TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Lepszy stan wrocławskich autobusów
Janusz Krzeszowski - Opublikowano: 07.11.2014 15:12:46 1 komentarz
Lepszy stan wrocławskich autobusów
Marek Szmigiel, Dolnośląski Inspektor Transportu Drogowego i jego zastępca Jarosław Łaganowski mówią dla portalu wroclaw.pl o kontrolach drogowych, zabranych dowodach rejestracyjnych pojazdom MPK i prewencji.Wroclaw.pl: - Jaki jest klucz wyboru pojazdów do kontroli przez ITD?Marek Szmigiel: - My staramy się przede wszystkim, żeby w miarę możliwości kontrolować jak najwięcej pojazdów i to można nazwać kluczem. Kontrolujemy pojazdy przewożące osoby ale i te, które wożą towary. Głównie chodzi oczywiście o bezpieczeństwo na drogach, w przypadku komunikacji miejskiej –bezpieczeństwo przewożonych pasażerów. W tym temacie ściśle współpracujemy z Urzędem Miejskim. Zresztą, niejednokrotnie jest tak, że to sam Urząd Miejski prosi nas o prewencyjne kontrole przewoźników i to nie tylko MPK, ale wszystkich, którzy świadczą usługi dla miasta. Urząd chce wiedzieć z obiektywnego źródła jaki jest stan tych pojazdów. Uczciwie przyznam, że zdarzają się sytuacje gdzie inspektor nie jest wstanie jednoznacznie i na miejscu za pomocą podstawowych przyrządów sprawdzić na drodze dokładnie pojazd. Ale musi dmuchać na zimne, w związku z tym zatrzymywany jest dowód rejestracyjny, a pojazd odsyłany jest na stację diagnostyczną, aby sprawdził go diagnosta i usunął usterkę. Potem dowód wraca do przewoźnika z pisemnym potwierdzeniem sprawności. Jednak chcę podkreślić jeszcze raz - nasze postępowania są najczęściej prewencyjne.Wroclaw.pl: - A za co można stracić dowód podczas kontroli?Jarosław Łaganowski: - Realizujemy kontrole pod kątem bezpieczeństwa i pod kątem spełniania wymogów ustawy o ochronie środowiska, a także trzeźwości kierowców. Eliminujemy pojazdy, które mogłyby zagrażać bezpieczeństwu ruchu drogowego albo naruszają kwestie związane z ochroną środowiska. Jeśli chodzi o ostatnie kontrole floty MPK, to inspektorzy zadecydowali o zabraniu dowodów rejestracyjnych głównie z przyczyn dotyczących ochrony środowiska, mówiąc wprost, przez wycieki płynów eksploatacyjnych. To najczęstszy problem, widoczny nieraz gołym okiem choćby na pętlach.  Wroclaw.pl: - O jakie płyny dokładnie chodzi? Bo większość słysząc płyn eksploatacyjny myśli płyn hamulcowy i od razu, wyobraża sobie, że autobus przez to nie ma hamulców, czy zdarzyły się w czasie kontroli takie sytuacje?Jarosław Łaganowski: - Nie, choćby z takiej przyczyny, że 99 procent miejskich autobusów ma układ hamowania pneumatyczny i nie ma tam płynów eksploatacyjnych, tylko powietrze. Płyny to m.in. oleje.Wroclaw.pl: - Zapytam wprost - czy według Panów, porównując z innymi miastami, flota wrocławskiego MPK jest w złym stanie?Marek Szmigiel: - Nie, stan rzeczy poprawił się diametralnie w ostatnich dwóch lat, a jeśli porównywać ilość kontroli do innych miast, to we Wrocławiu przeprowadzanych jest ich dużo więcej, niż gdzie indziej i nawet więcej, niż wynosi średnia krajowa. Dzieje się tak, właśnie ze względu na to, że w mieście mamy partnera i że prowadzimy sporo kontroli prewencyjnych. Od dwóch lat współpracujemy też ściśle z samym MPK, nasi inspektorzy są na szkoleniach kierowców, współpracujemy również z kierownictwem firmy, bo mamy wspólny interes - bezpieczeństwo podróżnych. fot. 2. Najnowsze wrocławskie autobusy marki Solaris Wroclaw.pl: - A co mówią statystyki?Marek Szmigiel: - ITD przeprowadziła na terenie Dolnego Śląska 809 kontroli autobusów przewożących osoby w ramach linii miejskich i podmiejskich, w tym blisko połowa, bo aż 354 kontrole dotyczyły autobusów należących do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego we Wrocławiu. I to nie dla tego, że w jakiś sposób uwzięliśmy się na przewoźnika, czy ma wyjątkowo niesprawną flotę, tylko dlatego, żeby prewencyjnie dbać o bezpieczeństwo podróżnych. Dzięki temu jakość bezpieczeństwa i sprzętu przewoźnika miejskiego znacznie wzrosła. W piątek przed Wszystkimi Świętymi, kiedy prawie cała flota MPK jest na ulicach, skontrolowaliśmy 13 pojazdów, w przypadku sześciu inspektorzy zadecydowali o zabraniu dowodów rejestracyjnych, bo rzeczywiście zauważyliśmy w nich naruszenia, ale pojazdy po odesłaniu na stacje diagnostyczną i usunięciu tych drobnych usterek wróciły jeszcze tego samego dnia na linie.Wroclaw.pl: Dziękujemy za rozmowę.Rozmawiał Janusz Krzeszowski z wroclaw.pl
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
ITD
  • – 07.11.2014

    Dla podróżnych nowa jakosc

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....