełnie za darmo.

-"Uruchomienie gminnej komunikacji budziło wiele obaw. Tym bardziej, że system musieliśmy zbudować praktycznie od zera. W 2011 roku Krajowa Spółdzielnia Komunikacyjna stopniowo rezygnowała z kolejnych kursów, odcinając jednocześnie dziesiątki mieszkańców od możliwości dojazdu do szkół, czy zakładów pracy ? dlatego musieliśmy działać sprawnie. Szybko okazało się, że obornicka komunikacja stała się czymś więcej niż tylko wypełnieniem luki, powstałej po likwidacji KSK. Otworzyliśmy linie w miejscach, gdzie nigdy wcześniej nie było autobusów i one zaczęły cieszyć się popularnością. Kilkukrotnie zmienialiśmy też rozkłady jazdy, tak aby najlepiej dostosować je do potrzeb mieszkańców" ? wspomina Piotr Woszczyk.

W listopadzie 2016 r. swoje piąte urodziny i ma się bardzo dobrze! Ostatnie (wrześniowe) dane to 28 638 pasażerów, bez sieciowych biletów, czyli rekordowe dotąd 30 000 pasażerów zostało obronione.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warbus
DLA
Oborniki
linie
przetarg
  • Zła wiadomość – 21.02.2017

    przykra wiadomość.komunikacja drogą bezprzetargową powinna zostać zlecona PKS POZNAŃ - to dobra firma, ma dobry tabor. Pojazdy tej dotychczasowej to dno i 3 metry mułu, zwłaszcza rozpadające urbinetto. a kupowanie ZAZów kiedy boryka się z problemami produkujący świetne autobusy AUTOSAN to MEGA SKANDAL!!!!

  • solaris150 – 21.02.2017

    Stawka 2,83 netto za kilometr to sory ale to patologia, takie stawki na autobusy to niestety nie są to pieniądze gdzie można się swobodnie rozwijać.

  • link – 21.02.2017

    Do solaris150: Wczytaj sie w SIWZ. 100% przychodow z biletów zostaje u przewoźnika. Zatem km plus bilety.... Nikt ktonstartuje w tkim przetargu nie jest glupi i umie liczyc

  • xtyp – 21.02.2017

    PKS poznan to pozer. Mieli linie w Obornikach i sie zmyli... Wchodzi PoznańskiBus

  • obi77 – 21.02.2017

    Stawka to 3,86 zl a nie 2,86 zlhttp://www.oborniki.pl/aktualnosci/nowe-autobusy-juz-w-maju-na-obornickich-ulicach/Chociaz raz byscie sprawdzili cos przed napisaniem... Przepraszam... Kopiowaniem

  • AK – 22.02.2017

    cytat jest ze strony miasta - też źle skopiowali?http://www.oborniki.pl/aktualnosci/komunikacja-na-pewno-nie-zniknie-i-broni-rekordu/#more-58479

  • Czytam ze zrozumieniem – 23.02.2017

    @obi77: stawka nowej umowy (od kwietnia) to 3,86 zł, a w powyższym cytacie zastępcy burmistrza jest mowa o kwocie 2,83 zł na czas aneksu.

  • Sławek – 09.03.2017

    Przetargowi i decyzjom burmistrza jedynie przyklasnąć . Oborniki mają do 23 roku nowe dobre autobusy w całkiem rozsądnej cenie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....