TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Krakowskie ładowanie przy użyciu pantografu
Piotr Kołaczek - Opublikowano: 11.07.2014 14:50:57 14 komentarzy
Krakowskie ładowanie przy użyciu pantografu
Jednym z celów krakowskich testów autobusów elektrycznych jest sprawdzenie modelu eksploatacji pojazdów z doładowywaniem akumulatorów na przystanku końcowym, bez zjeżdżania do zajezdni. Na razie dotyczy to autobusów Rampini, ale dowiedzieliśmy się, że Solaris rozważa możliwość zainstalowania pantografu w testowanym Urbino Electric. W praktyce doładowywanie akumulatorów wygląda następująco. Rampini kończą obsługę pasażerów linii 154 na przystanku Dworzec Główny Zachód i podjeżdżają do pobliskiej zatoki przy ulicy Pawiej, gdzie przygotowano stanowisko do ładowania przy pomocy pantografu. Kierowca podnosi pantograf, wysiada z autobusu i po otwarciu drzwiczek umieszczonych z prawej strony, z tyłu pojazdu, wybiera odpowiedni tryb ładowania akumulatorów. Po zakończeniu ładowania czynności są wykonywane w odwrotnej kolejności, autobus podjeżdża na przystanek początkowy i rusza na linię. Autobusy linii 154 odjeżdżają z przystanku początkowego co 20 lub co 30 minut (w zależności od pory dnia). Odejmując czas potrzebny na wysadzenie pasażerów, wykonanie czynności związanych z ładowaniem akumulatorów oraz powrót na przystanek, autobus może być każdorazowo doładowywany przez 10 –20 minut, o ile ruch miejski pozwoli na punktualny przyjazd na „końcówkę”. W tym czasie poziom naładowania akumulatorów wzrasta o 1,5 –3% całkowitej pojemności. Budowa punktu ładowania przy ulicy Pawiej była stosunkowo prosta. Tuż obok zatoki biegnie linia tramwajowa w kierunku pętli Krowodrza Górka, źródło prądu stałego o napięciu 600V było więc pod ręką. Wykonano rozgałęzienie sieci trakcyjnej montując dodatkowe wsporniki umożliwiające zawieszenie przewodu, a właściwie dwóch przewodów nad zatoką. Takie rozwiązanie, podobne do stosowanego w sieci trolejbusowej jest niezbędne. Lewy przewód, patrząc w kierunku jazdy autobusu, (znajdujący się bliżej słupów i torowiska) jest przewodem zasilającym, natomiast prawy jest przewodem powrotnym, zamykającym obwód. W przypadku tramwajów wystarcza jeden przewód, ponieważ obwód zamykają szyny przewodzące prąd do stacji zasilającej. Żeby właściwie ocenić wyniki eksploatacji autobusów doładowywanych na jednym przystanku, trzeba wziąć pod uwagę kilka faktów:- Nie wszystkie linie autobusowe mają przystanki końcowe zlokalizowane w pobliżu linii tramwajowych a budowa stacji zasilającej „od podstaw”z dala od niej byłaby znacznie droższa. - Z punktu widzenia czasu obsługi nie ma większego znaczenia, czy ładowanie na przystanku końcowym odbywa się za pomocą pantografu, czy wtyczki. Istotne jest natomiast która metoda (prądem stałym 600V czy przemiennym 400V) jest szybsza ale to zależy od konstrukcji układu elektrycznego konkretnego autobusu.- Zalety pantografu widać najwyraźniej wtedy, gdy na linii buduje się wiele punktów ładowania na przystankach albo nad pasami ruchu dla autobusów, przed skrzyżowaniami. I to pod warunkiem, że konstrukcja autobusu umożliwia automatyczne podnoszenie i opuszczanie pantografu w czasie obsługi przystanku albo oczekiwania na zmianę świateł.- Stworzenie rozbudowanej sieci punktów doładowywania jest kosztowne a inwestycja w infrastrukturę może się okazać zbędna, jeśli w ciągu najbliższych lat konstruktorom uda się poprawić stosunek pojemności elektrycznej akumulatorów do ich masy i objętości oraz skrócić czas ładowania.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
pantograf
ebus
  • Trajluś – 12.07.2014

    Może od razu wprowadźcie trolejbusy w Krakowie,,, plan ponoć jest :) A widzę, że trakcja trolejbusowo-tramwajowa pasuje do tego miasta :))

  • ttt – 12.07.2014

    Z tym rampini to coś nie tak w wiedniu poraziło kierowców, a tu wychodzi na czas ładowania

  • Buba – 13.07.2014

    gdzie niby Trajluśiu masz ten plan wprowadzenia trolejbusów do Krakowa?

  • Trajluś – 14.07.2014

    Bubo,,, plan był przy okazji pomysłu wprowadzenia troli do Łodzi, a nawet wcześniej. Gdzieś na oficjalnym komunikacyjnym forum temat był poruszany.

  • Trajluś – 14.07.2014

    Bubo,,, plan był przy okazji pomysłu wprowadzenia troli do Łodzi, a nawet wcześniej. Gdzieś na oficjalnym komunikacyjnym forum temat był poruszany.

  • Trajluś – 14.07.2014

    Bubo,,, plan był przy okazji pomysłu wprowadzenia troli do Łodzi, a nawet wcześniej. Gdzieś na oficjalnym komunikacyjnym forum temat był poruszany.

  • Trajluś – 14.07.2014

    Bubo,,, plan był przy okazji pomysłu wprowadzenia troli do Łodzi, a nawet wcześniej. Gdzieś na oficjalnym komunikacyjnym forum temat był poruszany.

  • Trajluś – 14.07.2014

    Bubo,,, plan był przy okazji pomysłu wprowadzenia troli do Łodzi, a nawet wcześniej. Gdzieś na oficjalnym komunikacyjnym forum temat był poruszany.

  • Trajluś – 14.07.2014

    Bubo,,, plan był przy okazji pomysłu wprowadzenia troli do Łodzi, a nawet wcześniej. Gdzieś na oficjalnym komunikacyjnym forum temat był poruszany.

  • Trajluś – 14.07.2014

    Bubo,,, plan był przy okazji pomysłu wprowadzenia troli do Łodzi, a nawet wcześniej. Gdzieś na oficjalnym komunikacyjnym forum temat był poruszany.

  • Trajluś – 14.07.2014

    Bubo,,, plan był przy okazji pomysłu wprowadzenia troli do Łodzi, a nawet wcześniej. Gdzieś na oficjalnym komunikacyjnym forum temat był poruszany.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....