Rok 2011 zapisze się w historii MPK Legnica przede wszystkim pod kątem zakupu nowego taboru. To Solaris Urbino 12, który w listopadzie. dotarł do zajezdni dolnośląskiego przewoźnika
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne sp. z o.o. w Legnicy powstało w roku 1996 na bazie głównego oddziału Wojewódzkiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Legnicy. Początkowo eksploatowano głównie rodzime autobusy typu Jelcz. Były to zarówno modele PR110U, PR110M, M11 oraz lokalne Jelcze L11 oraz PR110IL, które służyły do obsługi linii lokalnych i międzymiastowych. W eksploatacji znajdowały się również autobusy przegubowe typu Ikarus 280.26. Przez kilkanaście lat tabor miejskiego przewoźnika zmienił się diametralnie. Dokonano licznych zakupów nowoczesnych pojazdów niskopodłogowych. Pierwszymi pojazdami tego typu w Legnicy były oczywiście znane wszystkim Jelcze M121M. Późniejsze zakupy to głównie autobusy typu Neoplan w wersjach 12- i 15-metrowej, które wyprodukowała firma Neoplan Polska z Bolechowa pod Poznaniem ale nie tylko. Zakupiono również autobusy MAN NL223 oraz używane przegubowce serii NG272, które całkowicie zastąpiły wysłużone będące obecnie jeszcze na stanie autobusy Ikarus.
Od 1996 zmieniła się również sieć połączeń MPK. Zrezygnowano z wielu linii pozamiejskich do takich miejscowości jak Polkowice, Złotoryja, Jawor. itd skupiając się bardziej na liniach wewnątrzmiejskich a także do najbliższych miejscowości gminy. Wyjątek stanowi jedynie linia ‘’10’’kursująca do Prochowic a wybranymi kursami do Lisowic. Kolejne lata to również zakupy nieco mniejszych, bardziej ekonomicznych pojazdów takich jak Solaris Urbino 10 oraz Autosan A8V Wetlina City.
Rok 2011 to przede wszystkim zakup nowego autobusu 12-metrowego. Ogłoszono przetarg, który zakończył się w pierwszej połowie br. Wybrano ofertę firmy Solaris Bus &Coach, która okazała się najkorzystniejsza. W listopadzie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne odebrało zamówiony autobus. Standardowy autobus Solaris Urbino 12 jest wyposażony dodatkowo w klimatyzowaną przestrzeń pasażerską, wygodne fotele, system monitoringu wewnętrznego a także bramki liczące pasażerów w każdych drzwiach. Silnik autobusu to znana jednostka DAF PR spełniający normę emisji spalin Euro-5. Ponadto komora silnika wyposażona jest w system automatycznego gaszenia pożaru. Nowością w pojeździe jest pulpit firmy Actia a także system Ribas rejestrujący dane techniczno-eksploatacyjne, który poprawia również technikę jazdy. Nowy nabytek objęty jest trzyletnią gwarancją.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Ten artykuł albo ma wydźwięk satyryczny, albo "redaktor" ma problemy z warsztatem dziennikarskim. Primo, tytuł zerżnięty z "Legnica stawia na Autosana". Zerżnięty nieumiejętnie. Secundo, podniesienie zakupu jednego wozu do nie wiadomo jak podniosłego wydarzenia. To powinien być raczej przedmiot troski o stan legnickiej firmy, która może niebawem podzielić los wałbrzyskiego odpowiednika (nawiasem pisząc, dociekliwy dziennikarz dojdzie, dlaczego). Dalej, bzdury o rodowodzie MPK sp. z o.o. Firma powstała właściwie 1945, przejściowo zaś zaliczyła formę przedsiębiorstwa państwowego o zasięgu wojewódzkim. I ręczę, że wówczas więcej niż wszystkich "rodzimych" jelczy na licencji Berlieta razem wziętych było w niej choćby samych autosanów H9-35, czy wcześniej sanów H100. Inwencja niesie autora w kwestii połączeń: kto z nich rezygnuje, MPK czy gminy? Znajomość ustawy o samorządzie terytorialnym z 8.03.1990 się kłania, czyim obowiązkiem jest zabezpieczenie lokalnego transportu zbiorowego. Dalej to już tylko to, co wyczytamy w takiej samej formie na stronie legnickiego MPK. Żal, redaktorze naczelny, żal to czytać! Express - ok, ale na łamy wpuszczać coś takiego...
Szanowny Kolego! Po pierwsze nie jestem zawodowym dziennikarzem ani redaktorem. To co piszę robię hobbystycznie i nieodpłatnie, więc nie myśl sobie, że będę rozpisywał się o całej historii legnickiego przedsiębiorstwa, którą dla Twojej informacji znam bardzo dobrze. Artykuł miał na celu zakomunikować jedynie o takim zakupie przez legnickie MPK. Czy jest z tego powodu feta czy nie? Nie wiem, być może nie ma ale chcę nadmienić to, że obecnie regionalni przewoźnicy kupują bardzo mało nowych autobusów, więc każdy kolejny jest jakimś wydarzeniem w życiu miasta. Co wspomnianej przez Ciebie ustawy, znam ją doskonale. Każdy ma prawo do oceny, Ty również. Więc przyjmuje opinię z pokorą ale musisz również brać pod uwagę to, że nie jest to materiał na zasadzie artykułu a bardziej ''newsa'', więc w moim przekonaniu dość krótki tekst wzbogacony zdjęciami.
Przeczytałem i wnioskuje z tego, że artykuł nie jest zły. Przecież są w nim wszystkie potrzebne informacje. Czego chcieć więcej? Przecież ten tytuł stosowany jest powszechnie w takich tekstach. Czytałem już takich multum. Np. Warszawa stawia na Solarisa, MPK Kraków stawia na Solarisa, itd.
News, ale zdjecia można by jednak podpisać zgodnie z prawdą: "Nowy Solaris...", zamiast "Nowe Solarisy...".
piszecie o zakupie jednego solarisa.tymczasem do mza dotarły pierwsze solarisy z kontraktu stulecia a otym nie było nawet wzmianki. miałem przyjemność jeżdzić nowym autobusem i musze powiedzic i musze powiedzić że mza w koncu wymogło na solarisie zapewnienie komfortu cieplnego dla kierowcy . solaris zamontował dodatkową nagrzewnicę elektryczną.brawo.co do kabiny kierowcy to pojawił śię nowy sterownik wyświetlaczy który jest obity mało estetyczną blachą . pozatym autobus robi barzo poytywne wrażenie.
Stylistyka i interpunkcja na niedopuszczalnym poziomie. Źle się czyta.
Tytuł artykułu sugeruje wielkie zakupy w w Legnicy. Jednak po przeczytaniu tekstu tytuł nie jest adekwatny to treści merytorycznej artykułu.. Wręcz ośmiesza Legnicę, jakby pierwszy raz kupiono nowy autobus.
Bredzicie coś. Takich artykułów jak te jest tutaj mnóstwo. Ten nie jest najgorszy ale owszem trochę niedokładny ale może było takie zamierzenie.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.