TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Limanowa kupuje 5 elektrobusów: od MINI do MAXI
InfoBus.pl - Opublikowano: 11.09.2019 10:00:44
Limanowa kupuje 5 elektrobusów: od MINI do MAXI

Małopolskie miasto konsekwentnie realizuje unijny projekt. Po infrastrukturze przyszedł czas na tabor i zakup 5 szt. autobusów zeroemisyjnych o długości od 7 do 12 metrów.

Dwa lata temu Limanowa otrzymała z małopolskiego RPO kwotę 11,3 mln zł na niskoemisyjny transport. Za te pieniądze samorząd chce wybudować lub kupić:

  • dworzec autobusowy - węzeł przesiadkowy wraz z budynkiem poczekalni i usług komunikacyjnych

  • 18 nowych wiat przystankowych na terenie miasta trzy parkingi typu park&ride ze SDIP.

  • pięć niskopodłogowych autobusów elektrycznych lub zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG).

Docelowo autobusy mają obsługiwać kursy w ramach komunikacji miejskiej i podmiejskiej. Na ich obsługę miasto ogłosi osobny przetarg i udostępni unijne autobusy przewoźnikom, którzy będą realizować to zadanie.

Co Limanowa chce?

Miasto Limanowa chce kupić 5 szt. niskopodłogowych autobusów o napędzie elektrycznym o następujących parametrach:

  • Długość pojazdu - od 7000 mm do 12000 mm

  • Szerokość pojazdu - od 2400 mm do 2550 mm

  • Wysokość pojazdu - 3400 mm

  • Dopuszczalna masa całkowita - maksymalnie do 18.000 kg.

  • Liczba miejsc - minimum to 30+1 (kierowca), w tym min. 24 miejsca siedzące

  • Liczba miejsc dla wózków: wózek inwalidzki – 1 lub wózek dziecięcy – 1

  • Liczba drzwi dla pasażerów - minimum 2 w układzie 1-2 lub 1-2-0 lub 1-2-2

  • Napęd - napęd na jedna oś - jeden (1) silnik asynchroniczny o mocy 160 kW lub dwa silniki zabudowane w piastach kół jednej osi o mocy 90kW, lub opcjonalnie dodatkowo punktowane (z uwagi na tereny górskie) będzie zaoferowanie rozwiązania z napędem na dwie osie składające się z minimum dwóch (2) silników każdy o mocy minimum 120 kW lub czterech zainstalowanych w piastach kół których moc całkowita sumaryczna moc nie jest niższa niż 240 kW

  • Baterie - Chłodzone cieczą baterie litowo-jonowe lub chłodzone cieczą LiPoFe4 lub nowsze technologicznie, pojemność akumulatorów specyfikowana od producenta w zależności od deklarowanego zasięgu, lecz deklarowana pojemność nie może mniejsza niż 200 kWh. Gwarancja dla zespołu magazynującego energię minimum 5 lat.

  • Ładowanie - plug-in, a dostarczony system ładowania powinien zapewnić naładowanie baterii w przeciągu do dwóch i pół (2,5) godziny, przy czym dostarczone rozwiązanie musi zapewniać szybkie ładowanie to jest od 20% do 80% nominalnej pojemności w przeciągu 70 minut.

Długa gwarancja

W zakresie gwarancji na akumulatory zamawiający wymaga minimum 5-letniej pełnej gwarancji ( bez limitu kilometrów ) – kolejne okresy roczne są dodatkowo punktowane lecz nie dłużej niż 10 lat. Co do gwarancji całopojazdowej zamawiający wymaga udzielenia minimum 3 letniej pełnej gwarancji ( bez limitu kilometrów ) – kolejne okresy roczne dodatkowo punktowane lecz nie dłużej niż 5 lat.

Pojazdy mają być bogato, "unijnie" wyposażone w m.in:

  • Transmisję głosową kierowca/dyspozytor,

  • Tablice informacji pasażerskiej wewnętrznej w autobusie- boczne, na ścianie tylnej kabiny kierowcy oraz tablice informacji pasażerskiej zewnętrzne/ czołowa, tylna,

  • Zliczarki pasażerów,

  • System karty miejskiej/ kasowniki elektroniczne z funkcją kasowania biletów papierowych metodą skanowania/urządzenia do kontrolerów umożliwiające kontrolę wszystkich rodzajów biletów,

  • Wiaty z wykorzystaniem OZE oraz monitoringiem dla zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów,

  • System Monitorowania i Zarządzania Flotą oraz predykcji czasu przejazdu dla przystankowych Tablic Informacji Pasażerskiej,

  • Monitoring wewnątrz pojazdów

O tym kto podejdzie do tego zamówienia dowiemy się 14 października, kiedy wyznaczono termin składania ofert. Z kolei o wyborze najkorzystniejszej oferty zadecydują trzy kryteria:

  • cena z wagą 55%

  • parametry techniczne z wagą 30%

  • gwarancja jakości z wagą 15%.

Wcześniejsze testy

Przypomnijmy, że Limanowa przygotowywała się do autobusowego przetargu. W 2017 r. miasto uruchomiło testową, bezpłatną linię, którą obsługiwał midibus Karsan Atak. Komunikacyjny test został zorganizowany w ramach badania potencjału lokalnego rynku. Linia funkcjonowała przez dwa tygodnie. Teraz powróci na stałe - i to już z nowym, ekologicznym taborem.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
elektrobus
Limanowa
  • Przemyslaw Rydel – 11.09.2019

    Malczyce podobnie, kupują dwie hybrydy maxi i jednego elektryka mini.

  • Łukasz Grześków – 11.09.2019

  • Sebastian Lk – 11.09.2019

    W Limanowie jest co najmniej 2 przewoźników obsługujących podmiejski, a samo miasto ma mniejszą populację, niż średniej wielkości warszawskie osiedle. Najprawdopodobniej wychodzą z założenia, że minibusy będą wystarczające, ale zostawili sobie furtkę na zakup dłuższych, jeśli cena będzie zadowalająca.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....