W Dusseldorfie otwarto tor przeznaczony do testowania rozwiązań w pojazdach autonomicznych. Na "pierwszy ogień" poszły Solarisy z Rheinbahn z debiutującym w niemieckich autobusach systemem C2X.
Niemiecki tor oparty jest na technologii dostarczonej od Siemens Mobility. Nowy obiekt będzie służył do prac nad najnowszymi inteligentnymi technologiami kontroli ruchu drogowego i przygotowywał region do ruchu zautomatyzowanego i autonomicznego w przyszłości.
-"Jesteśmy dumni, że współpracujemy z miastem Dusseldorf nad tym ważnym projektem, który kładzie podwaliny pod mobilność przyszłości w transporcie drogowym w Niemczech. Tor testowy jest pierwszym tego typu w Niemczech, a nasze technologie sprawią, że natężenie ruchu zostanie zmniejszone, wzrośnie bezpieczeństwo na drogach, a dostępność pojazdów transportu publicznego zostanie zwiększona, dzięki coraz bardziej zaawansowanym pracom nad pojazdami autonomicznymi - powiedział Manfred Fugh, szef Siemens Mobility na Niemcy.
W torze zostały zainstalowane cztery kluczowe komponenty:
System RSU pozwalający na komunikację danych między pojazdami a infrastrukturą drogową w czasie niemalże rzeczywistym. Podzespoły odpowiedzialne za bezpieczeństwo są zainstalowane na każdym z czterech skrzyżowań z sygnalizacją świetlną.
Zintegrowany system SPAT do synchronizacji sygnałów, który przewiduje czas zmiany świateł na skrzyżowaniach i poprzez RSU jest w stanie skomunikować się z pojazdem.
Specjalne urządzenia do instalacji na pokładzie pojazdu, służące do komunikacji między pojazdem a infrastrukturą drogową.
System pozycjonowania satelitarnego, który jest odpowiedzialny za testowanie sytuacji, w których pojazd jest na drodze uprzywilejowanej (pierwszeństwo przejazdu, dedykowane pasy jezdni, itd.) Zastosowanie tego typu technologii skutkuje zmniejszeniem natężenia ruchu drogowego, większym poziomem bezpieczeństwa i zmniejszonym wpływem spalin na środowisko.
Debiut C2X
W czasie pierwszych testów na nowym torze w Dusseldorfie wyżej wymienione systemy są używane do synchronizacji sygnałów z 16 autobusami Rheinbahn, w których - po raz pierwszy w Niemczech - zastosowano technologię C2X (pojazd-urządzenie).
Opracowana przez Siemsna platforma C2X pozwala pojazdom "widzieć" się nawzajem, nawet z dużej odległości. Autobusy poruszające się po mieście będą mogły komunikować się między sobą i przesyłać informacje o korkach, wypadkach, karetkach i innych utrudnieniach w ruchu.
Komunikacja będzie możliwa dzięki urządzeniom montowanym w pojazdach. W niewielkiej skrzynce znajdą się odbiornik GPS, moduł telefonu komórkowego oraz nadajnik wykorzystujący bezprzewodowy standard IEEE 802.11b.
Solaris w Dusseldorfie
Przypomnijmy, że w 2014 r. Solaris jest doskonale znaną marką w Dusseldorfie i dostarczył już do taboru Rheinbahn AG ponad 80 autobusów, w tym dwa Urbino 12 electric oraz 78 autobusów marki Solaris (21 szt. U12 w 2005 r., 50 szt. U18 w 2012 r. i 7 szt. U18H w 2010 r.)
W tym roku producent realizuje kontrakt na 74 szt. autobusów przegubowych Solaris Urbino 18.
Wszystkie nowe autobusy pojawią się w centrum Dusseldorfu oraz w gminach regionu. Opcjonalne dostawy (40 szt.) przewidziano na lata w latach 2019 i 2020. To nie jedyna taborowa inwestycja przewoźnika - Rheinbahn zainwestuje w nowe autobusy 70 milionów euro w ciągu najbliższych kilku lat. W rezultacie firma przyspieszy odnowę swojej floty (pierwotnie inwestycje były planowane do 2022 r.) i znacznie poprawi jakość powietrza w mieście.
-"Do 2019 roku chcemy też zakupić dziesięć elektrycznie napędzanych autobusów. Kolejne dziesięć e-busów wprowadzimy na linie w 2021 roku "- powiedział CEO Rheinbahn, Michael Clausecker.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.