TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Krakowski midi-przetarg bez rozstrzygnięcia
InfoBus.pl - Opublikowano: 10.02.2016 17:43:00 33 komentarze
Zaskakujący dealerzy Autosana złożyli "niewybieralną ofertę czy też przegrali na punkty? (fot. antygaleria.pl)

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie podjęło dzisiaj decyzję o unieważnieniu przetargu na dostawę 15 nowych autobusów klasy midi. Powód? Spółka w zawiadomieniu o wyniku postępowania poinformowała w sposób zwięzły, że najkorzystniejsza oferta przewyższa kwotę, którą zamierzano przeznaczyć na realizację zamówienia.

Warunki formalne zamówienia opisaliśmy tutaj, natomiast w tym tekście omówiliśmy najważniejsze wymagania techniczne MPK wobec oczekiwanych autobusów. Wartość 15 bardzo bogato wyposażonych, niskowejściowych autobusów o długości 8,5 - 9,6 m przewoźnik oszacował na 12,75 mln zł netto.

11 stycznia nastąpiło otwarcie ofert. MPK otrzymało dwie propozycje. Tańszą przedstawiło konsorcjum Ursusa, AMZ i Ursus-Bus. Jak się okazało partnerzy wystąpili w przetargu jako dealerzy Autosana. Ich oferta na dostawę 15 Autosanów M9LE SanCity opiewała na 11 347 550 zł netto. Droższą propozycję przedstawił Solaris. Producent z Bolechowa zaproponował sprzedaż 15 Urbino 8,9LE za cenę nieznacznie przekraczającą kosztorys, czyli 12 825 050 zł netto.

Z informacji zawartych w zawiadomieniu o wyniku przetargu wynika wprost, że to Solaris przedstawił lepszą ofertę w ocenie MPK. Tutaj się jednak pojawiają dwa pytania. Czy propozycja konsorcjum posiadała błędy formalne, które czyniły ją "niewybieralną"? A może- co byłoby zaskakujące- Solaris odrobił stratę cenową dzięki korzystniejszym warunkom technicznym?

Odpowiedzi na te pytania zapewne poznamy już wkrótce. Możliwy jest jednak scenariusz, w którym rozstrzygnięciu przetargu będzie musiała się przyjrzeć Krajowa Izba Odwoławcza. Jeśli Ursus i jego partnerzy skorzystają ze środka ochrony prawnej w postaci odwołania to spotkają się już drugi raz z krakowskim przewoźnikiem przed składem arbitrów. Przypomnijmy, że lubelska spółka w ubiegłym roku odwołała się od wyniku pierwszego przetargu MPK na dostawę elektrobusów. Izba nie uwzględniła wtedy zarzutów Ursusa.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Kraków
AMZ
Ursus
Solaris
Autosan
  • solaris150 – 10.02.2016

    Eh to a już byłem przekonany że Autosan to zgarnie

  • marek – 10.02.2016

    od zgarnięcia do wyprodukowania w przypadku autosana droga daleka.

  • janek – 10.02.2016

    Marku. Autosan zrobi to bez problemu jak będzie tylko miał części. A te kupi Ursus.

  • krakowianin – 10.02.2016

    Czyli MPK kombinuje aby wygrał Solaris ??

  • kku – 10.02.2016

    @krakowianin nie do końca, skoro Solaris mógł wygrać a unieważnili przetarg.

  • Autosan dziadostwo – 10.02.2016

    Najpierw się przyjeździe tym dziadostwem a dopiero potem kibicujcie Autosanowi. Nie Wy tym szmelcem w dodatku z kartonu (za przykład niech posłuży przykład z Lublina, gdzie cała krata strzeliła). Nie można kupować autobusów bo są fajne.

  • krakus – 11.02.2016

    Nowy przetarg otwiera się szansa dla AMZ-ta

  • lajkonik – 11.02.2016

    Czy może w Krakowie wygrać kto inny niż Solaris -nie- miało być 60 Merców nie będzie , miało być 12 Volvo-hybryd nie będzie , miał być Autosan 8,5 teź nie będzie

  • Niemiec z Niemiec – 11.02.2016

    W tym przetargu wygrał Solaris, unieważniono ,bo cena zwycięskiej oferty była za droga.

  • Madej – 11.02.2016

    @krakowianin - gdyby chcieli Solarisa to by zwiększyli budżet i go wybrali. A skoro tego nie zrobili, to znaczy że nie chcą ani Sancity ani Alpino. ..

