Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kutno z pierwszymi elektrobusami. Od Solarisa

infobus
23.03.2020 11:00
0 Komentarzy

Pierwsze trzy elektryczne autobusy Solaris Urbino 12 electricdotarły już do Kutna. Łącznie będzie ich sześć. To pierwsze elektrobusy we flocieMiejskiego Zakładu Komunikacji w Kutnie.

Pierwsze trzy elektryczne autobusy Solaris Urbino 12 electricdotarły już do Kutna. Łącznie będzie ich sześć.

To pierwsze elektrobusy we flocie Miejskiego ZakładuKomunikacji w Kutnie.

Od kwietnia

Pojazdy trafią na ulice miasta już w kwietniu br. Każdy znich nosi imię ważnej postaci związanej z naszym miastem, w tym m.in. TomaszaKlepy – pierwszego burmistrza Kutna w II RP, twórcę anestezjologii polskiej draStanisława Pokrzywnickiego, czy pisarza Szaloma Asza.

Autobusowe zamówienie to ostatni element dużego projektuunijnego, który miasto realizowało na przestrzeni ostatnich lat. Dotychczaszmodernizowano bazę MZK oraz rozbudowano budynek dyspozytorni. Przy ul. 3-goMaja wybudowano zatokę postojową, zamontowano 50 nowych wiat przystankowychoraz elektroniczne tablice informacyjne. Wprowadzono także elektroniczny systemwspomagania zarządzania całą siecią komunikacji miejskiej.

Kutnowskie elektryki

Przypomnijmy, że umowa na autobusy elektryczne dla MZK Kutnopodpisana została 3 czerwca. Kontrakt o wartości blisko 14 milionów PLN bruttozrealizowany zostanie w dwóch transzach:

  • 3 pojazdy trafią do Kutna w marcu 2020,

  • 3 pozostałe pojazdy – w sierpniu 2020.

Kutno zamówiło u polskiego producenta 6 nowoczesnych,bezemisyjnych autobusów elektrycznych Solaris Urbino 12 electric. Do napęduelektrobusów posłuży centralny silnik trakcyjny TSA o mocy 160 kW. Energianiezbędna do jego napędzania gromadzona będzie w zestawie baterii typu SolarisHigh Power o pojemności 116 kWh. Pojazdy zostaną przystosowane do zajezdniowegoładowania poprzez złącze plug-in, jak i szybkiego ładowania w standardzieOppCharge – poprzez pantograf opuszczany ze stacji ładującej na zamontowane nadachu pojazdu szyny kontaktowe.

Kontrakt opiewa na 13 951 890 PLN brutto. A to daje 1 890500 PLN netto za elektrycznego Nowego Urbino 12 bez SIP. A więc bardzoprzyzwoicie. Zamówione przez MZK Kutno pojazdy zostaną wyposażone w szeregelementów wpływających na poprawienie komfortu oraz poziomu bezpieczeństwapasażerów. Wśród nich wymienić można układ klimatyzacji przestrzenipasażerskiej, system monitoringu wizyjnego, energooszczędne oświetlenie wtechnologii LED czy zamontowane w poręczach gniazda USB, dzięki którympasażerowie będą mogli naładować swoje urządzenia mobilne. Na pokładzieelektrobusów z Bolechowa nie zabraknie również systemu detekcji i gaszeniapożaru. Zgodnie z zamówieniem, podpoznański producent wyposaży pojazdy w kabinykierowcy typu zamkniętego, będące rozwiązaniem podnoszącym bezpieczeństwokierujących pojazdem.

19 miasto

Dzięki podpisanej umowie, Kutno zostało 19 miastem w Polsce,do którego trafią elektryczne autobusy z Bolechowa. Ogółem, w całej Europie sąto już 62 miasta, od mroźnej północy aż po gorące południe kontynentu. Łącznydystans pokonany do tej pory przez bezemisyjne pojazdy wyprodukowane przezpodpoznańskiego producenta przekroczył już 14 milionów kilometrów.

Dodajmy, że pod koniec 2019 roku MZK Kutno odebrało także pięćnowych Solarisów klasy MIDI, o których pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ.

Dwa z nich spółka kupiła za gotówkę, natomiastpozostała trójka wzięta została w siedmioletni leasing. Były to pierwsze kutnowskieautobusy w różanych barwach.

Komentarze