TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Leszno na elektrycznych zakupach. MAXI ósemka
InfoBus.pl - Opublikowano: 02.11.2017 17:57:57 18 komentarzy
Leszno na elektrycznych zakupach. MAXI ósemka

Kolejne - po Rzeszowie - elektryczne zamówienie "pod klucz". Leszno chce kupić w ramach jednego przetargu 9. elektrycznych autobusów i stacje do ich ładowania.

2 listopada 2017 r. wielkopolskie miasto ogłosiło zamówienie na zakup niskoemisyjnego taboru , w tym:

  • 1) dostawę 8 szt. fabrycznie nowych autobusów elektrycznych klasy MAXI,

  • 2) dostawę i montaż 5 szt. fabrycznie nowych stacji ładowania,

  • 3) dostawę i montaż 1 szt. fabrycznie nowego automatycznego systemu szybkiego ładowania,

  • 4) dostawę i montaż 1 szt. fabrycznie nowego systemu nadzoru stacji ładowania.

Za moment przedstawimy szczegóły leszczyńskiego SIWZ-u, a teraz skupmy się na podstawowych wymaganiach zamawiającego. Najważniejsze wymagania finansowane w tym zamówieniu są następujące: środki własne lub zdolność kredytowa w wysokości 8 000 000 PLN oraz ubezpieczenie OC na sumę nie mniejszą niż: 5 000 000 PLN.

Co do doświadczenia, MZK wymaga od oferentów wykazania się w ciągu 3 lat co najmniej 2 dostawami fabrycznie nowych autobusów miejskich, niskopodłogowych z napędem w 100 % elektrycznym w łącznej ilości co najmniej 6 szt. Przy czym jako autobus z napędem w 100 % elektrycznym Zamawiający rozumie autobus napędzany wyłącznie silnikiem elektrycznym, a elektryczny układ napędowy musi być zasilany z zabudowanego w autobusie magazynu energii.

Dostawa nowych pojazdów ma nastąpić w ciągu 12 m-cy od momentu podpisania umowy. O tym, jakie firmy powalczą o to zamówienie dowiemy się najwcześniej 11 grudnia, kiedy zaplanowano otwarcie ofert.

Unijne wsparcie

Leszno otrzymało w maju br. dotację z WRPO na zakup elektrycznych autobusów. Pieniądze zostaną wydane na:

• zakup 8 autobusów elektrycznych o pojemności ok. 70 pasażerów - za ok. 19,5 mln zł, co daje sumę ok 2,4 mln zł za pojazd;

• wyposażenie zajezdni autobusowej w ładowarki do elektrycznych autobusów - za ok. 1,85 mln zł;

• budowę przystanków autobusowych wraz z pętlami i infrastrukturą niezbędną do ładowania autobusów (pętla autobusowa na ul. Rejtana wraz z punktem ładowania autobusów (pantografem) oraz pętla autobusowa na ul. Jagiełły) + budowa systemów zarządzania i organizacji ruchu oraz instalacja w autobusach biletomatów mobilnych - za ok. 1,1 mln zł;

• kampanię promocyjną na rzecz czystego transportu miejskiego - za ok. 0,12 mln zł

Zgodnie z unijnym projektem nowe pojazdy maja pojawić się na ulicach miasta w przyszłym roku. Będą miały te same barwy, co cały dotychczasowy tabor MZK. Czerwono-beżowa malatura obwiązuje od początku istnienia komunikacji miejskiej w wielkopolski mieście, czyli od 1976 roku. 

Generalnie Leszno celuje w klasę MAXI i chce kupić 8 elektrobusów o długości 12 m i pojemności ok. 80 miejsc. Przy pełnym ładowaniu baterii przejadą do 200 kilometrów, czyli tyle, ile robią w ciągu całego dnia. Ponadto w  dwóch punktach miasta, na Osiedlu Rejtana i w rejonie skrzyżowania Jagiełły i Juranda w Gronowie, zostaną zbudowane nowe pętle autobusowe. Przy Rejtana pojazdy będą również doładowywane za pomocą pantografu. Czas takiego ładowania to ok. 10 minut, a umożliwi przejechanie ok. 25 kilometrów. Główne ładowanie nastąpi jednak nocą, w zajezdni MZK. Wewnątrz pojazdów zostaną zainstalowane biletomaty umożliwiające także doładowanie Leszczyńskiej Karty Miejskiej i wykorzystanie jej do przejazdu.