  • break – 11.02.2016

    A teraz Autosan wystartuje sam bez Ursusa , i o to chodziło

  • Paweł – 11.02.2016

    15 sztuk?To chyba do kończ 2017 roku.Autosan jeszcze nie dostarczył 4 lub 5 z 30 sztuk EEC do Warszawy.

  • nemo – 11.02.2016

    break : ja tez tak mysle

  • ort – 11.02.2016

    @Paweł: autobusy są gotowe, EEC nie chce za nie zapłacić.

  • Rafi – 11.02.2016

    EEC w wyniku działań Autosana zapłacił już gigantyczne kary. Kto wie, może te kary mają wartość niewiele mniejsza od wartości brakujących autobusów. - ZTM naliczał kary za każdy kurs osobno, którego przewoźnik nie zrealizował. Mówimy wiec o milionach złotych. Ciężko wiec winić przewoźnika, że ma roszczenia wobec producenta, który nawalił na całej linii. Autosan (jak rozumiem) chciałby dostać pieniądze w pełnej wysokości za autobusy i nie odpowiadać za kary które spowodował. To jakiś absurd.

  • Kuba – 11.02.2016

    @Rafi skoro tak winisz tylko producenta to pewnie wiesz kiedy EEC zamówiło Autosany i jak za nie płaci? Solaris nawet nie chciał z nimi gadać.

  • Rafi – 11.02.2016

    Solaris nie chciał się podjąć zamówienia, ponieważ słusznie stwierdził że nie da się rozpocząć produkcji i zakończyć ją z sukcesem w tak krótkim czasie. To wymagało ze strony producenta posiadania praktycznie gotowych szkieletów kratownic oraz części w drodze aby wyrobić się z montażem. Solaris stwierdził że to niewykonalne (choć sam produkuje wozy w trybie ciągłym), a Autosan który nic nie produkuje stwierdził że się wyrobi i podpisał umowę.Czyja więc to wina?

  • Niemiec z Niemiec – 11.02.2016

    @Rafi Jest to wina Autosana , mogli się nie podejmować zamówienia ,którego nie dało się wykonać w terminie .

  • mietek – 11.02.2016

    to są jakieś czary czyja wina że autobusu zrobione po terminie czy solarisa ,solbusa,itp ktoś pyta dlaczego nie są gotowe po to są kary umowne aby w takich sytuacjach była jasność

  • abc123 – 11.02.2016

    EEC wiedziało że będą duże opóźnienia a co do ostatnich sztuk M09LE to dostaną jak zapłacą

  • MAN – 11.02.2016

    Co prawda dobrze, ze wygral Solaris przetarg na dostawe 60 dwunastrometrowych autobusow (bo niemieckich Szmelcedesow naprawde nie potrzebujemy w Polsce!) ale krotkie to niech lepiej ktos inny dostarczy. Moze nawet MAN.

  • Trochę luzu – 11.02.2016

    Ciekawa dyskusja.Powiedziałbym dyskusja klamki z butem. Pod tytułem, kto jest ważniejszy podczas otwierania drzwi po pijanemu.Kraków chciał nowe autobusy. To jest niepodważalny fakt. Może chciał, może nie chciał żeby to były Solarisy. Jednak po przeanalizowaniu specyfikacji, można stwierdzić, że nie dopuszczał wszystkich producentów do przetargu. Więc ci, którzy wiedzieli, że są odesłani na zieloną trawkę po prostu zrezygnowali z wydawania pieniędzy na ofertę.Ale zespół Kopciuszków; AMZ Kutno, URSUS Bus Lublin (czy jak się tam oni nazywają), Autosan w stanie likwidacji, wymarzyli sobie bal w Krakowie.Zapewne wspólnie doszli do wniosku, że wyprodukują autobus typu Solaris BIS (piękny Kopciuszek, co to uwiedzie Wawelskiego Smoka).Ale Wawelski Smok ma już dość dziewic. Nawet gdyby zamiast Kopciuszka, była to nago tańcząca osiemnastoletnia Klaudia Seifert, to spaliłby ją swoim Krakowskim smogiem.On już wybrał swoją miłość i takie jest jego prawo.Jest to może i smutne, ale ani AMZ Kutno, ani URSUS z Lublina (zresztą z Warszawy też nie, o ile istnieje), ani Autosan z całą Polską Armią, stojącą za nim murem (nie wyłączając Szanownego Pana Ministra), ani diabeł (który jak dobrze wiadomo potrafi przeistoczyć się we wszystko, czyli w autobus Solarisa też), ani ani, ani Ania, a tu należy się wyjaśnienie, bo gdyby Ania chciał toby radę dała.Jednak jak widać z powyższego, powtórkę z przetargu oprócz Solarisa może wygrać tylko Ania, ale czy jej się zechce.

