Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Krakowskie MPK pożegnało autobusy MAN

infobus
10.07.2017 10:16
0 Komentarzy

W piątek, 7 lipca 2017 r., pojazdy MAN NG 313 w barwach MPK Kraków poraz ostatni wyjechały na linię, żeby wozić pasażerów. Wycofanie autobusów z logo MAN z floty krakowskiego przewoźnika jest efektem dostaw do Krakowa nowych autobusów przegubowych – marki Solaris.

Tym samym pojazd o numerze inwentarzowym BM 701 zakończyeksploatację tego typu autobusów w Krakowie na linii nr 572 (Kombinat –Bronowice Małe). Warto przypomnieć, że modele MAN NG 313 zostały zakupione jakofabrycznie nowe w 2001 roku. Zamówiono wtedy 10 sztuk i była to jedyna dostawatego rodzaju pojazdów dla Krakowa.

Od początku pojazdy te były eksploatowane przez zajezdnię istację obsługi Bieńczyce, która wysyłała je na linie na przemian zSolarisami U18.

Niskopodłogowe MAN-y posiadały silnik leżący umieszczonypodłużnie pod podłogą – pod siedzeniami z lewej strony w tylnej części konstrukcji.Wyposażone były w automatyczną 5-biegową skrzynię biegów ZF. W późniejszymokresie eksploatacji zamontowano w nich automaty biletowe.

Poniżej dane techniczne pojazdu MAN NG 313

1. Wielkość klasa MEGA – 4 drzwiowy

2. Rodzaj – Niskopodłogowy

3. Długość mm – 17950

4. Szerokość mm – 2500

5. Wysokość mm – 2758

6. Rozstaw osi mm – 5105+6770

7. Masa własna kg – 15600

8. Masacałkowita kg – 27800

9. Miejscapasażerskie ogółem nominalnie pas. – 156

10. Miejscasiedzące nominalnie pas. – 46

11. Wysokośćpodłogi między osiami mm – 340

12. silnik-  MAN11967cm3 228kW (310KM)/2000 obr./min, 1250Nm/800-1300obr./min

13. Usytuowaniesilnika – na zwisie tylnym, leżący, podłużnie

Komentarze