TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kraków: Co z tymi busami…
ALEKSANDER KIERECKI - Opublikowano: 14.10.2008 10:29:52 3 komentarze
Kraków: Co z tymi busami…

Po publikacji w krakowskim dodatku Gazety Wyborczej artykułu opasującego sposób podróżowania minibusami na podkrakowskich liniach, głos zabrała PIGTSiS, która wysłała w tej sprawie pismo do przewodniczącego sejmowej Komisji Infrastruktury. Pełen tekst opublikowany w Gazecie dostępny jest tutaj: http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,35798,5763031,Niebezpieczne_rajdy_zatloczonych_busow.html .

Poniżej prezentujemy treść listu wysłanego do przewodniczącego sejmowej Komisji Infrastruktury, Zbigniewa Rynasiewicza, a podpisanego przez Zdzisława Szczerbaciuka, prezesa PIGTSiS. Oto jego treść: „Polska Izba Gospodarcza Transportu Samochodowego i Spedycji w Warszawie jest zaniepokojona występującymi coraz częściej bardzo tragicznymi w skutkach wypadkami w publicznym przewozie osób. Jako przykład przesyłamy wycinek z krakowskiej edycji „Gazety Wyborczej\'. W ostatnim czasie było trzy wypadki „busów\' i Redaktor opisał przyczyny ich powstawania. Ocenił, że przyczyną tych wypadków była nadmierna prędkość, wzajemne wyprzedzanie, jazda w zderzak w zderzak oraz przeładowanie pojazdu. Jako główną przyczynę takiego zachowania się kierowców i przewoźników podał rosnącą konkurencję.

Jednak naszym zdaniem, o czym niejednokrotnie informowaliśmy na posiedzeniach kierowanego przez Pana Ministra Zespołu Roboczego, u podstaw takiej nieuczciwej konkurencji stoją decyzję podejmowane przez poszczególne samorządy terytorialne w zakresie wydawania niekontrolowanej ilości zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych. Samorządy terytorialne tłumaczą się brakiem jasności przepisów określających zasady funkcjonowania komunikacji publicznej w Ustawie o transporcie drogowym. Na ten temat mówiliśmy także na wielu posiedzeniach Sejmowej Komisji Infrastruktury. Akurat w Urząd Marszałka Województwa Małopolskiego był jednym z pierwszych i głównych prekursorów w preferowaniu swobodnego i nieograniczonego dostępu „busów\' do tego rynku usług i obecnie po 5 latach skutki tej deregulacji są jak widać bardzo tragiczne. Zamiast jednego 40- miejscowego autobusu, kursującego co 10-20 minut, którym pasażer mógłby bezpiecznie dojechać do celu, na skutek nierozważnych działań samorządu terytorialnego pasażerom zaoferowano ok. 15-osobowe „busy\' jeżdżące z częstotliwością2-3 minut, które bez opamiętania robią wyścigi w celu zdobycia jak największej ilości pasażerów. Jesteśmy także zdziwieni bezczynnością i bezradnością Inspekcji Transportu Drogowego i Policji. Świadczą o tym m.in. informacje, że kierowcy znikają z tras w czasie, gdy prowadzona jest kontrola. Wielokrotnie informowaliśmy Pana Ministra i służby kontrolne, że bardziej dotkliwe są kary za brak realizacji rozkładu jazdy, ale jak widać służby nie chcą się zajmować kontrolą realizacji rozkładu jazdy zgodnie z wydanymi zezwoleniami - dopóki tego nie zaczną skutecznie i planowo robić, a na skutek tych kontroli samorządy nie będą cofać wydanych zezwoleń, to nieuczciwi przewoźnicy będą sobie kpili z przestrzegania prawa.
Nasza organizacja, w uzgodnieniu z Panem Ministrem, opracowała i przekazała do Ministerstwa Infrastruktury projekt zmiany przepisów Ustawy o transporcie drogowym. Pomimo kilku spotkań z wyznaczonymi przez Pana Ministra osobami prace nad tymi zmianami zamarły. Naszym zdaniem, proponowaliśmy tam kilka zmian, które gdyby zostały uchwalone przez Parlament, prawdopodobnie zmniejszyłyby tego typu zagrożenia w ruchu drogowym.”


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
bus
PIGTSiS
  • aron – 15.10.2008

    a ciekawe że panowie z PIGSiS zapomnieli jak to pod Bełżycami Autosan z PKSu uderzył w drzewo bo pękł mu resor ze starości. Co do realizacji rozkładu jazdy to proponuję się przyjrzeć jak realizuje rozkład MPK Lublin :-)))

  • MIG – 15.10.2008

    Z tym Sprinterem, który widoczny jest na zdjęciach (WW 4897N) to lekka przesada. Luksusowy ten autobus. Busiarze używają zazwyczaj podstawowych wersji Sprintera lub Vario, przerobionych w AMZ albo we własnym zakresie (po uprzednim zakupie używanego dostawczaka). Nysy też się jeszcze pojawiają. Bardzo skromne wyposażenie wnętrza, gołe blachy sugerują przewóz kartofli, a tu pojawiają się pasażerowie... Niebezpieczne? Przecież to nawet nie ma homologacji autobusu najczęściej. Ale bilet kosztuje taniej 30-60 groszy, więc zaryzykować warto.

  • Były klient Busiarstwa. – 16.10.2008

    Nie będę pisał jak jeżdżą busiarze bo to tak jak kulą w płot Policja i I.T.D. ma to w przyrodzeniu!!! Już nie wspomnę, że narażają bezpieczeństwo innych ale pasażerom współczuję. Wystarczy stanąć przy ul. Nowosondeckiej, albo lepiej na Prądnickiej przy pętli MPK. Gratuluję wam sprytu kierowcy, z lewego na prawy pas, pod prąd, po chodniku byle buchnć pracodawcy na fajki i co tam, że w busie jest 38 osób tyle naliczyłem w sprinterze jadącym przez Zabierzów, a urzędnikom gratuluje ciepłych stołków – Wy drodzy urzędnicy nic nie wiecie! – na niczym się nie znacie bo stołeczek ciepły mam i na was sr..... Jak się kiedyś coś stanie to będzie żałoba i piękne wystąpienia. A wam drodzy pasażerowie życzę szczęścia!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....