TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ładowarki do aut i autobusów. Od ABB [FILM]
- Opublikowano: 23.02.2020 15:00:20
Ładowarki do aut i autobusów. Od ABB [FILM]

ABB wygrało właśnie kolejny kontrakt na sieć ładowania pojazdów elektrycznych. W Holandii koncern realizuje projekt łączący ładowarki samochodowe z autobusowymi. W przypadku przedsiębiorstw inwestujących we własne ładowarki może warto przemyśleć taką opcję.

W lutym firma ABB otrzymała zamówienie na kolejne 324 stacje do ładowania pojazdów elektrycznych o mocy 350 kW. Klientem jest IONITY, która do końca tego roku chce zainstalować ładowarki w 24 krajach. To drugi etap rozbudowy europejskiej sieci do ładowania spod znaku tej firmy.

Europejska sieć

W 2018 roku ABB została wybrana na partnera technologicznego projektu i jako pierwsza w Europie dostarczyła ładowarki dużej mocy wykorzystujące kable chłodzone cieczą. Tamto zamówienie obejmowało 340 stacji do ładowania. Ich moc pozwala na naładowanie akumulatora w 8 minut. Przekłada się to na ok. 200 km zasięgu.

Jak dotąd IONITY, spółka joint venture utworzona przez Grupę BMW, Daimler AG, Ford Motor Company i grupę Volkswagena wraz z Audi i Porsche, uruchomiła 202 stacje ładowania na 18 europejskich rynkach. Ostatnio firma świętowała uruchomienie 200. stacji do ładowania w szwajcarskim Lully.

Ładowarki IONITY

Ładowarki, które zostaną dostarczone w ramach nowego zamówienia, posiadają najsmuklejszą jak dotąd konstrukcję ze wszystkich stacji ABB, pracują również ciszej niż inne modele. Dodatkowe usprawnienia to m.in. specjalny wyświetlacz i dłuższe przewody ze zintegrowanym mechanizmem zwijania. Ułatwia to podłączenie do gniazda ładowania oraz chroni kable przed kontaktem z podłożem i uciążliwym dla użytkowników zabrudzeniem.

– Dzięki skali zamówienia, wspólnie z IONITY możemy rozwijać indywidualne rozwiązania – powiedział Frank Muehlon, dyrektor biznesu e-mobility w ABB. – IONITY chce, aby podróżowanie samochodem elektrycznym przez Europę było równie łatwe, co samochodem z silnikiem spalinowym. Dzięki kolejnym dostawom jesteśmy coraz bliżej tego celu.

ABB dla autobusów

W 2019 r. ABB dostarczyło ponad 100 szybkich ładowarek i stacji dużych mocy na potrzeby holenderskiego przewoźnika Qbuzz.

W północnej części kraju, w prowincjach Groningen i Drenthe, ABB zainstalowała 62 stacje ładowania o dużej mocy (100 kW): w zajezdniach Qbuzz w Emmen, Appingendam, Stadskanaal, Oude Pekela, Zoutkamp, Surhuisterveen i Assen. Urządzenia pracujące w zakresie napięć 150-850 V DC będą wykorzystywane do ładowania autobusów w nocy. Z kolei na południowym zachodzie, na zajezdniach na terenie gminy Dordrecht, ABB zainstalowała 38 szybkich ładowarek Terra 54 50kW.

Firma dostarczyła również sześć stacji HVC-300 z odwróconym pantografem, przeznaczonych do ładowania na trasie, które umieszczono w różnych punktach sieci autobusowej wokół Dordrecht. To inteligentne rozwiązanie o mocy do 300 kW pozwala naładować autobus w czasie 3-6 minut, w zależności od tego, ile kilometrów brakuje do ukończenia trasy. W technologii szybkiego ładowania pantografowego autobus elektryczny jest zasilany prądem stałym z pantografu zamontowanego na obiekcie. Umożliwia to ładowanie autobusu bez opóźnień w rozkładzie jazdy.

– Nasze stacje dużej mocy pozwolą na szybkie i sprawne ładowanie dużej floty autobusów, pomagając w realizacji ambitnego celu, jakim jest zeroemisyjny transport publiczny. To będzie też świetny przykład dla innych europejskich krajów – powiedział Frank Muehlon, dyrektor biznesu e-mobility w ABB.

W przyszłości szybkie ładowarki ABB o mocy 50 kW pozwolą również Qbuzz oferować usługę ładowania dla samochodów prywatnych.

– Chcemy dawać operatorom rozwiązania na przyszłość. To możliwość wzmocnienia oferty, gdy nadejdzie właściwy moment. W ten sposób będziemy tworzyć przyszłość mobilności zarówno w transporcie publicznym, jak i prywatnym – dodał Muehlon.

Jak działają ładowarki ABB w Holandii - zobaczcie na filmie:

ABB w Polsce

Przy okazji warto dodać, że z początkiem 2020 roku nastąpiły zmiany organizacyjne w ABB w Polsce. Są one wynikiem trwającego procesu transformacji Grupy ABB, w ramach którego Biznes Produktów i Systemów Energetyki ABB zostanie sprzedany firmie Hitachi.

W związku ze wspomnianą sprzedażą, ze struktur ABB w Polsce wydzielono spółkę ABB Power Grids Poland Sp. z o.o. Z dniem 1 stycznia br. jej prezesem został Paweł Łojszczyk. W ABB pracuje prawie 30 lat. W latach 2013-2019 był prezesem zarządu ABB Sp. z o.o. Obecnie funkcję prezesa ABB Power Grids Poland Sp. z o.o. łączy z obowiązkami dyrektora zarządzającego ABB Power Grids w Czechach, Słowacji i Bułgarii.

Jednocześnie z dniem 1 stycznia 2020 roku prezesem zarządu ABB Sp. z o.o. został Tomasz Wolanowski.

-"Inwestujemy w Polsce około 100 mln złotych rocznie. Chcemy wykorzystać potencjał rynku, który zmienia się zgodnie z ideą cyfryzacji i przemysłu 4.0. Dla krajowej organizacji ABB wiąże się to m.in. z implementacją nowego modelu biznesowego, dalszymi inwestycjami w nasze fabryki oraz rozwojem lokalnych jednostek badawczo-rozwojowych, które pozwalają nam zachować konkurencyjną przewagę – powiedział Tomasz Wolanowski.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ładowarka
elektrobus
ABB
Holandia
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....