TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Legnica odbiera nowe i "stare" Urbino [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 04.11.2016 18:46:56 18 komentarzy
Legnica odbiera nowe i "stare" Urbino [FILM]

4 listopada Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Legnicy odebrało wyjątkowy zestaw nowych autobusów ? trzy "stare" Urbino 15 i dwa Nowe Urbino 12. Już w poniedziałek nowoczesne "jamniki" dołączą do reszty "błękitnej" floty.

Przypomnijmy, że w ramach tego samego kontraktu już w czerwcu br. do Legnicy trafiło 10 Nowych Urbino 12, co oznacza, że tegoroczne inwestycje dolnośląskiego przewoźnika to:

  • 12 szt. Nowych Urbino 12

  • 3 szt. Urbino 15 (które tym samym dołączą do jednej piętnastki Solarisa zakupionej w 2014 r.)

Wszystkie Solarisy są przyjazne dla pasażerów, osób niepełnosprawnych oraz środowiska naturalnego i spełniając normę Euro 6.

? Konsekwentnie wymieniamy i będziemy wymieniać autobusy dla podniesienia komfortu i bezpieczeństwa podróżowania transportem publicznym. To też dodatkowa zachęta dla pasażerów oraz, co ważne, niższe koszty eksploatacyjne dla naszej spółki komunalnej. Już złożyliśmy wniosek o unijne dofinansowanie przyszłorocznego zakupu kolejnych ośmiu autobusów, w tym czterech hybrydowych ? powiedział prezydent miasta, Tadeusz Krzakowski.

Systematyczne inwestycje

Dzięki konsekwentnej polityce taborowej, flota MPK Legnica jest stale odmładzana. Obecnie przeciętny wiek 64 pojazdów eksploatowanych przez firmę zmniejszył się z 15 do 9 lat.

Autobusy "dwunastki", czyli liczące sobie 12 metrów długości, mogą przewozić łącznie 95 pasażerów, natomiast "piętnastki" ? aż 135, a także wózki dziecięce i inwalidzkie.

W każdym pojeździe siedzenia dla osób starszych, także tych z problemami w poruszaniu się, usytuowane są na niskich podłogach bez schodków. Każdy posiada cztery odpowiednio oznaczone kolorami i napisami miejsca dla kobiet ciężarnych i osób niepełnosprawnych.

Debiut ładowarek

Autobusy wyposażono w rampy umożliwiające wjazd różnego typu wózków dziecięcych i inwalidzkich, w tym o napędzie elektrycznym. Nowością są zewnętrzne tablice informacyjne dla osób niedowidzących oraz system zapowiedzi głosowych wewnątrz i na zewnątrz pojazdów. Przyciski STOP i otwierające drzwi są dodatkowo opisane alfabetem Braila. Absolutną nowością jest możliwość korzystania z gniazd USB do ładowania baterii telefonów komórkowych.

Nowe Solarisy posiadają pełną klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i kabiny kierowcy, funkcję obniżenia podwozia na przystankach, system detekcji ognia z urządzeniem gaszącym w komorze silnika, cyfrowy monitoring, monitor oraz autokomputer współpracujący z inteligentnym systemem zarządzania ruchem.

- Te autobusy oznaczają nową jakość naszych usług przewozowych ? mówił prezes MPK Legnica, Zdzisław Bakinowski.

Wtóruje mu Dariusz Lechowski, długoletni kierowca MPK Legnica: - Pod względem nowoczesności i komfortu, zarówno pasażerów, jak i kierowców, jesteśmy już w XXI wieku ? mówi. ? To wygoda i radość z podróżowania. Autobus ma 15 metrów, a prowadzi się, jak piórko. Kierowanie takim pojazdem jest wyróżnieniem.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Legnica
Solaris
Nowe Urbino
  • JAKUB#Miłośnik Solarisa – 04.11.2016

    Myślałem że Solaris Urbino 15 też będzie z IV-tej generacji,ale trudno.Przy okazji MPK Legnica planuje zakup kolejnych 8 autobusów w tym 4 hybrydoweHIP HIP! HURRA!!! :D

  • s – 04.11.2016

    Solaris zlomlaris

  • Michalk – 05.11.2016

    Kto jeszcze kupuje deskorolki??? W Warszawie już dawno przekonaliśmy się o tym że ten typ taboru to kompletne nieporozumienie. Manewruje się tym ciężej niż przegubem, a pojemność jest niewiele większa od solówki. Dlatego Warszawa naprawia błędy przeszłości i od ponad dekady nie zamawia już 15m.

  • JAKUB#Miłośnik Solarisa – 05.11.2016

    Jakie ''Deskorolki''??? :O

  • TomTom – 05.11.2016

    Deskorolki mają spory sens na liniach podmiejskich, gdzie liczy się sporo miejsc siedzących, a stojące to dodatek. W mieście to faktycznie średni pomysł

  • kubex – 05.11.2016

    Może nie w warszawsi ale na przykład na śląsku "piętnastki" zaczynają się pojawiać na przykład w PKM Katowice, bo jest dobrym kompromisem między kosztami operowania "dwunastki" a pojemnością "osiemnastki" (KZKGOP dalej nie rozróżnia między 18 a 15). PKM Jaworzno ma tego całkiem sporo, jeżdżą na międzymiastowych J i E do Katowic (chociaż mają jeździć niedługo przegubowe elektryki :/ ) i na kilku liniach w mieście. PKM Sosnowiec też ma tego dużo.

