TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kto wygra w Warszawie? Solaris? Ursus? BYD? Volvo? [SONDA]
InfoBus.pl - Opublikowano: 08.05.2017 19:11:17 12 komentarzy
Kto wygra w Warszawie? Solaris? Ursus? BYD? Volvo? [SONDA]

Już jutro, 9 maja 2017 r., stołeczne Miejskie Zakłady Autobusowe otworzą oferty w przetargu na zakup 10. elektrobusów. Tradycyjnie zapraszamy do naszej zabawy w typowanie zwycięzcy warszawskiego e-kontraktu.

Murowanymi oferentami w Warszawie są Solaris i Ursus. Po Rzeszowie wiemy, że Volvo także dysponuje już gotowym elektrobusem i pewnie będzie chciało pokazać się w stolicy. "Czwartym do brydża" może okazać się chiński BYD, która ma już długą warszawską historię. Ktoś jeszcze? Niewykluczone, w końcu MZA uczestniczy w paneuropejskim projekcie ZeEUS, a plany zakupu 130 elektrobusów do 2020 r. na pewno odbiły się szerszym echem. Za moment się o tym dowiemy.

Trzy razy po 10 sztuk

Będzie to kolejna, trzecia już, partia elektrobusów zamawianych przez MZA Warszawa. Wraz z pojazdami zakontraktowanymi w grudniu 2016 r. w firmie Ursus (których dostawa zaplanowana jest na przełom lipca i sierpnia 2017 r.) warszawska flota elektrobusów wzrośnie w tym 2017 r. o 20 sztuk, a w sumie wyniesie 30 sztuk. Równolegle spółka rozstrzyga przetarg na 80 konwencjonalnych pojazdów.

-"Wszystkie nowe pojazdy powinny pojawić się w Warszawie w tym roku, co oznacza wprowadzenie w tym roku przez MZA do ruchu 100 autobusów. Zastąpią one wycofywane Solarisy Urbino 15, Jelcze M121M (całkowite zakończenie eksploatacji tego typu pojazdów), MAN-y NM 223 (zakończenie eksploatacji typu) oraz MAN-y NG 313 – powiedział Adam Stawicki, rzecznik MZA Warszawa. - Autobusy będą spełniały wszystkie wymagania ZTM, oprócz tego oferenci będą mogli uzyskać dodatkowe punkty za zastosowanie energooszczędnych rozwiązań takich jak panele fotowoltaiczne na dachach oraz system rekuperacji (odzysk energii podczas hamowania pojazdu)."

Jakie elektryki?

Zgodnie z ogłoszonym dzisiaj zamówieniem Miejskie Zakłady Autobusowe chcą wyleasingować 10 sztuk fabrycznie nowych, 12 metrowych, elektrycznych autobusów miejskich wraz z ładowarkami plug-in. Termin dostawy to 252 dni. Zastosowane kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty są mocne ekonomicznie i bez zbędnych ozdobników - podobnie zresztą jak w pierwszym tegorocznym zamówieniu. To:

  • Cena - Waga: 88

  • Parametry techniczne / Waga: 8

  • Parametry ekologiczne / Waga: 4

Elektryczna historia

Przypomnijmy, że od początku lipca 2015 r. po Warszawie jeździ 10 autobusów elektrycznych Solaris Urbino 12 electric, które zostały wybrane przez MZA w ramach przetargu (drugą, tańszą ofertę złożyła wówczas marka BYD, ale po serii odwołań w KIO została ona odrzucona). 12-metrowe pojazdy można spotkać na linii 222. Każdy z nich pokonuje w dzień powszedni 1200 kilometrów, a w święta o 150 kilometrów mniej. Pojazdy wymagają ładowania nocnego i doładowania w ciągu dnia. Zdaniem MZA koszty ich eksploatacji są czterokrotnie niższe niż w przypadku tradycyjnych pojazdów spalinowych. Do przejechania jednego kilometra Solaris Urbino 12 electric zużywa około 1,35 kWh energii. Przejazd 100 kilometrów kosztuje więc cztery razy mniej niż w przypadku klasycznego Solarisa Urbino 12, który zużywa ok. 40 litrów ON na 100 kilometrów. W 2015 r. MZA zapłaciło za 10 elektrobusów Solarisa prawie 22 miliony złotych. Z kolei rok później, ogłoszony przez MZA przetarg na kolejnych dziesięć elektrobusów wygrała lubelska spółka Ursus (z ofertą na kwotę blisko 25 mln zł), która pokonała 2G Bus & Coach z ceną 23,6 mln zł oraz Solarisa z ceną 26,4 mln zł. Ursus wystartował w przetargu z modelem City Smile 12 LF electric. I takie właśnie pojazdy mają pojawić się w stolicy w ciągu 245 dni od dnia udzielenia zamówienia, czyli planowo w połowie wakacji. Autobusy będą ładowane na dwa sposoby - plug in i pantograf. Pierwsza szyba ładowarka została już zainstalowana przez firmę Ekoenergetyka na Mokotowie, na pętli Spartańska.

Zapraszamy do zabawy w typowanie e-zwycięzcy w Warszawie!


Sonda: Tegoroczny przetarg MZA Warszawa na zakup 10 elektrobusów wygra:

BYD z model K9
2 (2.4 %)
Solaris z Nowym Urbino 12 elecrtic
29 (34.9 %)
Solaris z Urbino 12 elecrtic III generacji
11 (13.3 %)
Ursus z City Smile 12LFE
34 (41 %)
Volvo z 799 electric
6 (7.2 %)
inny producent
1 (1.2 %)
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZA Warszawa
przetarg
elektrobus
  • marek – 08.05.2017

    czy ktoś wie jaki model zaproponował mercedes w wcześniejszym przetargu.

  • Fjodor – 08.05.2017

    A czy Solaris w ogóle wystartuje?? Podobno nie...

  • Ondianin – 08.05.2017

    88% to kryterium ceny, więc Ursus ma wygraną w kieszeni.

  • ! – 08.05.2017

    byle nie ursus!!

  • hahaha – 09.05.2017

    ursus wyglada jak nowy conecto.

  • kubex – 09.05.2017

    Solaris poddał ostatni Warszawski przetarg, i kilka innych przy okazji (między innymi Katowice które były przez kilka lat bastionem Solarisa). Myślę że w tym też nie wezmą udziału. Ursus może, ale nie jestem pewien. Szczerze myślę że faktycznie do Warszawy wjedzie Volvo. U Chińczyków zawsze można się do czegoś przyczepić i ich wykluczyć.

  • kuu – 09.05.2017

    Dlaczego Solaris się poddaje ostatnio?

  • 195 – 09.05.2017

    Dlatego, że mierzy siły na zamiary. Spiętrzenie zamówień

  • Passenger – 09.05.2017

    Solaris ma sporo zamówień z zagranicy i nie wyrabia z produkcją...

  • wojt – 09.05.2017

    no i o 700.000 ursus drozszy

  • Warszawa – 09.05.2017

    https://www.youtube.com/watch?v=YjC1ROiBQco

  • Zdzislaw – 11.05.2017

    Solaris sie boi PiSu. Przestali ustawiac przetargi pod Solarisa... serio. Zobaczycie niebawem.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....