TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Legnica odbiera nowe i "stare" Urbino [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 04.11.2016 18:46:56 18 komentarzy
Legnica odbiera nowe i "stare" Urbino [FILM]

4 listopada Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Legnicy odebrało wyjątkowy zestaw nowych autobusów ? trzy "stare" Urbino 15 i dwa Nowe Urbino 12. Już w poniedziałek nowoczesne "jamniki" dołączą do reszty "błękitnej" floty.

Przypomnijmy, że w ramach tego samego kontraktu już w czerwcu br. do Legnicy trafiło 10 Nowych Urbino 12, co oznacza, że tegoroczne inwestycje dolnośląskiego przewoźnika to:

  • 12 szt. Nowych Urbino 12

  • 3 szt. Urbino 15 (które tym samym dołączą do jednej piętnastki Solarisa zakupionej w 2014 r.)

Wszystkie Solarisy są przyjazne dla pasażerów, osób niepełnosprawnych oraz środowiska naturalnego i spełniając normę Euro 6.

? Konsekwentnie wymieniamy i będziemy wymieniać autobusy dla podniesienia komfortu i bezpieczeństwa podróżowania transportem publicznym. To też dodatkowa zachęta dla pasażerów oraz, co ważne, niższe koszty eksploatacyjne dla naszej spółki komunalnej. Już złożyliśmy wniosek o unijne dofinansowanie przyszłorocznego zakupu kolejnych ośmiu autobusów, w tym czterech hybrydowych ? powiedział prezydent miasta, Tadeusz Krzakowski.

Systematyczne inwestycje

Dzięki konsekwentnej polityce taborowej, flota MPK Legnica jest stale odmładzana. Obecnie przeciętny wiek 64 pojazdów eksploatowanych przez firmę zmniejszył się z 15 do 9 lat.

Autobusy "dwunastki", czyli liczące sobie 12 metrów długości, mogą przewozić łącznie 95 pasażerów, natomiast "piętnastki" ? aż 135, a także wózki dziecięce i inwalidzkie.

W każdym pojeździe siedzenia dla osób starszych, także tych z problemami w poruszaniu się, usytuowane są na niskich podłogach bez schodków. Każdy posiada cztery odpowiednio oznaczone kolorami i napisami miejsca dla kobiet ciężarnych i osób niepełnosprawnych.

Debiut ładowarek

Autobusy wyposażono w rampy umożliwiające wjazd różnego typu wózków dziecięcych i inwalidzkich, w tym o napędzie elektrycznym. Nowością są zewnętrzne tablice informacyjne dla osób niedowidzących oraz system zapowiedzi głosowych wewnątrz i na zewnątrz pojazdów. Przyciski STOP i otwierające drzwi są dodatkowo opisane alfabetem Braila. Absolutną nowością jest możliwość korzystania z gniazd USB do ładowania baterii telefonów komórkowych.

Nowe Solarisy posiadają pełną klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i kabiny kierowcy, funkcję obniżenia podwozia na przystankach, system detekcji ognia z urządzeniem gaszącym w komorze silnika, cyfrowy monitoring, monitor oraz autokomputer współpracujący z inteligentnym systemem zarządzania ruchem.

- Te autobusy oznaczają nową jakość naszych usług przewozowych ? mówił prezes MPK Legnica, Zdzisław Bakinowski.

Wtóruje mu Dariusz Lechowski, długoletni kierowca MPK Legnica: - Pod względem nowoczesności i komfortu, zarówno pasażerów, jak i kierowców, jesteśmy już w XXI wieku ? mówi. ? To wygoda i radość z podróżowania. Autobus ma 15 metrów, a prowadzi się, jak piórko. Kierowanie takim pojazdem jest wyróżnieniem.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Legnica
Solaris
Nowe Urbino
  • JAKUB#Miłośnik Solarisa – 04.11.2016

    Myślałem że Solaris Urbino 15 też będzie z IV-tej generacji,ale trudno.Przy okazji MPK Legnica planuje zakup kolejnych 8 autobusów w tym 4 hybrydoweHIP HIP! HURRA!!! :D

  • s – 04.11.2016

    Solaris zlomlaris

  • Michalk – 05.11.2016

    Kto jeszcze kupuje deskorolki??? W Warszawie już dawno przekonaliśmy się o tym że ten typ taboru to kompletne nieporozumienie. Manewruje się tym ciężej niż przegubem, a pojemność jest niewiele większa od solówki. Dlatego Warszawa naprawia błędy przeszłości i od ponad dekady nie zamawia już 15m.

  • JAKUB#Miłośnik Solarisa – 05.11.2016

    Jakie ''Deskorolki''??? :O

  • TomTom – 05.11.2016

    Deskorolki mają spory sens na liniach podmiejskich, gdzie liczy się sporo miejsc siedzących, a stojące to dodatek. W mieście to faktycznie średni pomysł

  • kubex – 05.11.2016

    Może nie w warszawsi ale na przykład na śląsku "piętnastki" zaczynają się pojawiać na przykład w PKM Katowice, bo jest dobrym kompromisem między kosztami operowania "dwunastki" a pojemnością "osiemnastki" (KZKGOP dalej nie rozróżnia między 18 a 15). PKM Jaworzno ma tego całkiem sporo, jeżdżą na międzymiastowych J i E do Katowic (chociaż mają jeździć niedługo przegubowe elektryki :/ ) i na kilku liniach w mieście. PKM Sosnowiec też ma tego dużo.

