TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kutno decyduje się na Solarisa i Ekoenergetykę
INFOBUS.PL - Opublikowano: 21.05.2019 16:00:21
fot. UM Kutno

W Kutnie rozstrzygnięto dziś, 21 maja pierwszy z trzech przetargów taborowych. Miasto kupi sześć elektrobusów od Solarisa, a ładowarki dostarczy i uruchomi Ekoenergetyka. Wszystko będzie gotowe w przyszłym roku.

Ładowarki i...

O kutnowskim "e-przetargu" pisaliśmy tutaj. W jednej z części miasto chciało wyłonić dostawcę dwóch szybkich ładowarek pantografowych o mocy 400 kW i sześciu wolnych plug-in o mocy 40 kW. Urządzenia mają zostać dostarczone i uruchomione w ciągu maksymalnie dziewięciu miesięcy od podpisania umowy.

... sześć "e-dwunastek"

W drugiej części natomiast miasto szukało dostawców sześciu elektrobusów klasy MAXI. Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości całkowitej 11,5 - 12,5 m, szerokie na 2,4 - 2,55 m i nie wyższe niż 3,35 m. Każdy musi umożliwiać podróż min. 70 pasażerom, w tym przynajmniej 28 na miejscach siedzących, najlepiej na fotelach Ster MX. Przynajmniej 10 siedzeń ma być dostępnych z niskiej podłogi.

Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia układzie 2-2-2. "Elektryki" muszą być napędzane centralnie zabudowanym silnikiem trakcyjnym. Musi to być jednostka o mocy min. 155 kW. Pojazdy mają posiadać baterie o pojemności min. 115 kWh. Zasięg bez konieczności doładowywania w warunkach testu SORT2 powinien być nie mniejszy niż 50 km. Zasobniki będą objęte siedmioletnią gwarancją lub do osiągnięcia przebiegu 490 000 km. Po tym okresie baterie mają zapewniać pokonanie dystansu min. 50 km na jednym ładowaniu przy jednoczesnym założeniu, że spadek ich pojemności będzie nie większy niż 20%.

Szczegółowo wymagania miasta opisaliśmy tutaj. Elektrobusy będą przekazane miastu dwuetapowo. Pierwsza trójka ma zostać dostarczona w ciągu maksymalnie 11 miesięcy od podpisania umowy. Pozostałe mają przyjechać później, w ciągu 16 miesięcy od zawarcia kontraktu. Dodatkowe punkty można jednak zdobyć dzięki skróceniu każdego z tych terminów o dwa miesiące.

E-oOferty

Na "e-zakupy" Kutno dysponowało budżetem w wysokości 17 317 785 PLN brutto. Jego lwia część to oczywiście zakup elektrobusów. To zadanie według szacunków miasta miało pochłonąć maksymalnie 15 867 000 PLN brutto. To oznacza, że koszt pozyskania jednej elektrycznej "dwunastki" bez SIP przyjęto w Kutnie na poziomie 2 150 000 PLN netto. Miasto od początku miało w tym zakresie powody do zadowolenia.

Tańszą ofertę przedstawił Solaris. Producent z Bolechowa przygotował propozycję opiewającą na 13 951 890 PLN brutto. Dało to więc cenę jednostkową 1 890 500 PLN netto za elektrycznego Nowego Urbino 12 bez SIP.

Drugim oferentem było Volvo. Ta propozycja z kolei opiewała na 15 424 200 PLN brutto. A to dawało 2 090 000 PLN netto za jednego 7900 electric w wersji bez wyposażenia. Obaj oferenci zaproponowali przyspieszenie dostaw o premiowane przez Kutno dwa miesiące.

Teoretycznie trochę zabrakło natomiast do ładowarek. Szacunki miasta w tym zakresie wyniosły 1 450 785 PLN brutto, a więc średnio 147 437,50 PLN netto za jedno urządzenie. Jako jedyna wystartowała w tym zadaniu zielonogórska Ekoenergetyka. Jej propozycja to 2 011 050 PLN brutto i jednoczesne przyspieszenie uruchomienia ładowarek w ciągu siedmiu miesięcy. To oznaczało średnią cenę ładowarki w wysokości 204 375 PLN netto.

Rozstrzygamy i nie dokładamy

21 maja poznaliśmy rozstrzygnięcie przetargu, które było formalnością. W zadaniu na elektrobusy miasto jako zwycięzcę wskazało na Solarisa. Oszczędności, które dzięki temu wygenerowano pozwoliły z kolei na zaakceptowanie oferty Ekoenergetyki. W tej sytuacji pozostaje czekać na podpisanie umów.

Nie tylko elektrobusy

Autobusy elektryczne to nie jedyne nowe pojazdy, które pojawią się w Kutnie. MZK prowadzi obecnie dwa przetargi na zakup łącznie pięciu nowych autobusów klasy MIDI. Dwa spółka kupi za gotówkę, natomiast pozostała trójka będzie wzięta w siedmioletni leasing. Ich dostawy zostaną zrealizowane jeszcze w tym roku.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Kutno
MZK Kutno
Solaris
Volvo
Ekoenergetyka
elektrobus
ładowarka
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....