TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kto kupi Autosan za 50 mln zł?
INFOBUS - Opublikowano: 18.06.2014 19:58:11 31 komentarzy
Kto kupi Autosan za 50 mln zł?
Żadna oferta nie wpłynęła w przetargu na kupno fabryki Autosanu z Sanoka (Podkarpackie). W nowym przetargu cena wywoławcza będzie obniżona o 6 mln zł - poinformował PAP we wtorek syndyk masy upadłościowej sanockiej firmy Ludwik Noworolski. Autosan jest w upadłości likwidacyjnej od początku października ub.r. Wniosek o upadłość zgłosił zarząd spółki. Kilka dni później Grupa Sobiesław Zasada, do której należała spółka, poinformowała o sprzedaniu za symboliczną kwotę pakietu akcji Autosanu prywatnej osobie. Prokuratura Okręgowa w Krośnie prowadzi śledztwo ws. upadłości fabryki. Obecnie Autosanem zarządza syndyk, który ponownie zatrudnił ok. 350 osób z prawie 500-osobowej załogi. Zakład wciąż produkuje m.in. autobusy i realizuje kontrakty zawarte przed upadłością i zdobywa nowe. W pierwszym kwartale tego roku fabryka wyprodukowała siedem autobusów. W produkcji jest kolejnych kilkanaście pojazdów. W pierwszym przetargu na sprzedaż zakładu cena wywoławcza została ustalona na ponad 56 mln zł. Jak powiedział PAP Noworolski, kilka podmiotów pytało o ofertę i było zainteresowanych bliższymi informacjami. - \'Niestety nikt nie zdecydował się złożyć pisemnej oferty. Mam nadzieję, że uda się za drugim razem\' - dodał. Cena, która została ustalona w nowym przetargu - 50 mln zł - nie obejmuje zapasów, produkcji w toku oraz gotowych wyrobów. Potencjalny nabywca będzie musiał za to dodatkowo zapłacić. Otwarcie ofert zaplanowano na 14 października br.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PolskiBus.com
  • Teofilow – 18.06.2014

    Jeszcze raz dziekujemy polskim przewoznika, ktore perferuja produkowane autobusy poza polska, zwlaszcza nawet poza UE w Turcji!

  • siwy – 18.06.2014

    Teofil , czyżby chodziło Ci o producenta co ma lgo z "Lwem" ? A po za tym, pisz trochę bardziej składnie, ..no chyba że miałeś zwolnienie w szkole z tych lekcji, gdzie uczyli poprawnej polszczyzny, no to sorry !?!

  • solaris150 – 18.06.2014

    ja kupię ale szukam wspólników ;)

  • www – 19.06.2014

    Z czym do ludzi? Autosan przespał całe lata, a świat poszedł do przodu. Porównanie wyrobów autosana z solarisem, solbusem, czy amz wypada blado. Olewanie klientów całymi latami wychodzi bokiem. W 2014 roku sprzedają lidery? Tak jechać dalej się nie da. Po prostu nie mają dobrych produktów. Dzisiaj nawet świetni kiedyś producenci autobusów walczą o przeżycie. Rynek się zmienia, a niektórzy nie potrafią dostosować się do potrzeb rynku i giną. To samo czeka autosana, bo ten rynek jest bardzo trudny, a liczą się produkty, a nie miejsce gdzie się je produkuje. No i cena oczywiście.

  • obserwator – 19.06.2014

    zdecydowanie jest lepszy Autosan od syfbusa(solbusa) czy doświadczalnego amz

  • obserwator – 19.06.2014

    zdecydowanie jest lepszy Autosan od syfbusa(solbusa) czy doświadczalnego amz

  • Teofilow – 19.06.2014

    @siwy: MAN produkuje chociaz w Polsce, wiec o to nie chodzilo. BTW. W niemieckiej szkole nie ucza polskiego, sorry, taki mamy klimat!

