TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Limanowa chciała elektrobusów, ale po nierealnych cenach
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.11.2019 17:00:38
Limanowa chciała elektrobusów, ale po nierealnych cenach

Limanowa chciała kupić elektrobusy, ale nie po cenach, które odpowiadają ich wartości rynkowej. Nic więc dziwnego, że dziś, 19 listopada miasto unieważniło przetarg na dostawę pięciu takich pojazdów. Może lepiej pomyśleć o zmianie napędu i doprecyzowaniu metrażu?

Czego chciało miasto?
Przypomnijmy, że Limanowa chciał kupić pięć niskopodłogowych autobusów o napędzie elektrycznym. Miały być one objęte min. trzyletnią gwarancją całopojazdową. Postawiono na szeroki zakres metrażu, bo dopuszczono do przetargu konstrukcje o długości od 7 do 12 m. Szerokość pojazdu to 2,4 - 2,55 m, a wysokość nie może przekraczać 3,4 m. Liczba miejsc - minimum to 30+1 (kierowca), w tym min. 24 miejsca siedzące. Liczba drzwi dla pasażerów to minimum dwa w układzie 2-2-0, 1-2-0 lub 1-2-2. 

Napęd miał stanowić silnik asynchroniczny o mocy 160 kW lub dwa silniki zabudowane w piastach kół jednej osi o mocy 90kW, lub opcjonalnie dodatkowo punktowane (z uwagi na tereny górskie) było zaoferowanie rozwiązania z napędem na dwie osie składające się z minimum dwóch silników, każdy o mocy minimum 120 kW lub czterech zainstalowanych w piastach kół których moc całkowita sumaryczna moc nie jest niższa niż 240 kW. 

Baterie miały być chłodzone cieczą. Dopuszczono zarówno baterie litowo-jonowe, LiPoFe4 lub nowsze technologicznie. Pojemność akumulatorów specyfikowana od producenta w zależności od deklarowanego zasięgu, lecz deklarowana pojemność nie może mniejsza niż 200 kWh. Gwarancja dla zespołu magazynującego energię to minimum 5 lat. Ładowane będą przez złącze plug-in, a dostarczony system ładowania powinien zapewnić naładowanie baterii w przeciągu do dwóch i pół godziny, przy czym dostarczone rozwiązanie musi zapewniać szybkie ładowanie to jest od 20% do 80% nominalnej pojemności w przeciągu 70 minut.

Elektrobusy w normalnych cenach, czyli dla miasta za drogo
8 listopada minął termin składania ofert. Limanowa się nie popisała. Na elektrobusy miała jedynie 5 500 000 PLN brutto, co dawało wycenę jednostkową na poziomie nieco ponad 894 300 PLN netto. Niedoszacowanie wręcz niewiarygodne. Nic więc dziwnego, że obaj oferenci mocno przebili budżet. Ale ich układ był chociaż bardzo ciekawy. 

Dosyć sensacyjnie tańszy okazał się Solaris. Dla Limanowej pięć egzemplarzy nU12e producent "jamników" zaoferował za 14 145 000 PLN brutto. A to dało cenę jednostkową w wysokości 2 300 000 PLN netto. Do tego trzyletnia gwarancja całopojazdowa oraz pięcioletnia na baterie.

Jeszcze droższy był SOR. Czeski producent za pięć elektrobusów typu ENS12 zaproponował cenę 21 217 500 PLN brutto. A to dało "aż" 3 450 000 PLN netto za jeden pojazd. I to bardzo łatwo wytłumaczyć. Gwarancja na baterie to 10 lat i jeden miesiąc, a całopojazdowa to pięć lat i miesiąc.

Zaskoczenia nie było, gdyż miasto dziś, 19 listopada unieważniło przetarg. Jedno jest pewne. Za pieniądze, które pozyskała Limanowa nie da się kupić elektrobusów klasy MAXI, które to poszczególne warunki SIWZ premiowały. Przy takim budżecie możemy mówić jedynie o dieslach i to w metrażu 10 - 11 m lub mniejszym. Wszystko zależy od szczegółów.

W tej sytuacji nie pozostaje nic innego jak spróbować powalczyć miastu o zmianę warunków unijnej dotacji. Tylko czy Urząd Marszałkowski zgodzi się na zmianę napędu? Może być różnie.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Limanowa
UM
Solaris
SOR
elektrobus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....