TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Lider Trading dostarczy 3 solówki do Częstochowy
Piotrek Górka - Opublikowano: 06.07.2015 11:39:16 38 komentarzy
Prototyp hybrydowego Solbusa SM12. (fot. Lider Trading)

2 lipca Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Częstochowie ogłosiło wyniki przetargu na dostawę 3 nowych w pełni niskopodłogowych autobusów klasy maxi. Zaskoczenia nie ma- zwyciężyła najtańsza oferta. Przedstawił ją warszawski Lider Trading. 

Standardowe wymagania

Przypomnijmy jeszcze pokrótce czego dokładnie wymagało MPK. 3 fabrycznie nowe, w pełni niskopodłogowe solówki na olej napędowy muszą spełniać normę czystości spalin EURO6. Pojazdy mają być nie dłuższe niż 12,1 m oraz posiadać 3 pary dwuskrzydłowych drzwi. Ponadto mają być wyposażone w klimatyzację, monitoring, standardowy system informacji pasażerskiej oparty o głosowe zapowiedzi przystanków, jeden wewnętrzny oraz 3 zewnętrzne wyświetlacze diodowe. Schemat malowania nadwozia autobusów będzie nawiązywała do schematu znanego z częstochowskich tramwajów Twist oraz dostarczonych w ubiegłym roku Solarisów Urbino 12.

2 punkty dzięki cenie

Producent autobusów Solbus dostawę 3 egzemplarzy modelu SM12 wycenił na 2 822 850 zł i uzyskał 99,43 pkt. Konkurencyjna oferta, którą przedstawił Solaris opiewała 2 907 720 zł za 3 sztuki Urbino 12. Producent z Bolechowa zdobył 97,96 pkt. Obaj oferenci uzyskali komplet punktów w ocenie technicznej, w charakterystyce ekologicznej nieznacznie lepszy był Solaris. Jednak to cena zdecydowała o zwycięstwie Lider Tradingu. Nieco ponad 2 punkt przewagi, które uzyskała spółka nad swoim konkurentem w zupełności wystarczyły do utrzymania bezpiecznej przewagi. 

Nadzieja na powrót do gry?

W efekcie jeśli nie wpłynie do KIO odwołanie od rozstrzygnięcia przetargu producent Solbusów zdobędzie drugi kontrakt w Częstochowie. Wcześniej spółka wygrała jako jedyny oferent przetarg na dostawę 40 gazowych hybryd. Bieżące zakupy MPK to z jednej strony mało, z drugiej dla Lider Tradingu to szansa na stopniowy powrót do gry po niedawnej upadłości Solbusa. Dla producenta jest to bardzo istotne po ostatniej porażce w Warszawie.Czy zatem będzie odbicie dzięki częstochowskiemu MPK? Czas pokaże. Jeżeli nic się nie zmieni to Lider Trading będzie miał 125 dni od podpisania umowy na dostarczenie 3 solówek. Na osłodę pokazujemy naszym czytelnikom  malowanie jednego z hybrydowych Solbusów, które trafią do Częstochowy. Dobry efekt?

                


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Częstochowa
Lider Trading
Solbus
Solaris
  • s – 06.07.2015

    Spoko tylko szary pasek powinien być gdzie światła.

  • qaz – 06.07.2015

    Fatalne są te barwy częstochowskie...

  • Witek F. – 06.07.2015

    dla mnie bomba!

  • RakietowyKIEROWCA-PKSu – 06.07.2015

    Ostatni dobry zakup Medalików to Merce . A to można postawić za klopem.Warszawa i Puławy już żałują ze to maja w swoim Taborze .

  • farafiu – 06.07.2015

    Co Wy gadacie? Te barwy są świetne! Tak samo jak autobusów w Gdyni, Gdańsku, Olsztynie i Lublinie. No i dobrze, że Solbus wygrał. Najważniejsze jest też to, że Częstochowa wymienia tabor. Powoli, malutkimi kroczkami, ale w dobrą stronę.

