TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kryzysowa edycja AUTOTEC 2010
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 10.06.2010 14:14:58 8 komentarzy
Kryzysowa edycja AUTOTEC 2010

W tym roku na targach w Brnie gołym okiem było widać kryzys w branży pojazdów użytkowych - przede wszystkim w zakresie ciężarówek i naczep. Na szczęście w autobusowym pawilonie panowała trochę lepsza atmosfera. Mimo, że zabrakło tych największych: MAN-a, Neoplana, Scanii, Mercedesa, Setry, VDL (a Volvo obsługiwało tylko teren targów autobusem hybrydowym), to i tak tegoroczne targi AUTOTEC –w wersji autobusowej –można zaliczyć do udanych. Przede wszystkim dzięki ekspozycji SOR-a, który pokazał w hali aż pięć i to zupełnie nowych autobusów. Dawno już ta czeska firma nie miała aż tak „mocnego wejścia”.

 Jak widać kontrakty dla Bratysławy (100 szt.) i Pragi (620 szt.) mocno uskrzydliły producent z Libchavy, który na AUTOTEC zaprezentował:

- miejski przegubowy autobus hybrydowy z systemem Allisona: SOR NBH 18 (opracowany na potrzeby kontraktu z DPH Praha) –światowa premiera;

- miejski elektryczny autobus niskowejściowy: SOR EBN 10,5 (eksploatowany w Ostrawie) –światowa premiera;

- niskopodłogowy trolejbus: SOR TNB 12 (testowany już m.in. w Banskiej Bystricy) –światowa premiera;

- podmiejski, niskowejściowy model SOR CN 13,5 (pokazany w zeszłym roku na AutoSalonie w Nitrze) –czeska premiera;

- podmiejski, najkrótszy autobus SOR-a spod znaku LE –CN 8,5 (jeździ już w barwach ČSAD Semily –światowa premiera;

Ponadto na zewnętrz SOR pokazał także dwa nowe pojazdy: niskopodłogowy, podmiejski przegubowy model NC 18 oraz międzymiastowy LC 12. O szczegółach technicznych wystawionych autobusów napiszemy w kolejnym wydaniu InfoBusa.

 

Także ekspozycja polskiego Solarisa należała do jednych z ciekawszych. Czeskim i słowackim przewoźnikom zademonstrowano dwóch debiutantów na tym rynku: międzymiastowego InterUrbino oraz miejskiego, hybrydowego –Urbino 12 Hybrid. Jak podkreślił Mateusz Figaszewski, dyrektor Public Relations –Czechy i Słowacja to razem drugi największy rynek eksportowy dla polskiego producenta. Interesujący wywiad z Jaromirem Ručką, przedstawicielem Solarisa na Czechy i Słowację opublikujemy w kolejnym wydaniu InfoBusa.

Dotychczasowy lider imprezy –Iveco Czech Republic wystąpił w Brnie w wspólnym autobusowym pawilonie (dotychczas IVECO miało osobną halę), gdzie głównym wydarzeniem była premiera trzyosiowego autokaru –Irisbus Magelys HDH o długości 13,8 m (premiera na czeskim rynku). Ponadto włoski producent cały czas promuje napęd gazowy i w tym nurcie zaprezentował model Citelis 10,5M CNG. W tego typu autobusach może być zamontowany najnowszy silnik gazowy –IVECO Cursor 8 CNH, który już spełnia normę Euro 6 (będzie obowiązywać od 2013 r.) Dodatkowo producent z Vysokiego Myta pokazał autobusy z serii Crossway –w wersji międzymiastowej (Crossway LE Line i Crossway 10,6M) i miejskiej (Crossway LE City z trzema drzwiami), a zewnętrzni przedstawiciele firmy (m.in. dilerzy Tezas i Zliner) pokazali m.in. Evadysa H oraz zabudowę Daily wykonaną przez hiszpańska firmę Indcar. W kolejnym wydaniu InfoBusa opiszemy szerzej o aktualnej ofercie IVECO, wynikach koncernu, a także o premierze –Magelys HDH 13,8M.

Niespodzianką brneńskich targów było stoisko belgijskiej firmy Van Hool z turystycznym modelem Astronef. Jak widać Belgowie zaczynają coraz mocniej naciskać na środkowoeuropejskie rynki. W kolejnym InfoBusie opiszemy bliżej ten ciekawy model z amfiteatralnym układem siedzeń.

Oczywiście targi nie mogły by się odbyć bez producentów zabudów. Tutaj mogliśmy zobaczyć pojazdy:

- Mave –minibus na bazie Daily z obniżoną podłogą dla Brna;

- Buzola - z trzema minibusami na bazie Mercedes-Benz Sprinter;

- Stratos –z minibusami na bazie Daily, w tym jeden z obniżoną podłogą;

- Słowacką firmę Rosero z minibusami na bazie IVEO Daily, w tym jeden z obniżoną podłogą;

Z miejskiego segmentu midi swoją „novinkę”pokazało Isuzu –czyli średniopodłogowy model Citimark o długości 9 m i pojemności 75 pasażerów (jego cena na czeskim rynku zaczyna się od 2 495 000 koron). Jak na razie bez większych sukcesów handlowych.  


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Solaris
SOR
AUTOTEC
  • Michał Waliczek – 10.06.2010

    na transexpo Irisbus mógłby w końcu pokazać Citelisa 10,5, oraz Magelysa

  • kynek – 11.06.2010

    Panowie podpis pod Solaris Inter Urbino to błąd IU międzymiastowy nie jest hybrydą, hybryda to miejska 12

  • MarcinT – 11.06.2010

    Jest błąd w zdjęciu Stratos, oni napewno nie robią Crafterów.

  • MIG – 14.06.2010

    Nie podobają mi się SORy ale z pewnością jest to ciekawa alternatywa w segmencie tańszych autobusów - może Polski nie zaleje fala MAZów, Bogdanów i Higerów.

  • SZaber – 15.06.2010

    Może ktoś wie?, które z przedstawionych pojazdów mają fabrycznie zamontowane głośniki do głosowej zewnętrznej informacji pasażerskiej.

  • JaN – 15.06.2010

    SZaber - głośniki montują wszyscy na życzenie klienta. Nigdy w wersji podstawowej. Może niedługo to urządzenie stanie sie standardem jak tablice elektroniczne. Przecież jeszcze nie tak dawno taakie tablice to był zbędny luksus.

  • JaRkO – 15.06.2010

    i kolejne Sory przyjdą do DLA Wrocław.Tym razem 7 sztuk modelu CN12. A tu link http://www.dla.com.pl/upload/pdf/przetarg1/informacja.o.ofertach.DLA.pdf.

  • JaRkO – 15.06.2010

    zdecydowanie wolałbym Irisbusy Crossway le a nie te Sory

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....