TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Kraków: Busy nadal nie mają dworca
GAZETA KRAKOWSKA 13.01.2008 - Opublikowano: 14.01.2008 11:42:33
Kraków: Busy nadal nie mają dworca
Przystanek dworcowy dla busów w miejsce dotychczasowego parkingu przy ul. Dietla między Starowiślną a Wielopolem - takie rozwiązanie miałoby odciążyć ruch pod Pocztą Główną i zakończyć konflikt miasta z prywatnymi przewoźnikami. Teraz kompromis stanął pod znakiem zapytania. Pomysł nie podoba się radnym dzielnicy I. Podjęli oni negatywną uchwałę w tej sprawie. - To nie jest dobre miejsce na dworzec - uważa Bogusław Krzeczkowski, przewodniczący \'jedynki\'. - Parking przy urzędzie potrzebny jest dla petentów. Już teraz nie mają gdzie zostawić samochodu, bo gdy powstaje nowa jednostka miejska, natychmiast pojawia się dzierżawca sąsiadującego z nią placu.
Petent musi albo zostawić auto gdzieś daleko, albo płacić za parking - zauważa. Krzeczkowski obawia się też, że pojawienie się parkingu doprowadzi do paraliżu ruchu, jaki teraz panuje pod Pocztą Główną. Problem z zapewnieniem miejsc postojowych dla busów ciągnie się od dawna. Miasto stoi na stanowisku, że zgodnie z ustawą o transporcie drogowym,w gestii przewoźnika leży zapewnienie sobie parkingu. Kierowcy busów robią co mogą, by znaleźć dogodną lokalizację. Ich wysiłki spełzają na niczym. Kolejne propozycje (w narożniku al. 29 Listopada i ul. Wita Stwosza oraz pod estakadą między rondami)nie zyskały akceptacji ZDiT.- Zaproponowaliśmy to miejsce, bo dzięki temu udałoby się zlikwidować chaos przy Poczcie Głównej-wyjaśnia Marek Dyszy, prezes Małopolskiego Stowarzyszenia Prywatnych Przewoźników. - Busy, które teraz kończą przy niej kurs, nie musiałyby wjeżdżać do centrum. Jak wyjaśnia Wit Nirski, rzecznik ZDiT, odrzucenie propozycji było spowodowane trudnością w zaadaptowaniu tych miejsc na dworzec.
- Droga pod estakadą, to trasa przelotowa, nie ma tam odpowiedniej infrastruktury, dojścia dla pasażerów - twierdzi Nirski. - Tuż obok jest dworzec RDA. Przewoźnicy mogliby z niego korzystać. Z takimi wyjaśnieniami nie zgadza się Dyszy. - To bzdura - zaperza się. - Dworzec RDA jest w stu procentach zapełniony. Specyfika naszej pracy jest różna i nie da się jej pogodzić. Jako alternatywę ZDiT proponuje miejsce przy ul. Wielickiej, w narożniku ul. Powstańców Wielkopolskich. Miasto dałoby teren, przewoźnicy sami musieliby wybudować dworzec.
- Moglibyśmy przystąpić do rozmów o inwestycji przy ul. Wielickiej, ale będziemy zmuszeni kończyć tam kursy - mówi Dyszy. Rzecznik ZDiT nie ukrywa,że jeżeli opinia dzielnicy I jest negatywna,trzeba liczyć się z tym, że dworzec przy Dietla nie powstanie. - Żeby zorganizować tam postój dla busów,trzeba zlikwidować parking, których w Krakowie i tak brakuje - mówi.-Nie wiem,czy opłaca się pozbawiać miejsc parkingowych kilkudziesięciu samochodów, by mogło tam stanąć - według wstępnych szacunków - sześć busów.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
bus
Kraków
ZDiT
dworzec

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....