TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kraków: PTS odpiera zarzuty
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 04.08.2009 12:16:26 10 komentarzy
Kraków: PTS odpiera zarzuty

W nawiązaniu do artykułów i komentarzy dotyczących przetargu ZIKiT na świadczenie autobusowych usług przewozowych w komunikacji miejskiej w Krakowie, jak również innych nieporozumień dotyczących oferty złożonej przez konsorcjum firm PTS S.A. w Krakowie i PKS Chojnice sp. z o.o. postanowiliśmy przeprowadzić wywiad z Karolem Konecznym, dyrektorem ds. ekonomicznych i wiceprezesem zarządu PTS S.A. Oto co nam powiedział:

InfoBus.pl: Po wygranym przetargu w Krakowie Przedsiębiorstwu Transportu Samochodowego zarzucono, że m.in. Wasza oferta przekracza sumę przeznaczoną na sfinansowanie tego zamówienia oraz, że nie posiadacie ubezpieczenia OC…

Karol Koneczny, PTS SA: Z informacji ZIKiT udzielonych podczas odczytywania ofert w dniu przetargu wynika, że Zamawiający przeznacza na wykonanie zadania w 2010r. kwotę 14,3 mln zł, a oferta PTS opiewa na 13,6 mln zł, więc warunek kryterium cenowego został wypełniony. Przywoływaną w mediach sumę 107 mln zł rozumieć należy jako orientacyjną, zdyskontowaną wartość całości przedsięwzięcia, podczas gdy oferenci mieli zadeklarować kwoty w ujęciu realnym (14,3 mln zł rocznie daje przez 8 lat 114,4 mln zł, a to jeszcze nie uwzględnia corocznych waloryzacji związanych ze zmianami cen paliw, średniego wynagrodzenia czy inflacji –por. SIWZ przetargu). Bezzasadny jest również zarzut braku ubezpieczenia OC w zakresie przewozów pasażerskich na 10 mln zł –skoro polisę taką na rzecz konsorcjum wykupił PKS Chojnice, to w jakim celu miałby to czynić jeszcze PTS? Owszem, z punktu widzenia kontraktu nie są to oszałamiające kwoty, ale w przypadku niepowodzenia w przetargu byłyby to pieniądze podwójnie wyrzucone w błoto.

InfoBus.pl: Wiele wątpliwości budzi dostawa nowych autobusów z napędem LNG…

Karol Koneczny: Zainteresowanych pragniemy uspokoić, że przystępując do przetargu złożyliśmy stosowne gwarancje i zabezpieczenia, których wartość znacząco wzrośnie od momentu podpisania umowy –zostanie wówczas zablokowane przeszło 2 mln zł na poczet należytego jej wykonania. Poniesionych w ten sposób kosztów nie zamierzamy przenosić na straty, bo akurat nam nikt ich nie pokryje.

Szczegółów prowadzonych rozmów handlowych z oczywistych przyczyn zdradzać nie mogę, ale odpowiednie deklaracje i wstępne umowy na dostawy wejdą w życie z chwilą podpisania umowy z ZIKiT. To o tyle ważny moment, że właśnie on daje zielone światło na realizację wszystkich decyzji inwestycyjnych –tak więc nie tylko od nas zależy, czy przejście do kolejnego etapu przedsięwzięcia nastąpi w sierpniu, czy we wrześniu. Producent autobusów zapewnia, że pojazd 12-metrowy jest w zasadzie gotowy –po okresie testowym, homologacji i kilkumiesięcznej eksploatacji w warunkach rzeczywistych. Bazujący na nim autobus 18-metrowy jest w końcowej fazie produkcji, a budzący tyle emocji napęd będzie miał identyczny, jak krótsza odmiana. Natomiast co do samego zasilania skroplonym gazem ziemnym (LNG), polegamy na zapewnieniach naszych partnerów handlowych posiadających wieloletnie doświadczenia w tej tematyce.

InfoBus.pl: Wprowadzenie taboru zasilanego LNG do Krakowa, który nie został jeszcze dokładnie przebadany w naszych warunkach klimatycznych jest bardzo odważnym posunięciem. Czy nie boicie się tego podwójnego ryzyka –nowy napęd + nowe autobusy?

