TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Legnica testuje pierwszy autobus elektryczny. Od Solarisa
InfoBus.pl - Opublikowano: 03.10.2019 09:00:08
Legnica testuje pierwszy autobus elektryczny. Od Solarisa; fot. UM Legnica

Dolnośląskie miasto planuje w 2022 r. kupić cztery autobusy elektryczne. Stąd pierwsze testy.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Legnicy testuje elektryczny autobus Solaris Urbino 12 electric. Do 4 października mieszkańcy będą mogli sprawdzić jego walory, jeżdżąc linią 24.

-"Połowa naszej floty to autobusy o bardzo restrykcyjnych normach emisji spalin – mówi Zdzisław Bakinowski, prezes MPK Legnica. – Obecnie dominującym trendem w komunikacji są bezemisyjne pojazdy, których eksploatacja jest o połowę tańsza. Nasze miasto planuje w 2022 r. kupić cztery ektoroautobusy. A docelowo zwiększyć ich flotę do co najmniej 20. Przymierzając się do tych inwestycji, MPK testuje, jak zachowają się te pojazdy na legnickich ulicach."

Elektryczne demo 

Testowany w Legnicy elektryczny autobus Solaris Urbino 12 electric to demonstracyjna wersja modelu, który m.in. zwyciężył w prestiżowego konkursu Bus of the Year 2017. Do jego napędu służy oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami elektrycznymi o mocy 125 kW każdy. Energia potrzebna do napędzania pojazdu magazynowana jest w bateriach Solaris High Energy o pojemności 240 kWh. Do jej uzupełniania przeznaczono wbudowaną ładowarkę (on board charger).

Bezemisyjny pojazd polskiego producenta zapewni podróż 75 pasażerom, 30 z nich na miejscach siedzących. Aż 16 foteli dostępnych jest z niskiej podłogi, co uczyni podróż znacznie bardziej komfortową dla osób starszych oraz cierpiących na dolegliwości ruchowe. Ile kilometrów na jednym doładowaniu pokona elektrobus? MPK Legnica szacuje, że może to być nawet 150 km.

Smart City

Elektryczny autobus będzie również pokazany w ramach Legnickich Dni Smart City. 3 i 4 października, w hotelu Qubus odbędzie się ogólnopolska konferencja, a także seminarium na temat mobilności miejskiej i inteligentnych systemów transportu.

-"Wierzę, że Legnickie Dni Smart City przyczynią się do popularyzacji w naszym kraju nowoczesnych i przyjaznych systemów, poprawiających jakość różnych aspektów życia mieszkańców – mówi prezydent Tadeusz Krzakowski.

Konferencja (3 października) będzie forum wymiany wiedzy, doświadczeń i dobrych praktyk pomiędzy samorządami, przedsiębiorcami i biznesem oraz prezentacją najnowszych rozwiązań praktycznych w zakresie szeroko rozumianej mobilności miejskiej.

Tematyka wystąpień dotyczyć będzie m.in. transportu i logistyki miejskiej, komunikacji publicznej, dywersyfikacji środków transportu, elektromobilności, systemów monitorowania oraz oddziaływania na ruch drogowy. W ramach jednego z referatów przedstawione zostaną wnioski z zakończonych trzy dni wcześniej testów autonomicznego busa w Gdańsku. Będzie to pierwsze podsumowanie jego funkcjonalności.

Z kolei w ramach Seminarium (4 października) zaplanowano wystąpienia, a przede wszystkim dyskusje, mające na celu dzielenie się doświadczeniami pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego, posiadającymi już systemy ITS oraz miastami zainteresowanymi ich wdrożeniem.

Liniowe zmiany od TRAKO

Przy okazji przypomnijmy, że od 1 października zaczął funkcjonować nowy rozkład jazdy legnickiej komunikacji miejskiej, obejmujący modyfikacje oferty przewozowej na części linii, tj.: 1, 2, 5, 16, 18, 23, 24.

-"Zmiany będą dotyczyły głównie godzin poza szczytami komunikacyjnymi, zapewniając wciąż sprawny transport dla pracowników i uczniów – podkreśla Tomasz Szelukowski ze specjalistycznej firmy Trako Projekty Transportowe, która przygotowała niezbędne zmiany rozkładu jazdy. - Liczba kursów do okolicznych miejscowości pozostanie taka sama – dodaje.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
test
elektrobus
konferencja
Solaris
MPK Legnica
TRAKO
  • Teodor Miś – 03.10.2019

    dlaczego nikt nie wspomniał ,że jazda nim jest za darmo?

  • Grzegorz Statkiewicz – 03.10.2019

    Ale kit wcisnęli Wam, zmiany na wspomnianych liniach to nic inaczej jak drastyczne cięcia. Dzięki tym zmianom mieszkańcy stracili możliwość dojazdu z Bielan do Szpitala w niedzielę, na dodatek rozkłady nie są skorygowane z odjazdami pociągów. Przed zmianami, gdy między szczytami linie 5, 24 kursowały co 15 minut była jeszcze możliwość sprawnego dojazdu na dworzec. Teraz takiej niema, lepiej wybrać auto niż rzadko kursujące i zapchane autobusy. Na dodatek- czy tak wygląda Smart City, że mieszkańcy są pozbawiani dostępu do transportu publicznego?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....