  • Jorzin – 06.07.2015

    do RakietowegoBURAKA... pewnie dlatego, że Solbus jest taki zły Warszawa kupiła w ciągu ostatnich kilku lat 150 Solbusów... Macie puste łby w tym pekaesie!

  • WON z debilyjnymi komentarzami – 06.07.2015

    I slusznie. Dla tych, ktorzy tak nagminnie becza jak male dzieci, ze zawsze tylko Solaris wygrywa. No to teraz wygral Solbus. Wazne ze z produkcji unijnej, w dodatku w Polsce. Kto na tym korzysta? W pierwszej lini Rzeczpospolita Polska. I tak powinno byc!

  • RakietowyKIEROWCA-PKSu – 06.07.2015

    Do DupkaJorzin . Sniezaki potrafią tylko zbankrutować i oszukać Sora . SOR już dwa razy wygrał z nimi. Artykuły sa na INFOBUS o machlojkach Solca . A niech wreszcie komornik zabierze się do roboty i to zbankrutuje do końca. A Warszawskie przetargi są zazwyczaj układane pod konkretnego producenta , A Gdzie jaśnie Dupek widział Stolca w Lublinie i Gdyni . A w Lublinie jeździ fajna marka do Autosan . Ona przetrwa podniesie się jak feniks a Solec zbankrutuje czego mu z całego serca dziękuje życzę

  • g...ha – 06.07.2015

    Słuchaj rakietowy,w tej fabryce tez pracują ludzie tacy sami jak ty (nie pisze "ty" z dużej litery bo skoro ty nikogo nie szanujesz to ja nie będę szanował ciebie),uczciwie pracując chcą żyć tu a nie na wygnaniu wiec trochę pokory i nie zycz nikomu co tobie nie mile, nie uczyła cie Babcia? Ja życzę marce Solbus jak najlepiej,oby tak dalej!!!

  • Bogdan – 06.07.2015

    Ty gha pisz pelne nazwy a nie z kropkami

  • Jorzin z Barzin – 06.07.2015

    Poziom RakietowegoBURAKA świadczy jednoznacznie, że jest z solidarności i to pewnie z Autosana. O jakości Autosanów nie rozmawiajmy, proszę!Trzeba się cieszyć, że Solbus stanął na nogi i ludzie mają pracę w Polsce!!!

  • Rys – 06.07.2015

    Chłopie ty chyba nigdy tym złomem z solca Solbus to kupa złomu i dziwie sie ze stolica kupiła tyle tego badziewia co pali jak 65/100

  • Jan – 06.07.2015

    Popieram przedmówcę jeżdzę solbusem w Bydgoszczy i osobiście niepolecam spalanie wysokie słabną wydajność klimy słabe silniki a roku wozy niemaja wnętrze rownież niedopracowane szyby odklejaly sie boczne

  • Mietek – 07.07.2015

    Rysiek, Janek - przecież wy piszecie o autosanie a nie o Solbusie!

  • puławiak – 07.07.2015

    w puławach.to lakier odchodzi od nadwozia i jak dla mnie to troche za glosne

  • luki – 07.07.2015

    @Mietek przyjedż do Sopotu to zobaczysz jakie fajne są Solbusy-szrot!!!.

  • Rys – 07.07.2015

    Pisałem o Solbusie jaki to zlombusy w Bydgoszczy tez odchodzi na nich lakier ogólnie tragedia co niektórzy piszą onich a wogole nimi niejechali albo widzieli je na zdjęciu Roku niemaja a sa w takim stanie ze tragedia