  • hss – 19.06.2014

    Solaris też by prawie przespał

  • hss – 19.06.2014

    Gdyby Solaris sie nie opamiętał i nie podjał by decyzji o nowym solarisie który będzie za kilka lat tez by padł ,kto by kupował tak stary model

  • hss – 19.06.2014

    Jak nie za pierwszym to powinno za drugim razem się udać

  • wsh – 19.06.2014

    Nie najlepsza sytuacja oby sie udało

  • hss – 19.06.2014

    Plan był interesu w Rosji i co cisza

  • hss – 19.06.2014

    Co z interesem w Rosji? nici?

  • Fred – 19.06.2014

    Cóż za wyróżnienie solarisa,solbusa i amz wywyższając te firmy nad autosanem .Autosan jak jelcz troche przespał lata i teraz ma za to problemy ale inni to żaden wzór .

  • Fred – 19.06.2014

    AMZ i miejskie autobusy cóż to tylko ułamek produkcji taka nisza dla tej firmy ,Solbus nic szczególnego a Solaris idzie na laurach z przed lat 10 kiedy zadebiutowała trójka i wciąz ją klepią .Berlin,Budapeszt,Wiedeń,Paryż ostatnio były w tych miastach mega przetargi Solaris już nigdzie nie wygrał dlaczego wiadomo nikt nie kupi starzejącego sie modelu mając nowszą i bardziej renomowana konkurencje

  • sd – 19.06.2014

    Jak nie za pierwszym to może za drugim razem powinno sie udac

  • sd – 19.06.2014

    Oby sie udało za kilka miesiecy

  • www – 19.06.2014

    W tym tkwi różnica. Solaris przygotowuje nowy model autobusu miejskiego - fakt obecny jest już przestarzały, ale nie da się ukryć, że jest to autobus przestronny, czego nie da się powiedzieć o mercedesie (brrrrr - poza tym jest na razie ok), solarisie, manie. ssporo wpadek i to też fakt, a na dodatek twierdzili, że wszystko jest ok. Klientów w Polsce też olewali czego efektem jest na przykład wawa, która kupiła mercedesy, a teraz solbusa. No właśnie, solbus sprzedaje autobusy do wawy od paru lat i narzekać na nie za bardzo nie można. A ile autobusów sprzedał autosan do wawy? Nawet nie próbowali? Te które dawno temu sprzedali jeszcze jeżdżą, jeszcze... Opinię mają wspaniałą:-( Nie da się ukryć, że amz bardziej jest znany z przeróbek merców na autobusy dla prywaciarzy niż z autobusów, ale dopiero weszli na rynek pełnowymiarowych autobusów i przynajmniej widać, że im się chce. Inna sprawa to dywersyfikacja produktów amz w różnych segmentach rynku i ciągły postęp - tak się prowadzi biznes. I jakościowo są ok, czego nie można powiedzieć o autosanach zrobionych na tych samych mercach. W czym był problem u autosana? Ano w jakości. O braku nowoczesnych produktów nie warto nawet pisać. Próbowali, ale to nie było to czego można by po nich oczekiwać. Na takie teraz nie ma co nawet liczyć. Przykre, ale prawdziwe. Całymi latami autosan żył z gimbusów i zamiast zainwestować w coś dobrego to po prostu żyli marzeniami. No przygotowali niby nowe produkty. Ale dlaczego odbiegały od potrzeb rynku? Problemy autosana ciągną się od lat. Jeżeli nie znajdą się nowi pracownicy, którym się będzie chciało to nic z tego nie będzie. Na rynku mogą się utrzymać podmioty tylko takie, które walczą, a nie płaczą, że jest źle, bo zawsze będzie raz dobrze, a raz gorzej. Kto by pomyślał 10 lat temu, że będziemy miel dobre firmy i produkty na kolei? A tak jest, a na dodatek firmy rozwijają się. Walczą między sobą, ale idą do przodu - rywalizują ze sobą, co jest dobre dla rozwoju.

  • PR100 – 19.06.2014

    @Fred. Chyba żartujesz? Lion's City to ta sama epoka co Urbino! Poza tym autobusów nie zastępuje się nowymi modelami co kilka lat, niektórzy chyba patrzą na ten segment jak na osobówki.