  • JAKUB#Miłośnik Solarisa – 05.11.2016

    Jak myślicie panowie.Czy we Wrocławiu jest szansa żeby kupować ''Deskorolki''?Jeśli tak to jaka by była marka?

  • TomTom – 05.11.2016

    W tej chwili tylko Solaris i MAN mają w ofercie deskorolki. We Wrocławiu lepsze byłyby tradycyjne przeguby ze względu na ich pojemność. Nie ma tam za wielu linii, na które trójośki pasują, więc przegub jest bardziej uniwersalny.

  • farafiu – 05.11.2016

    Szkoda, że powoli odchodzi się od 15 metrowców. Jedynie kilka miast będzie je posiadało w niedalekiej przyszłości. W GOPie jeszcze Gliwice i Sosnowiec używają deskorolki.

  • d – 05.11.2016

    Tylko czubki kupuja 15m.Strasznie sie manewruja a podatki sie placi za ilosc osi.Jak chca wieksza pojemnosc to niech se kupia Citaro LE MÜ, ktory ma nawet do 49 miejsc siedzacych.

  • Michalk – 06.11.2016

    Tylko właśnie 15m ma tę koszmarną wadę że niby oferuje pojemność zbliżoną do przeguba, a ilość drzwi solówki. Wymiana pasażerska to koszmar i wydłuża czas przejazdu. Jeżeli już miałoby być to kupowane to tylko w wersji 4 drzwiowej.

  • F – 06.11.2016

    Jest jeszcze jedna kwestia solaris jest współwłaścicielem MPK Legnica i dlatego tam solaris wciska swoje 15

  • kubex – 06.11.2016

    @farafiu: Katowice, Sosnowiec, Gliwice, Jaworzno, chyba Tychy i to tylko z PKMów bo prywaciarze też mają kilka.@Michalk: Czasy wymiany pasażerskiej nie są aż takie tragiczne, przynajmniej ja nie zauważyłem różnicy.

  • www – 06.11.2016

    Deskorolki przy wymianie pasażerów w szczycie rewelacyjne nie są, a to przez cofnięcie środkowych drzwi do tyłu. Taki sam problem mają przegubowe Conecto . Przegubowe Mercedesy nie są podzielone na pół tak jak stare urbino 18, czy many. Pierwszy człon jest wyraźnie dłuższy od drugiego. Przez to, że w Conecto drugie drzwi są wyraźnie cofnięte do tyłu wymiana pasażerów z "rzeźni", jeżeli jest tłok, jest problematyczna. Czas postoju na przystankach w szczycie wydłuża się znacząco. W Conecto MZA w przegubie są dodatkowo przeogromne wiatrołapy, które też mocno opóźniają wymianę pasażerów.Deskorolki faktycznie miałyby sens z podwójnymi drzwiami na środku. To samo dotyczy jednak autobusów, które mają układ taki jak Conecto. Trzeba pamiętać, że deskorolki mają jeden ogromny plus: dużą ilość miejsca w "rzeźni". Ten typ autobusu powinien się utrzymać, bo są linie na które świetnie się sprawdzają, a dwunastki nie dają rady.

  • JAKUB#Miłośnik Solarisa – 06.11.2016

    Zgadzam się z tobą www :D

  • Busiak – 06.11.2016

    Drodzy koledzy uzupełnię Wasze wypowiedzi o kilka kwestii technicznych. Wasze uwagi dotyczą głównie kwestii organizacji wnętrza, które nie są cechą konkretnej marki, a jedynie konsekwencją braku zainteresowania polskich zamawiających. Oni idą na łatwiznę i pozostawiają tą kwestię producentowi. Dodanie 4. drzwii do autobusów 15-metrowych zdaje się rozsądne, ale polscy przewoźnicy tego nie zauważają. Czeski producent SOR oferujący autobusy 2-osiowe z 4 wejściami specjalnie opracował nadwozie 3-drzwiowe na rynek polski:-) Dlaczego? bo dla polskich przewoźników 4-te drzwi to jeszcze jeden element autobusu, który może się zepsuć:-) Czy rozmowa o ergonomii wnętrza z ludzmi myślącymi tymi kategoriami ma sens? Przecież jak się wiatrołap uszkodzi to się zdemontuje i po kłopocie :-)Poza tym podział autobusu przegubowego, jak określa kolega "na pół", jest fizycznie niemożliwy, taki autobus nie pokonałby zakrętu, a dokładniej zajmowałby przy tym 2 pasy. W conecto można odnieść takie wrażenie w skutek znacznie przesuniętych 3cich drzwii. Pozdrawiam

  • JAKUB#Miłośnik Solarisa – 07.11.2016

    Naprawdę? Kto by pomyślał że może tak być

  • Niemiec – 07.11.2016

    @www: Duza ilosc miejsca rzezni? Sam se zamawiajacy decyduje, ile tam ma byc. Firma Autokraft ma np. tylko z prawej strony jedno miejsce na wozek inwalidzki, co oznacza, ze tam brakuje zaledwie 2 rzedy siedzen.Natomiast RSAG Rostock mial w Citaro G az 5 rzedow siedzen wysadconych na gigantyczna rzeznie..Z reszta nie narzekajcie na 3 drzwi w 15m busie lub 4 w przegubowym: W Niemczech potrafia miec w 15m zaledwie 1-2-0 a przegubowe z 4 drzwiami to juz luxus, bo zazwyczaj sa tylko 3 a wsiadac wolno tylko pierwszymi..

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....