Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lębork z kolejnymi nowymi Solarisami

infobus
28.01.2019 15:00
0 Komentarzy

Pięć nowoczesnych Solarisów zasili flotę pojazdów Zakładu Komunikacji Miejskiej w Lęborku. Dziś, 28 stycznia na placu Pokoju ZKM zaprezentował jeden z dwóch, które dotarły kilka dni temu do Lęborka.

Przypomnijmy, że rok temu zamówiono pięć „jamników” dla Lęborka– cztery „dwunastki” i jedną „dziesiątkę”. Wartość każdego autobusu to ponad 1 mln PLN brutto. Kolejne trzy pojazdy przyjadą do Lęborka, jeden w marcu i dwa w sierpniu. Zakup nowych autobusów sfinansowany został w ramach wartego 37, 5 mln PLN projektu unijnego „Lęborski Węzeł Przesiadkowy”.

W otwartej prezentacji autobusów uczestniczył burmistrz Lęborka Witold Namyślak, starosta powiatu lęborskiego Alicja Zajączkowska, radni miejscy i powiatowi, zaproszeni goście, media a przede wszystkim mieszkańcy. W ramach pokazu możliwości autobusu wykonany został promocyjny kurs na Osiedle Sportowa. Po drodze na każdym przystanku dosiadywali się nowi pasażerowie.

Nowy Urbino 12 dla Lęborka to autobus w niespotykanej w Polsce wersji wyposażenia. Autobus umożliwia podróż maksymalnie 89 pasażerom. 31 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. Skorzystać mogą w z dedykowanych dla Solarisa foteli Ster 8MU. Z niskiej podłogi mamy dostępnych aż 17 siedzeń. Wejście na pokład jest możliwe dzięki dwóm wejściom w niespotykanym w Polsce w autobusach miejskich klasy MAXI układzie 1-2-0. Zastosowano płaty drzwiowe firmy Ventura, a ich napęd to urządzenia od BODE.

W Lęborku chcieli solówek ze średnimi lub dużymi silnikami. Producent z Bolechowa kompletując powerpack'a miał na uwadze to wprost wyrażone oczekiwanie. Sercem pojazdu jest silnik DAF MX-11. To jednostkowa napędowa o pojemności skokowej nieco ponad 10, 8 l, która oczywiście spełnia normę Euro 6. Po uwzględnieniu wymagań przetargowych wydaje się, że Solarisa zamontował wersję silnika o mocy 210 kW i 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Motor zblokowany jest z sześciobiegową skrzynią biegów ZF Ecolife.

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia dziewięć uchylnych okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji i gniazd z portami USB. Poręcze posiadają diodowe podświetlenie. Biletomat i system informacji pasażerskiej dostarczył bydgoski Pixel. Nowością w Lęborku są głosowe zapowiedzi przystanków.

Zakład Komunikacji Miejskiej ma dobre doświadczenia z Solarisem. W jego barwach od czterech lat jeździ już jeden pojazd tej marki. Zakupione autobusy należą do najnowszej generacji produktów producenta z Bolechowa. To nie jedyna ważna zmiana w samorządowej miejskiej spółce.

Od 21 stycznia baza przewoźnika przeniosła się w nowe miejsce przy ulicy Warszawskiej 15A. W starej bazie autobusowej przy ulicy Łokietka w ramach programu Rewitalizacji budowany jest Klub Osiedlowy BAZA.

Flota ZKM w Lęborku liczy obecnie dziewięć pojazdów. Dwa z nich mają już ponad 20 lat. Zakup nowych autobusów znacznie odmłodzi flotę spółki i pozwoli po wybudowaniu Węzła Przesiadkowego na rozbudowanie sieci połączeń, m.in. w dzielnicy Lębork-Wschód czy w rejonie ulicy Harcerzy.

Komentarze