  • solaris150 – 19.06.2014

    zamiast tu narzekać na autosana jakie on to błędy zrobił to powinniście w swoich firmach zaproponować prezesowi aby przetestował i kupił autobusy marki autosan. Kto je ma to wie że to solidne autobusy, ale lepiej jest marudzić jacy to oni są. Solaris, MAN, Solbus te firmy nie są święte, mają swoje też za uszami i jakoś szczególnie nikt na nich nie pluje.

  • COUNT – 19.06.2014

    Solaris, AMZ, Solbus, MAN, itp. NIE BYLI własnością f-my ZASADA ! Bo by zdecydowanie inaczej przędli. I może nawet nie tak jak ciągle krwawo broniący się Autosan.. Taka jest PRAWDA..Ale teraz nikt o tym jak widzę NIE PAMIĘTA !!!!

  • Niby rajdowiec – 19.06.2014

    Co racja to racja COUNT. Dziś Autosan były daleko przed tymi firmami gdyby nie to Z.

  • rr – 20.06.2014

    Realna wartość Autosana jest grubo poniżej 10mln zł. tam nic niema poza długami zobowiązaniami i złą opinią. Dodatkowo kupe kasy jeszcze trzeba dołożyć na nowe konkurencyjne modele marketing itd. Więc ktoś nawet mając 10mln to wolał będzie od podstaw zbudować zakłąd bez ogonów.

  • AK – 20.06.2014

    Autosan za późno wszedł w autobusy miejskie. Na samych gimbusach i międzymiastowych jak widać długo się nie pociągnie. Ogólnie szkoda, bo już przez chwilę wydawało się, że jednak się utrzymają.

  • mickam – 20.06.2014

    Wydawało się jak zdobyli Lublin, ale wiadomo jak działali menagerowie... i taki jak widać jest tego efekt.

  • @mickam – 21.06.2014

    Sprzedali też trochę do innych miast, ale jak widać to wszystko było za mało.

  • JZ – 22.06.2014

    Sedno problemów Autosana tkwi w tym, że był własnością Pana Zasady. To on doprowadził firmę do obecnego stanu. Tam potrzebne były inwestycje, a ten Pan wolał wydrzeć kasę.

  • Głos Poznania – 22.06.2014

    AUTOSAN podzielił los CAŁEGO DUMNEGO POLSKIEGO PRZEMYSŁU MOTORYZACYJNEGO !!! I tylko on jeszcze pozostał i mimo draństwa jakiego na nim dokonał bezkarny "pan" Z.... ! Może warto mu pomóc Panowie tamtejszego Okolicznego Estabiliszmentu ??

  • jarek – 23.06.2014

    A ja proponuje oddać związkom zawodowym oni zawsze mają cudowne pomysły to teraz też napewno coś wymyślą wspaniałego.

  • tantus – 23.06.2014

    @www: "Autosan przespał całe lata, a świat poszedł do przodu. Porównanie wyrobów autosana z solarisem, solbusem, czy amz wypada blado." Niby w którym miejscu? Radę pojechać do Puław albo Tarnowa i popytać o opinie na temat tamtejszych Solbusów. "Olewanie klientów całymi latami wychodzi bokiem. W 2014 roku sprzedają lidery? Tak jechać dalej się nie da" No popatrz, a SOR w najlepsze sprzedaje konstrukcje opracowane w 1993 r., że nie wspomnę o Bovie, która nadal sprzedaje Futurę opracowaną na początku lat 80. Autosan opracował przecież Eurolidery - zupełnie nową konstrukcję autobusów międzymiastowych - i co? W 2009 r. rynek autobusów międzymiastowych się załamał i dziś trudno sprzedać na nim coś droższego i nowocześniejszego, niż Lider 9. A na wejście w segment autobusów miejskich zielone światło dostali dopiero w 2009 r. - o kilka lat za późno. Nie ma żadnych wątpliwości, że podstawowym problemem Autosanu był pan Zasada. Im więcej dowiaduję się o kulisach ostatnich lat funkcjonowania firmy przed upadłością, tym bardziej utwierdzam się w tym przekonaniu.

  • Romuald – 23.06.2014

    Dzis jeździlem cudownym Autosanem.Żona jak mnie w domu przywitała to sie zapytała czy nie choruję na padaczkę tak sie telepałem. Tak działa wibrator Autosana.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....