  • JAKUB#Miłośnik Solarisa – 05.11.2016

    Jak myślicie panowie.Czy we Wrocławiu jest szansa żeby kupować ''Deskorolki''?Jeśli tak to jaka by była marka?

  • TomTom – 05.11.2016

    W tej chwili tylko Solaris i MAN mają w ofercie deskorolki. We Wrocławiu lepsze byłyby tradycyjne przeguby ze względu na ich pojemność. Nie ma tam za wielu linii, na które trójośki pasują, więc przegub jest bardziej uniwersalny.

  • farafiu – 05.11.2016

    Szkoda, że powoli odchodzi się od 15 metrowców. Jedynie kilka miast będzie je posiadało w niedalekiej przyszłości. W GOPie jeszcze Gliwice i Sosnowiec używają deskorolki.

  • d – 05.11.2016

    Tylko czubki kupuja 15m.Strasznie sie manewruja a podatki sie placi za ilosc osi.Jak chca wieksza pojemnosc to niech se kupia Citaro LE MÜ, ktory ma nawet do 49 miejsc siedzacych.

  • Michalk – 06.11.2016

    Tylko właśnie 15m ma tę koszmarną wadę że niby oferuje pojemność zbliżoną do przeguba, a ilość drzwi solówki. Wymiana pasażerska to koszmar i wydłuża czas przejazdu. Jeżeli już miałoby być to kupowane to tylko w wersji 4 drzwiowej.

  • F – 06.11.2016

    Jest jeszcze jedna kwestia solaris jest współwłaścicielem MPK Legnica i dlatego tam solaris wciska swoje 15

  • kubex – 06.11.2016

    @farafiu: Katowice, Sosnowiec, Gliwice, Jaworzno, chyba Tychy i to tylko z PKMów bo prywaciarze też mają kilka.@Michalk: Czasy wymiany pasażerskiej nie są aż takie tragiczne, przynajmniej ja nie zauważyłem różnicy.

  • www – 06.11.2016

    Deskorolki przy wymianie pasażerów w szczycie rewelacyjne nie są, a to przez cofnięcie środkowych drzwi do tyłu. Taki sam problem mają przegubowe Conecto . Przegubowe Mercedesy nie są podzielone na pół tak jak stare urbino 18, czy many. Pierwszy człon jest wyraźnie dłuższy od drugiego. Przez to, że w Conecto drugie drzwi są wyraźnie cofnięte do tyłu wymiana pasażerów z "rzeźni", jeżeli jest tłok, jest problematyczna. Czas postoju na przystankach w szczycie wydłuża się znacząco. W Conecto MZA w przegubie są dodatkowo przeogromne wiatrołapy, które też mocno opóźniają wymianę pasażerów.Deskorolki faktycznie miałyby sens z podwójnymi drzwiami na środku. To samo dotyczy jednak autobusów, które mają układ taki jak Conecto. Trzeba pamiętać, że deskorolki mają jeden ogromny plus: dużą ilość miejsca w "rzeźni". Ten typ autobusu powinien się utrzymać, bo są linie na które świetnie się sprawdzają, a dwunastki nie dają rady.

  • JAKUB#Miłośnik Solarisa – 06.11.2016

    Zgadzam się z tobą www :D

  • Busiak – 06.11.2016

    Drodzy koledzy uzupełnię Wasze wypowiedzi o kilka kwestii technicznych. Wasze uwagi dotyczą głównie kwestii organizacji wnętrza, które nie są cechą konkretnej marki, a jedynie konsekwencją braku zainteresowania polskich zamawiających. Oni idą na łatwiznę i pozostawiają tą kwestię producentowi. Dodanie 4. drzwii do autobusów 15-metrowych zdaje się rozsądne, ale polscy przewoźnicy tego nie zauważają. Czeski producent SOR oferujący autobusy 2-osiowe z 4 wejściami specjalnie opracował nadwozie 3-drzwiowe na rynek polski:-) Dlaczego? bo dla polskich przewoźników 4-te drzwi to jeszcze jeden element autobusu, który może się zepsuć:-) Czy rozmowa o ergonomii wnętrza z ludzmi myślącymi tymi kategoriami ma sens? Przecież jak się wiatrołap uszkodzi to się zdemontuje i po kłopocie :-)Poza tym podział autobusu przegubowego, jak określa kolega "na pół", jest fizycznie niemożliwy, taki autobus nie pokonałby zakrętu, a dokładniej zajmowałby przy tym 2 pasy. W conecto można odnieść takie wrażenie w skutek znacznie przesuniętych 3cich drzwii. Pozdrawiam

  • JAKUB#Miłośnik Solarisa – 07.11.2016

    Naprawdę? Kto by pomyślał że może tak być

  • Niemiec – 07.11.2016

    @www: Duza ilosc miejsca rzezni? Sam se zamawiajacy decyduje, ile tam ma byc. Firma Autokraft ma np. tylko z prawej strony jedno miejsce na wozek inwalidzki, co oznacza, ze tam brakuje zaledwie 2 rzedy siedzen.Natomiast RSAG Rostock mial w Citaro G az 5 rzedow siedzen wysadconych na gigantyczna rzeznie..Z reszta nie narzekajcie na 3 drzwi w 15m busie lub 4 w przegubowym: W Niemczech potrafia miec w 15m zaledwie 1-2-0 a przegubowe z 4 drzwiami to juz luxus, bo zazwyczaj sa tylko 3 a wsiadac wolno tylko pierwszymi..

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....