  • Mietek – 07.07.2015

    na głupotę nie ma rady

  • kapitan nemo – 07.07.2015

    Chlopaki nie rozumiem waszej klotni, ten slaby ma silnik ten duzo pali ten rdzewieje, to nie wina producenta tylko systemu, ktory mowi jasno najtansza oferta zwycieza, a na czym producent obojetnie jaki moze zaoszczedzic ? na pensjach pracownikow ? na materiale z ktorego ma zbudowac autobus ? na lakierze ktorym ma go pomalowac ? jak dlugo system bedzie popieral najtanszy produkt tak dlugo bedzie badziewie i nie dziwcie sie ze auto kupione w niemczech jezdzi bez problemu a ten sam samochod z naszego salonu ma ciagle problemy.wszystkich pozdrawiam w ten goracy dzien

  • Barany – 07.07.2015

    Boze jakie te polaki glupie. Solbus i Autosan, dwie male polskie firme. Zle. Solaris zle. Taa, wszystko co Polskie jest zle. Najlepiej sprzedac no nie? Szmelcedes turecki to i tak lepsze. Moze sprzedac jeszcze nazwe kraju i bedzie niemiecka aglomeracja zamiast RP?

  • Mietek – 07.07.2015

    święta prawda!!!

  • Jan – 07.07.2015

    Najlepszy Solaris

  • Adam – 07.07.2015

    Ciekawe kiedy przy zacznie odchodzić powłoka lakiernicza jak odbiorą do eksploatacji zlombusy

  • Nuxxx – 08.07.2015

    [komentarz usunięty, powód: komentarz niezgodny z regulaminem]

  • MKM – 08.07.2015

    Co Wy wiecie o szmelcedesach.? W Częstochowie koszt naprawy tego pojazdu jest bardzo kosztowny, nie myśli się tutaj o kosztach jakie trzeba później ponieść przy eksploatacji, pali za dużo i części drogie. Co do Solbusów to zapis w przetargu jest jasny, jeżeli pojazd będzie niesprawny przez 5 dni, mają dać autobus zastępczy. Obecnie Solbus wyrabia się z produkcją i życzmy mu jak najlepiej tak jak Solarisowi i Autosanowi, bo to jest nasze wspólne dzieło, mimo że nie mamy na to wpływu. Przyjdzie czas, ze my Polacy przestaniemy biadolić a weźmiemy się do roboty tak jak to zrobiła Skoda!

  • .. – 08.07.2015

    @MKM: Masz racje, ale takie osobniki jak "Nuxxx" powinni zostac wyeliminowane. One tylko szkodza w rozwinieciu polskiego rynku.

  • iki – 08.07.2015

    MPK Częstochowa przy odbiorze Twistów (a przypominam, że były to prototypy) zastosowało dosyć restrykcyjne regulacje i długotrwałe testy, co praktycznie wyeliminowało problem "chorób wieku dziecięcego" i zapewniło wysoka niezawodność taboru. Nie piszę tu o wykrytej ostatnio wadzie konstrukcyjnej (usuwanej przez Pesę w ramach gwarancji) a o codziennej eksploatacji tych tramwajów. Mam nadzieję, że odbiór Solbusów (prototypy!!!) będzie przynajmniej równie restrykcyjny i dokładny, bo jako mieszkaniec miasta "Świętej Wieży" trochę się boję tej konstrukcji. Opinie o samym Solbusie też są różne, a fakt, że hybrydy będą "za darmo" nie oznacza, że mają głównie stać w krzakach.

  • Nuxxx – 09.07.2015

    @mkm gdyby nie rynki zagraniczne to solaris byłby nadal mala manufakturka klepiaca pojazdy na krajów rynek. Idź człowieku po rozum do głowy bo to właśnie takie myślenie jak twoje trzeba eliminować. Ciemnogród totalny. Ps. Zobaczysz ze sam się wyeliminujesz o ile juz nie jesteś wyeliminowany.