Karol Koneczny: Oczywiście, nie zamierzam podważać opinii, że oferta naszego konsorcjum jest zaskakująca i odważna, czy wręcz prekursorska i niełatwa do zrealizowania. Chcę jednak podkreślić, że postanowiliśmy wyjść naprzeciw oczekiwaniom Miasta Krakowa promującego rozwiązania proekologiczne. Chcemy wozić krakowian nie tylko w komfortowych warunkach, klimatyzowanymi, niebiesko-białymi autobusami, ale także przy obniżonej szkodliwości dla środowiska i zredukowanym hałasie. Faktycznie, dokonując technologicznego skoku nieco przyspieszamy tempo zmian i naciągamy zasady zrównoważonego rozwoju, ale przy tej okazji udało się obalić stereotypowe postrzeganie pracy krakowskich urzędników –to chyba jeden z pierwszych przypadków, gdy ich dalekowzroczność i wola wdrożenia innowacyjnych rozwiązań budzi obawy mediów! Szacunek i gratulacje! Bo przecież niewątpliwie prościej jest powielać technologie już sprawdzone, a następnie utyskiwać, że zyski trzeba transferować za granicę, bądź słono płacić bogatym koncernom, nierzadko wykorzystującym doświadczenia polskich inżynierów.

Na koniec pozwolę sobie na jedyny (z wielu dostępnych) prztyczek pod adresem konkurencji, która z wynikami przetargu pogodzić się nie może. Otóż zamiast przygotować najlepszą ofertę, Mobilis postanowił „przechytrzyć”warunki przetargu i –wiedząc, że ani krakowskie, ani łódzkie MPK eko-autobusów nie zaproponuje –zgarnąć dodatkowe 10 punktów oferując DWA takie pojazdy! Mając na uwadze, że autobusy LNG/CNG są droższe w zakupie ok. 15%, a stawki tego przewoźnika są bliższe cenowo PTS niż MPK, to na jego troskę o stan miejskiej kasy należy postawić pytanie: czy to jeszcze cwaniactwo, czy już hipokryzja?

InfoBus.pl: Dziękuję za rozmowę.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
PTS
Kraków
LNG
przetarg
wywiad
Koneczny
  • gość – 06.08.2009

    To będzie kicha, solbus nie radzi sobie z silnikiem diesla a co dopiero z ciekłym gazem. Kraków się cofa i jak można dopuszczać coś do worzenia ludzi co jeszcze jest na desce konstruktorów.

  • Kuba – 06.08.2009

    Gościu. A dlaczego twierdzisz, że Solbus sobie z silnikiem diesla nie radzi? Kraków się cofa??? - to się nawet na komentarz nie nadaje. To "coś, co jest jeszcze na desce konstruktorów" woziło 2 miesiące ludzi w Ostrowie Wielkopolskim.

  • pietrek – 06.08.2009

    Gościu. Przecież, te silniki LNG nie są ich produkcji. Są sprowadzane z USA tam jeżdżą, to i tu sobie dadzą radę.

  • gość – 09.08.2009

    Kuba i Piotrek porozmawiajcie z kimś kto użytkuje solbusy a wtedy poznacie prawdę o tej marce. W konfrontacji ze scaniami, solarisami i mercedesami które jężdżą po Krakowie to naprawdę solbus to wielki milowy krok do przodu. Panowie kompromitujecie się.

  • Kuba – 09.08.2009

    to poproszę o konkrety, bo dalej nie wiem, o co chodzi. Takie insynuacje do niczego nie prowadzą: "solbus nie radzi sobie z silnikiem diesla" - co to ma znaczyć? Jak sobie nie radzi? U którego klienta? Iveco czy Cummins? Owszem, można się odwoływać do innych marek (na nich też mógłbym parę "miłych" słów powiedzieć, ale to chyba nie o to chodzi), tylko co to da. Jak mówimy o SM to jakość nie odbiega od tego, co oferują Solaris i Mercedes. A gdyby Scania była taka dobra, to MPK Kraków nie zrezygnowałoby z tej marki.