  • Kuba – 11.02.2016

    @Rafi, Autosan właśnie nigdy nie stwierdził, że się wyrobi. Bo coś na produkcję był nierealny.

  • Kuba – 11.02.2016

    Sorki ,"czas"

  • Sruba – 11.02.2016

    Tym razem juz nie powinni wziasc oSralisa. Do trzech razy sztuka. A tu moze by sie tak skonczylo jak w Bremie: Jeden autobus splonal, a 10 dni pozniej z tej samej serii 2008r zapalil sie silnik. Tylko dzieki blyskawicznej reakcji pasazerow i natychmiast reagujacego kierowcy nie doszlo do wiekszej tragedi! oSralis to najwiekszy szajs jaki dac moze! Straszne ciasne, bezkomfortowe i bezjakosciowe. Nie polecam kolejnego zakupu. Im wiecej i czesciej zamawiasz, tym bardziej na tobie oszczedza i cie oleja!

  • Niemiec z Niemiec – 11.02.2016

    @Sruba A cóż to za ortografia?! Pewnie zrobią nowy przetarg gdzie Solaris złoży po prostu tańszą ofertę i będzie po sprawie. Autosan raczej nie przystąpi do przetargu ,bo nowi właściciele mają zamiar zmienić profil przedsiębiorstwa .

  • MichalK – 11.02.2016

    Tu się zgodzę z poprzednikiem. Solaris to badziew - ostatnio jechałem warszawskim 5450 który ma 2 miesiące. Drzwi już nap.... tak że aż głowa boli. Jakoś dwupłatowe drzwi w Ikarusach potrafiły po 15 latach nadal zamykać się płynnie i delikatnie z fabrycznymi ustawieniami.

  • Citaro – 11.02.2016

    Autosan nie będzie miał zmienionego profilu,tylko dodane nowe.

  • oszty – 11.02.2016

    @Troche luzu: skąd taka perełka w komentarzach tutaj?

  • mariusz – 14.02.2016

    Ten kto kibicuje autosanowi to niech sobie kupi ten zlom ,te oojPojzdy mja taką awaryjnosc ze glowa boli psuja sie od nowosci .potrafi popekac kratownica po 1.5 roku uzytkowania jakosc wykonania jest lepsza nawet w ukrainskim mazie wszystko sie tlucze goni itp po 2 larach pęka nawet deska rozdzielcza

  • max golonko – 14.02.2016

    Racja Autosan przez lata nic nie robił by wyprodukować lepsze autobusy

  • antytroll – 15.02.2016

    "Racja Autosan przez lata nic nie robił by wyprodukować lepsze autobusy"A za co miał lepiej produkować,jak miał zdobyć,opracowac technologie skoro nie miał zamówień bo większośc przewozników kupowało szrot z zachodu lub Solarisy albo Mazy a państwo nie kwapiło się z pomocą??"Ten kto kibicuje autosanowi to niech sobie kupi ten zlom ,te ooj Pojzdy mja taką awaryjnosc ze glowa boli psuja sie od nowosci .potrafi popekac kratownica po 1.5 roku uzytkowania jakosc wykonania jest lepsza nawet w ukrainskim mazie wszystko sie tlucze goni itp po 2 larach pęka nawet deska rozdzielcza "Nie mieli hajsu wiec kupowali najtańsze badziewie,nie mieli nawet na wypłaty dla pracowników itd.Mimo to udało im się zaprojektować kilka fajnych modeli(Gemini,przegubowca)Upadek Jelcza i Autosana jest stricte zwiazany z wejsciem do UE i masowym importem szrotu z zachodu a także z ekspansją Solarisa czyli mutacją Neoplana w wersji Polskiej,ja nie wiem czy w solarsie chociaż śrubki są Polskie :)Gdyby przewoznicy miejscy,komunalni oraz Pks-y mieli "nieoficjalny przykaz" kupowania Jelcza lub Autosana to te firmy mogły by teraz konkurować spokojnie na rynku UE z Manem ale plany włodarzy UE były inne-kraj rolniczy bez przemysłu :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....