  • Nuxxx – 09.07.2015

    zapomniałem dodać, popytajcie w stolnicy jak to wspaniałe autobusy, na zajezdniach grupy Ukraińców dniami i nocami reanimują pojazdy z różnym skutkiem :) tylko czekać aż się na pół będą łamać, popytajcie w białej, popytajcie w puławach - oni wszyscy dostali auta tradycyjne ON, a wy drodzy Częstochowianie dostaniecie kota w worku (hybryda-cng), łączę się z wami w "BULU"

  • Wahadlo – 09.07.2015

    Nuxxx, ekspertowy znawca z 50-letnim doswiadczeniem. Rynki zagraniczne? Niby jakie? Patrzac na niemiecki szleswyg-holsztyn to naprawde rewelacyjna liczba nie-niemieckich autobusow tam jezdzi! Solaris czy jakis inny polski autobus tu nie uswiadczysz. Wiec niby dlaczego mialo by byc w Polsce inaczej? Po co maja kupowac niemieckie? Z reszta do twojej pustej bani ne wchodzi, ze autobus produkowany w Polsce zawsze bedzie tanszy i dlatego w Niemczech zawsze sie znajda chetni. Obojetnie, czy Polak w zamian kupi Szmelcedesa czy wlasnie ich nie kupi. Prosta matematyka, ale coz, gimbazjonalista jeszcze sie nie nauczyl liczyc.

  • aleks – 12.07.2015

    [komentarz usunięty, powód: komentarz niezgodny z regulaminem]

  • NieNuxxx – 12.07.2015

    Nuxxx hahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha Kiedyś to samo mówiono o autobusach hybrydowych, ze nowość , ze do bani. Śmiesza mnie takie komentarze. Prosze nie pisac takich dziecinnych komentarzy. Pewnie widzisz tylko autobus przez okno szkoły.

  • MichalK – 12.07.2015

    Nuxxx - to bardzo ciekawe że współczujesz Częstochowie. Ale kot w worku w postaci Solbusów SM18 LNG spisuje się w Warszawie rewelacyjnie i nie sprawia najmniejszych problemów.Te autobusy po prostu jeżdżą i od stycznia kiedy je wprowadzano awarie można policzyć na palcach ręki. Sam nimi jeżdżę i są to zdecydowanie najlepsze niskopodłogowce - ciche i w dodatku silnik nie generuje praktycznie żadnych wibracji.

  • MichalK – 12.07.2015

    Poza tym dziecko gdzie ty widzisz te grupy ukraińców na zajezdniach w Warszawie? Chyba że pomyliło ci się z zajezdnią PKS Grodzisk Mazowiecki i ich Scanie powiązane sznurkami.

  • Piotr K. – 13.07.2015

    Jeżdżąc prawie co dzień tymi auotbusami mogę tylko współczuć mieszkańcom Częstochowy: mierne materiały i słabe wykończenie, skutujące zgrzytami i trzaskami jak w niesławnej pamięci Jelczach.

  • Nuxxx – 13.07.2015

    No to sa podobne do nowych plastikowych Citarow Cepp2.

  • strażak Sam – 13.07.2015

    do MichałK Widuje je na R-3 ostrobramska np: jak rozmrażają komorę silnika przy pomocy młotka :P Na palcach to można liczyć awarie ale w każdym z nich i to trzeba mieć dużo palców.Wszystkie nowe autobusy przeżywają choroby wieku dziecięcego Solarisami na stalowej jest podobnie. Tu mamy do czynienia dodatkowo z 35 prototypami. Coś jak Autosany w Lublinie. Pierwsze Solarisy kilkanaście lat temu zachowywały się podobnie. Podstawowa sprawa czy Solbus będzie potrafił wyciągać wnioski na przyszłość, rozwijać produkt i go udoskonalać. Pisanie, że 18 LNG są niezawodne i bez awaryjne jest prostą propagandą oraz zwyczajnym kłamstwem

  • autor – 15.07.2015

    @ michalKpewnie jeździsz tymi Solbusami LNG w marzeniach...Tak się składa, że ostatnimi czasy dużo byłem na Ostrobramskiej i chyba tylko stare deskorolki i neoplany z kleszczowej częściej zjeżdżały na sztywnym holu niż te ze S.t.olca K.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....