Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

KZK GOP stawia na Euro 6

infobus
22.10.2015 11:24
0 Komentarzy

26 września br., Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego w dziale zamówień publicznych zamieścił ogłoszenie nowego przetargu na pospieszną linię 820 ? łączącą Tarnowskie Góry z centrum Katowic.

Organizator po raz pierwszy wymaga od wykonawcy wdrożenia 8 szt. przegubowych autobusów wyprodukowanych w 2015 roku i spełniających normy czystości emisji spalin ? Euro 6.

Osiem przegubowych autobusów musi spełniać następujące wymagania:

  • liczba miejsc siedzących w autobusie nie może być mniejsza niż 25% ogólnej, wskazanej przez producenta pojemności autobusu; 20% spośród miejsc siedzących (typu nieuchylnego) dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi: siedzenia typu 1? liczone są jako pojedyncze siedzenie; wszystkie siedzenia typu miejskiego, z miękką wkładką na siedzisku i oparciu; siedzenia o dużych walorach estetycznych, odporne na ścieranie i zabrudzenia, łatwe do utrzymania czystości,

  • drzwi pasażerskie ? co najmniej czworo drzwi o szerokości minimalnej 1200 mm; każde z drzwi wyposażone w układ automatycznego powrotu po napotkaniu oporu przy zamykaniu, chroniący pasażera przed przyciśnięciem (rewersyjne drzwi przy zamykaniu); drzwi rozmieszczone równomiernie na całej długości prawej ściany, uruchamiane mechanicznie ze stanowiska kierowcy spełniające wymogi techniczne ujęte w Polskiej Normie PN-S-47010,

  • wyposażone w co najmniej 7 kamer (co najmniej 5 kamer monitorujących wnętrze pojazdu oraz co najmniej 2 kamery na zewnątrz pojazdu) posiadających możliwość rejestracji obrazu i jego przechowywania przez okres co najmniej 7 dni

  1. wyposażone w urządzenia zapewniające bezprzewodowy dostęp do Internetu WiFi oraz ładowarki USB dla urządzeń mobilnych.

Oprócz tego KZK GOP wymaga w autobusach pakietu następujących udogodnień dla niepełnosprawnych:

– przestrzeń specjalna dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich wyposażona w urządzenia przytrzymujące, zapewniające stabilność wózka inwalidzkiego,

– układ przyklęku umożliwiający obniżenie podłogi pojazdu do wysokości przystanku,

– przyciski „na żądanie” w ilości co najmniej 9 sztuk, rozmieszczone równomiernie w okolicy przestrzeni drzwi pasażerskich, zapewniających łączność pasażerów z kierowcą (z dodatkowymi oznaczeniami w alfabecie Braille'a), wyróżniające się kolorami kontrastującym z otoczeniem,

– co najmniej 4 siedzenia specjalne o wyróżniającej się barwie,

– odpowiednie piktogramy odnoszące się do osób z niepełnosprawnością,

– poręcze i uchwyty o barwie kontrastującej z otoczeniem,

– podłoga pojazdu wyłożona materiałem przeciwpoślizgowym,

– osłony krawędzi stopni wykonane w sposób minimalizujący ryzyko potknięcia się, w kolorze kontrastującym z otoczeniem,

– dodatkowe oświetlenie zewnętrzne nad wszystkimi drzwiami w pojeździe,

– co najmniej 4 przyciski umożliwiający samodzielne otwarcie drzwi przez pasażera umiejscowione wewnątrz autobusu,

– co najmniej 4 przyciski umożliwiający samodzielne otwarcie drzwi przez pasażera umiejscowione na zewnątrz autobusu.

Jaki przegub?

Świadczenie usług autobusowego transportu publicznego na ww. liniach komunikacji miejskiej trwać będzie 96 miesięcy. Planowane rozpoczęcie realizacji usługi ? od dnia 1 stycznia 2016 roku.

Na stronie KZK GOP pojawiły się również zapytania ofertowe, z których jasno wynika, że przewoźnicy zainteresowani są zakupem przegubowych autobusów SOR NB18. Do tej pory jednak organizator nie wymagał wprowadzenia autobusów wyposażonych w najnowsze jednostki spełniające restrykcyjne normy Euro 6.

Przypomnijmy, że jeszcze w tym roku do katowickiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej dotrze 15 szt. nowych niskopodłogowych Solarisów Urbino 18 wyposażonych właśnie w silniki spełniające powyższe normy. Czy to oznacza, że PKM wystartuje w przetargu? Niebawem się o tym przekonamy. Otwarcie ofert nastąpi już 10 listopada br. Warto nadmienić również to, że do tej pory 820 obsługiwana jest przez PKM Świerklaniec wszelakiej maści taborem, jednak najczęściej można tam zobaczyć przegubowe MAN-y Lion's City.

Parametry linii nr 820

  • relacja: Tarnowskie Góry Dworzec ? Katowice Mickiewicza,

  • kursuje: codziennie w godz. 03:35÷00:08,

  • dobowa praca eksploatacyjna: dni robocze – 2.997,50 wzkm,

  • dni wolne – 2.125,50 wzkm,

  • wozogodziny ogółem: dni robocze – 139:16 h, dni wolne ? 92:56 h,

  • wozogodziny postoju: dni robocze – 38:26 h, dni wolne ? 25:57 h,

  • średnia prędkość eksploatacyjna: dni robocze – 21,52 km/h, dni wolne ? 22,87km/h,

  • średnia prędkość komunikacyjna: dni robocze – 29,73 km/h, dni wolne ? 31,73 km/h,

  • długość trasy: 27,10/27,40 km.

Przewidywana całkowita praca eksploatacyjna w okresie realizacji umowy na ww. liniach wynosi tabor CN ? 8.000.000 wzkm.

Komentarze