Po zakupie 8 nowych, MZK Leszno wycofa 6 dotychczasowych autobusów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
elektrobus
ładowarka
MZK Leszno
unia
  • Lokals – 02.11.2017

    Niech mi sie Ursus trzyma z daleka. Tylko Solaris. :)

  • Lokals – 02.11.2017

    O dwie dostawy elektryków. No to bye bye Ursusik.

  • Ursus góra – 02.11.2017

    Ursus CS 10 LE i wszystko jasne! Firma z Lublina zaistnieje dzięki temu w Wielkopolsce:) Ależ się jedna firma spod Poznania zdenerwuje, ha, ha!

  • Lokals – 02.11.2017

    Czytanie ze zrozumieniem. Dwie dostawy elektryków w ramach doświadczenia. Ursus może się tylko obejść smakiem. Bardzo dobrze. Firma krzak o dziwnych powiązaniach. Cieszymy się na nowe Solarisy w Lesznie.

  • Ursus Leszno – 02.11.2017

    Ursus ma przecież doświadczenie! Ma na koncie dwie dostawy elektrycznych autobusów dla Warszawy i Środy śląskiej oraz podpisaną umowę z Zieloną gora. Na pewno przedstawi dobrą ofertę i wygra w Lesznie!

  • Lokals – 02.11.2017

    Gdzie ten autobus dla Środy ???

  • No pewnie... – 02.11.2017

    Na pewno :) A w zapisach wymagań zapomnieli dodać, by dach nie przeciekał, po odbiorze i by autobusu nie dostarczono na lawecie.

  • Krvn – 03.11.2017

    Ciekawe czy Volvo złoży ofertę

  • BEKA – 03.11.2017

    @Ursus trollto Środa Śląska już odebrała autobusy?

  • Miro Maro – 03.11.2017

    Przecież każdy wie, że Ursus nie wyrobi się z tym zamówieniem dla Środy, czyli nie będzie miał wymaganego doświadczenia.

  • mm – 03.11.2017

    Które wozy polecą w zamian?

  • Płacić podatki w Polsce – 03.11.2017

    Ursus ma doświadczenie, bo w Szwecji jeżdżą autobusy el. Ursus (AMZ Kutno). Poza tym, już w Warszawie było doświadczenie wymagane, więc jedna wcześniejsza dostawa + Warszawa = 2 dostawy-> wymóg doświadczenia spełniony. A Srolarisy już się ciszyły, że zyski na Cypr wyprowadzą xd

  • Krvn – 03.11.2017

    @mmPoleci Jelcz 120M (numer 101), M120 (numer 105) i M120I (numery 107, 108 i 109), prawdopodobnie poleci też najstarszy Jelcz Vero o numerze 102.

  • Miłośnik Komunikacji – 03.11.2017

    @mm @KrvnDo sprzedaży pójdą 101, 102, 104, 105, 106 i 112 czyli odpowiednio Jelcz 120M, 3 Jelcze M081MB Vero, Jelcz M120I Supero i Jelcz M083C Libero. Informacja pewna.

  • prawda – 03.11.2017

    @płacić: słuchaj no kmiocie, po pierwsze to się naucz pisać poprawnie nazwę autobusowego potentata w Europie! po drugie: owa Fabryka jest polska, więc takie marne śmieszkowanie z twojej strony = wykopanie przez ciebie samego dołka. A po trzecie traktor nie ma ŻADNEGO doświadczenia i wątpimy, że wgl będzie miał! Taaa, po szwecji - chyba po twoim dywaniku w domu.

  • czytelnik – 04.11.2017

    a to już klient nie może sam zdecydować, co kupuje? Już widzę, jak sugerują się opiniami z tego portalu "fachowców" (chyba od inwektyw...)

  • abc – 04.11.2017

    To w końcu osiem, czy dziewięć ma być tych wozów?

  • Esteta – 07.11.2017

    Panowie, po co spory?URSUS liderem produkcji najnowocześniejszych autobusów elektrycznych i elektryczno-wodorowych w całej Galaktyce!!! Więc wynik jest jasny i nie budzi najmniejszych wątpliwości. Na nic mysie popiskiwanie!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....