TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Krok Siemensa w stronę autonomicznych autobusów
InfoBus.pl - Opublikowano: 02.10.2018 12:00:22
Krok Siemensa w stronę autonomicznych autobusów

W Dusseldorfie otwarto tor przeznaczony do testowania rozwiązań w pojazdach autonomicznych. Na "pierwszy ogień" poszły Solarisy z Rheinbahn z debiutującym w niemieckich autobusach systemem C2X.

Niemiecki tor oparty jest na technologii dostarczonej od Siemens Mobility. Nowy obiekt będzie służył do prac nad najnowszymi inteligentnymi technologiami kontroli ruchu drogowego i przygotowywał region do ruchu zautomatyzowanego i autonomicznego w przyszłości.

-"Jesteśmy dumni, że współpracujemy z miastem Dusseldorf nad tym ważnym projektem, który kładzie podwaliny pod mobilność przyszłości w transporcie drogowym w Niemczech. Tor testowy jest pierwszym tego typu w Niemczech, a nasze technologie sprawią, że natężenie ruchu zostanie zmniejszone, wzrośnie bezpieczeństwo na drogach, a dostępność pojazdów transportu publicznego zostanie zwiększona, dzięki coraz bardziej zaawansowanym pracom nad pojazdami autonomicznymi - powiedział Manfred Fugh, szef Siemens Mobility na Niemcy.

W torze zostały zainstalowane cztery kluczowe komponenty:

  • System RSU pozwalający na komunikację danych między pojazdami a infrastrukturą drogową w czasie niemalże rzeczywistym. Podzespoły odpowiedzialne za bezpieczeństwo są zainstalowane na każdym z czterech skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.

  • Zintegrowany system SPAT do synchronizacji sygnałów, który przewiduje czas zmiany świateł na skrzyżowaniach i poprzez RSU jest w stanie skomunikować się z pojazdem.

  • Specjalne urządzenia do instalacji na pokładzie pojazdu, służące do komunikacji między pojazdem a infrastrukturą drogową.

  • System pozycjonowania satelitarnego, który jest odpowiedzialny za testowanie sytuacji, w których pojazd jest na drodze uprzywilejowanej (pierwszeństwo przejazdu, dedykowane pasy jezdni, itd.) Zastosowanie tego typu technologii skutkuje zmniejszeniem natężenia ruchu drogowego, większym poziomem bezpieczeństwa i zmniejszonym wpływem spalin na środowisko.

Debiut C2X

W czasie pierwszych testów na nowym torze w Dusseldorfie wyżej wymienione systemy są używane do synchronizacji sygnałów z 16 autobusami Rheinbahn, w których - po raz pierwszy w Niemczech - zastosowano technologię C2X (pojazd-urządzenie).

Opracowana przez Siemsna platforma C2X pozwala pojazdom "widzieć" się nawzajem, nawet z dużej odległości. Autobusy poruszające się po mieście będą mogły komunikować się między sobą i przesyłać informacje o korkach, wypadkach, karetkach i innych utrudnieniach w ruchu.

Komunikacja będzie możliwa dzięki urządzeniom montowanym w pojazdach. W niewielkiej skrzynce znajdą się odbiornik GPS, moduł telefonu komórkowego oraz nadajnik wykorzystujący bezprzewodowy standard IEEE 802.11b.

Solaris w Dusseldorfie

Przypomnijmy, że w 2014 r. Solaris jest doskonale znaną marką w Dusseldorfie i dostarczył już do taboru Rheinbahn AG ponad 80 autobusów, w tym dwa Urbino 12 electric oraz 78 autobusów marki Solaris (21 szt. U12 w 2005 r., 50 szt. U18 w 2012 r. i 7 szt. U18H w 2010 r.)

W tym roku producent realizuje kontrakt na 74 szt. autobusów przegubowych Solaris Urbino 18.

Wszystkie nowe autobusy pojawią się w centrum Dusseldorfu oraz w gminach regionu. Opcjonalne dostawy (40 szt.) przewidziano na lata w latach 2019 i 2020. To nie jedyna taborowa inwestycja przewoźnika - Rheinbahn zainwestuje w nowe autobusy 70 milionów euro w ciągu najbliższych kilku lat. W rezultacie firma przyspieszy odnowę swojej floty (pierwotnie inwestycje były planowane do 2022 r.) i znacznie poprawi jakość powietrza w mieście.

-"Do 2019 roku chcemy też zakupić dziesięć elektrycznie napędzanych autobusów. Kolejne dziesięć e-busów wprowadzimy na linie w 2021 roku "- powiedział CEO Rheinbahn, Michael Clausecker.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
test
autonomia
Siemens
Solaris
Niemcy
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....