  • – 09.08.2009

    "Jak mówimy o SM to jakość nie odbiega od tego, co oferują Solaris i Mercedes". Nie no to już moim zdaniem przesada. Miejskie Solbusy to katastrofa, pare lat temu jeden Solbus był w Łodzi na testach, to była katastrofa. Zawieszenie żałosne, w dodatku manualna skrzynia, w tej epoce to już przeżytek. W dodatku ten okropny design.. nowe Solcity nadal są brzydkie. Solbus to dla mnie wielka fuszera, chociaż może nie mogę wypowiadać się obiektywnie bo w ogóle tym nie jeżdżę, ale nie żałuję i wolę się trzymać od tego z daleka. Szczerze wątpię, czy pojazd tworzony przez taką firmę, w dodatku tworzony w pośpiechu, wykorzystujący techonologię dotychczas prawie w ogóle w Polsce niewykorzystywaną (LNG) sprawdzi się na ulicach takiej metropolii jak Kraków.

  • Odkurzacz – 09.08.2009

    Powyższy tekst jest mojego autorstwa, jako że to mój pierwszy komentarz na infobusie, zapomniałem wypełnić pole "autor".

  • ems – 09.08.2009

    Odkurzacz może szkoda że się jednak pod tym podpisałeś. ;) Panowie nie róbcie prowincji, "Mercedes to jest klasa" co? A Solbus to musi być kicha pewnie dlatego, że krajowy. No żałosne to jest. W dodatku sami przyznajecie się do tego, że piszecie o wozie, którego wogóle nie znacie (vide Odkurzacz)! Co do designu to faktycznie niezwykle "merytoryczna" uwaga. Śmiech na sali! Może tak trochę więcej ambicji, zamiast tylko ciągle być ślepym konsumentem, zapatrzonym we wszystko co zachodnie. A Solaris też czasem potrzebuje "zmiany", krajowy konkurent mu nie zaszkodzi, przeciwenie. Poza tym przypominam sobie ile było na początku narzekań na "solniczki",, że to nie Scania, nie Volvo - powód był ten sam - bezdennie głupi kompleks zachodu, bo autobus był przecież ok. Jeśli chodzi o kontrowersyjny napęd to raczej nie od dziś wiadomo, że bez ryzyka rozwój techniki stałby w miejscu. Dlatego dziwię się tym obawom, histerii, troszkę to takie... niemęskie, wybaczcie. ;)

  • Odkurzacz – 10.08.2009

    Ależ ja naprawdę życzę Solbusowi jak najlepiej, tak jak i każdej innej polskiej firmie! Nie mam nic przeciwko żeby Solbus stał się kiedyś lepszy od chociażby Mercedesa, ale teraz trochę mu jeszcze brakuje. Żeby nie było - wcale nie uważam Merca za idealny autobus. Jeśli krakowskie Solbusy spełnią oczekiwania, to będzie to dla mnie tylko powód do radości, ale na podstawie moich doświadczeń z jego produktami mam poważne wątpliwości. Moje obawy nie wynikają z nienawiści do Solbusa, a z tego że na przygotowanie tego autobusu Solbus ma niewiele czasu. Życzę mu jednak jak najlepiej!

  • Kuba – 10.08.2009

    hm, więc jednak ludzie kibicują Solbusowi. To cieszy, bo faktycznie zadanie jest trudne. Ale to nie jest tak, że Solbus startuje od zera. Przecież SM12LNG zdobył złoty medal na targach Transexpo w 2008 roku, czyli prawie rok temu. Chyba że chodzi o produkcję nowych, ale tu akurat każdy producent miałby tyle samo czasu, nawet z napędem diesla. A przecież czas produkcji jest prawie taki sam. Co do uwag odnośnie jakości, to trochę tak, jakby zarzucać Mercedesowi (teraz osobówki), że jego produkty są kiepskie w teście łosia, bo parę lat temu Smart tego testu nie przeszedł, a to akurat produkt tego samego koncernu. Parę lat temu w Łodzi mógł być SN11, który się dobrze sprawdza w mniejszych miejscowościach. W dużych aglomeracjach zawieszenia na 19,5`` są za słabe i nikt tego nie ukrywa. Ale SM i SN to dwie kompletnie różne rodziny produktów, chociaż i to, i to autobus miejski. Jeśli chodzi o design SMów to proszę, litości. Jeśli SM jest to czegoś podobny, to akurat do Solarisa, bo w obu przypadkach za design odpowiedzialny jest pan Timmich. Potwierdzają to reakcje wizytujących targi, np. w Hanowerze w ub. roku, gdzie Niemcy pytali, czy to nowy Solaris. No i dalej nie wiem, co to znaczy, że Solbus sobie z silnikami diesla nie radzi ;-)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....